Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایش تجلیل از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون در کاشمر گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به دلیل بیش فشاری خون جان خود را از دست می‌دهند.   وی تصریح کرد: افزایش ابتلا به این بیماری منجر به ازدحام بیمار در بخش‌های همودیالیز و دیالیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به همین دلیل برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی ناشی از پرفشاری خون در شهر‌های کوچک فاقد بیمارستان بخش دیالیز راه‌اندازی ‎کرده‌ ایم.

فرهمند افزود: براساس آمار اعلام شده حدود ۱۸ میلیون نفر در کشور با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند که نیمی از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاعند و از مطلعین ابتلا به این بیماری نیز عده‎‌ای نسبت به درمان اقدام نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مشارکت ۵۰ درصدی برای کاشمر پیش بینی شده بود، اما با اقدامات و اطلاع رسانی‌های انجام شده، ۹۷ درصد جمعیت این شهرستان در این طرح مشارکت کردند.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در کاشمر را یکی از ایده‌های خلاق در راستای سنجش فشار خون نمازگزاران و افزایش مشارکت افراد بالای ۳۰ سال است، گفت: کاشمر یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشارخون بود، که در این راستا موفق به شناسایی دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون شد. توجه به پیشگیری به جای درمان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: مبنا و اساس این طرح به این شیوه است که،  به جای درمان به پیشگیری و مراقبت‌های قبل از بیماری توجه شود و اگر سرمایه ها، منابع و امکانات دولتی و مردمی به سوی پیشگیری بسیج شوند از اتلاف بسیار منابع در حوزه درمان جلوگیری می‌ شود.

وی با اشاره به یکی از دغدغه‌های بزرگ حوزه سلامت که بیماری‌های غیر واگیر است، تصریح کرد: بسیاری از تخت‌های بیمارستانی، بخش‌های ای. سی. یو و دیالیز مملو از بیمارانی است که با پیشگیری می‌شد از این بیماری‌ ها جلوگیری نمود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: برای کاهش این بیماری‌ها ابتدا باید طرح پرونده الکترونیک سلامت را اجرا می‌کردیم که در دولت تدبیر و امید این امر محقق شد و امروز به همه افراد کاشمر از طریق پرونده سلامت دسترسی داریم و می‌توان وضعیت آن‌ها را بررسی نمود.

یزدانی افزود: باید با گذاشتن مراقب مرد در مراکز جامع سلامت این قشر از جامعه را نسبت به سیستم سلامتی خود بیشتر آگاه کنیم، اگر مشارکت بین بخشی و همکاری مردم بیشتر باشد بسیاری از چالش‌های حوزه سلامت رفع می‌شود. کاشمر در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون پیشتاز است مسلم ساقی فرماندار کاشمر نیز با بیان اینکه در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون کاشمر در خراسان رضوی پیشتاز بود، گفت: اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان بر نگاه پیشگیرانه و مراقبت است.

وی تصریح کرد: تبعات و آسیب‌های مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر، خانواده و جامعه را درگیر می‌کند در حالی که اگر آگاهی داشته باشیم به سوی اصلاح و درمان خواهیم رفت.

انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227901 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی