Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:26:43 GMT

درگیری خشن پلیس فرانسه با جلیقه‌زردها

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۳۹۴۸

صد‌ها تن از معترضان جنبش موسوم به جلیقه‌زرد‌ها در مراسم روز ملی فرانسه ماکرون را هو و پس از مراسم در خیابان شانزه‌لیزه پاریس تظاهرات کردند. با ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضان، این راهپیمایی به خشونت کشیده شد.

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، روز یکشنبه ۲۳ تیر که مصادف با روز ملی فرانسه است، رئیس جمهوری فرانسه مطابق هر سال در مراسمی که در خیابان شانزه‌لیزه پاریس برگزار می‌شود شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیش از آغاز رژه نیرو‌های مسلح و زمانی که وی عازم جایگاه بود گروهی از حاضران در میان جمعیت با سوت کشیدن و هو کردن اعتراض خود را نشان دادند.

روز ۲۳ تیر (۱۴ ژوئیه) سالروز فتح زندان باستیل در پاریس در جریان انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹، به عنوان روز ملی این کشور شناخته می‌شود.

چنان که در برخی تصاویر زنده تلویزیونی و نیز در ویدئو‌های همرسان شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، هنگامی که امانوئل ماکرون ایستاده در خودرو روباز از میان جمعیت عبور می‌کرد عده‌ای شعار «ماکرون، استعفا بده» و «ماکرون، گمشو» سر دادند.

برخی از شهروندان حاضر در خیابان شانزه‌لیزه با پوشیدن جلیقه زرد و نیز با هوا کردن بادکنک‌های زرد به نشانه همبستگی با جنبش اجتماعی «جلیقه‌زردها» اعتراض خود را به دولت نشان دادند.

پیش از ظهر یکشنبه به علاوه نیرو‌های امنیتی معمول، چند گروه ده تا بیست نفره از نیرو‌های پلیس ضد شورش نیز در چند نقطه بلوار شانزه‌لیزه مستقر شدند تا از بروز هر گونه درگیری یا آشوب در هنگام عبور رئیس جمهوری جلوگیری کنند.

در مدت عبور رئیس جمهوری درگیری و آشوب پیش نیامد، اما فضا به طرز مشهودی پرتنش بود.


درگیری در راهپیمایی بدون مجوز و بازداشت ۱۵۲ نفر

حوالی ظهر یکشنبه پس از پایان مراسم ۱۴ ژوئیه، حدود دویست تن از شهروندان معترض در یک راهپیمایی که پلیس آن را «غیرقانونی» خوانده در حوالی خیابان شانزه‌لیزه شرکت کردند.

نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن این و جلوگیری از بند آمدن خیابان، از گاز اشک‌آور استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه در جریان درگیری در این راهپیمایی «بدون مجوز» صورت یک زن آسیب دید. برخی شاهدان از زخمی شدن چند تن دیگر نیز خبر داده‌اند.

شمار تظاهرکنندگان رفته‌رفته در خیابان‌های اطراف بلوار شانزه‌لیزه بیشتر شد. اداره پلیس پاریس اعلام کرد تا ساعت دو بعدازظهر ۱۵۲ نفر از معترضان بازداشت شدند. به گزارش شبکه خبری فرانس‌انفو، بیشتر بازداشت‌شدگان از اعضای فعال جنبش جلیقه‌زرد‌ها هستند.

تظاهرات ضد دولتی در فرانسه از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون هر شنبه بدون وقفه در پاریس و سایر شهر‌های فرانسه برگزار شده است. این راهپیمایی‌ها که از اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد، رفته رفته دامنه‌های سیاسی وسیع‌تری به خود گرفت. آقای ماکرون ابتدا با اندکی عقب‌نشینی و حذف برخی طرح‌های افزایش مالیات تلاش کرد تا اعتراض‌ها را خاموش کند. وی سپس طرح موسوم به «گفتگوی ملی» را در کشورش اجرا کرد.

اعتراض جلیقه‌زرد‌ها از چند هفته پیش کم‌رمق‌تر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیقه زرد ها روز ملی فرانسه ماکرون امانوئل ماکرون سید محمد بطحایی سد لتیان لیگ ملت های والیبال پاتوسی شورای نگهبان مریم میرزاخانی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس

عضو تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران با تیم ستاره‌ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی حیدریان، بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران، در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی هندبال در کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

 فرانسه، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در تابستان امسال، نمایش هندبال ساحلی IHF را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

سه تیم مردان و سه تیم ستارگان زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه ۲۷، یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ در کرتیل، با فاصله تنها ۲۰ کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را شش مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، ۶۴ بازیکن هندبال ساحلی (۳۲ مرد و ۳۲ زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از ۱۸ کشور جهان، از جمله بازیکنانی از ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حضور دارند. 

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است.

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که مشعل المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست - رویدادهای رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر ۲۰۰۰ نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد و در تلاشیم که در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد و آینده بسیار روشنی دارد.

به دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان در یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان این بازیکن نیز به عنوان نماینده ایران و جوانترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!