Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی لبنان، جنبش حماس در تماس های متعدد با مسئولان لبنانی در تلاش برای متوقف کردن این اقدامات در حق فلسطینی ها است.

تصمیم وزارت کار لبنان شامل تعطیلی موسسات تحت مالکیت فلسطینی ها و اعمال محدودیت هایی برای کارگران فلسطینی در محل کار و نیز اقدامات قانونی برای کارفرمایان آنان در چارچوب طرح "مبارزه با کارگری خارجی غیر قانونی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا "ایمن شناعه" مجموعه تماس هایی با مراجع رسمی و حزبی لبنان از جمله جریان المستقبل، حزب سوسیال ترقیخواه و جنبش امل و حزب الله برقرار کرده تا در جریان جزییات اقدامات اخیر وزارت کار لبنان در حق پناهجویان فلسطینی قرار بگیرد.

وی از طرف های لبنانی خواست، با اعمال فشار بر وزارت کار مانع اجرایی شدن این اقدامات در حق پناهجویان فلسطینی شوند زیرا با این کار زندگی و معیشت آنان در لبنان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

شناعه تاکید کرد، ملت فلسطین به دنبال زندگی شرافتمندانه و مشارکت واقعی در جامعه لبنان است و حضورش در این کشور اجباری و موقتی است.

همچنین جبهه آزادیبخش فلسطین با صدور بیانیه ای از تصمیم وزارت کار لبنان مبنی بر اعمال برخی محدودیت ها در مورد کارگران و شرکت های فلسطینی ابراز تعجب کرد.

این در حالی است که فلسطینی ها در لبنان امیدوار بودند به منظور حمایت از ایستادگی آنان در مقابله با طرح موسوم به "معامله قرن" و برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین، از حقوق مدنی، اجتماعی و انسانی کاملی برخوردار شوند که بیانگر موضع سیاسی مشترک علیه معامله قرن و اهداف آن شامل حذف قضیه فلسطین و نابودی حق بازگشت فلسطینی ها و طرح موضوع وطن جایگزین باشد.

در بیانیه جبهه آزادیبخش فلسطین تاکید شده است، موضع وزارت کار لبنان با موضع رسمی ای کشور مبنی بر حمایت از حقوق ملت فلسطین در رد معامله قرن مطابقت ندارد و از رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر لبنان درخواست می شود برای متوقف کردن این اقدامات در حق کارگران فلسطینی هرچه زودتر وارد عمل شوند زیرا در این مرحله حساس انتظار می رود، حقوق فلسطینی ها به شکل کامل رعایت شود نه اینکه امکان زندگی از آنان سلب شده و گرسنه نگاه داشته شوند.

همچنین در این بیانیه از پناهجویان فلسسطینی در لبنان خواسته شده است خود را در تبلیغات سیاسی لبنان و اختلافات حزبی دخالت ندهند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود

حزب الله لبنان امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله موشکی گسترده شامگاه دوشنبه به شمال فلسطین اشغالی پاسخی به نسل‌کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و برای اعلام حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین همچنین پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم لبنان بود.

حزب الله لبنان دوشنبه شب ۳۰ فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

منابع خبری گزارش دادند از این میان، ۲۰ موشک به سمت شهر اشغالی «صفد» (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شد که حدود ۱۵ فروند به این شهر اشغالی اصابت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها