Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@11:05:51 GMT

لزوم توجه به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۳۸۹۸

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: باید به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع) توجه شود تا به نیازهای نظام اسلامی پاسخ بدهیم.به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به مساله پرداختن به سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در دهه‌های اخیر رویکرد جدیدی در پرداختن به سیره اهل‌بیت(ع) آغاز شد که شهید سید محمد باقر حکیم و آیت‌الله آصفی جزو پیشگامان در این عرصه برای توجه به نقش  ائمه معصومین(ع) در عرصه راهبردی و تمدنی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دهه 50 شمسی به بررسی زندگی اهل‌بیت(ع) پرداختند و مباحث ایشان در کتاب‌هایی همچون انسان 250 ساله انتشار یافت.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: تاریخ باید در خدمت توانمندسازی علوم انسانی باشد و باید از این منظر به تدوین سیره اهل‌بیت(ع) در ابعاد مختلف پرداخته شود.

لک زایی با اشاره به آثار جدید پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در این آثار برای پرداختن به سیره اهل‌بیت(ع) به کتاب‌های حدیثی اربعه شیعه مراجعه شد، در حالی که در گذشته در آثار سیره ای، معمولا منابع تاریخی ملاک بودند.

وی ادامه داد: چون ائمه معصومین(ع) تا آخر تاریخ را می‌دیدند، سیره اهل‌بیت(ع) می‌تواند همیشه ملاکی برای بشریت باشد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم افزود: باید دانش تاریخ جلوتر بیاید و سطح بالاتری را مطرح کند، علمای تاریخ و پژوهشگران علوم دیگر باید به پژوهش‌های مشترک بپردازند.

لک زایی با اشاره به لزوم پرداختن به سیره راهبردی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: توجه به سیره راهبردی ائمه معصومین(ع) می‌تواند که نگاه ما را به زندگی اهل‌بیت(ع) عوض کند، سیره، راهبرد و هدایت به سمت عقلانیت و در نهایت تقویت دینداری است تا به جامعه دین‌دار پیشرفته برسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع) توجه شود تا به نیازهای نظام اسلامی پاسخ بدهیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

استاندار جدید مازندران با تاکید بر ایجاد اقتصاد دریاپایه باید در مازندران از اجرای برنامه‌های این استان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به بهره‌مندی این از استان از نعمات و مواهب الهی اظهار کرد: با وجود بهره‌مندی از مواهب طبیعی باید از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از ظرفیت‌های آن استفاده برد.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مردم دیار علویان که فرمودند «من این مردم را دوست دارم و به آنان ارادت دارم.» باید از این استان به خوبی یاد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است، عنوان کرد: این استان سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد، علاوه بر نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز مازندرانی‌ها حضور پررنگی داشتند.

نوری با اشاره به جایگاه بالای این استان در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید برنامه داشته باشیم، افزود: باید به طور یکپارچه از گلوگاه تا رامسر مورد توجه ما باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: اقتصاد دریاپایه باید در این استان به شکل جدی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه تلاش می‌کنم تا برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنیم و در مسیر شکوفایی مازندران گام برداریم.

کد خبر 747289

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ