Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ساماندهی محوطه طاق گرا در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: ساماندهی محوطه این بنای تاریخی ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

قادری یادآور شد: تصویری که برخی‌ها با استناد به آن، مدعی شدند طاق گرا در وضعیت مناسبی قرار ندارد مربوط به چند سال گذشته بوده و الان طاق گرا در وضعیت مناسبی قرار دارد و ساماندهی محوطه آن نیز به زودی به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بنا در اواخر دوره ساسانی و احتمالاً زمان حکومت خسرو دوم (۶۲۸–۵۹۰م) ساخته شده‌است. اگرچه تاکنون کارکرد واقعی این بنا مشخص نشده، اما برای آن کارکرد‌های متفاوتی از جمله «یادگار احداث راه کاروانرو»، «توقف گاه موکب شاهی»، «اریکه سلطنتی»، «پاسگاه مرزی» و «بنای یادبودی از پیروزی» ذکر کرده‌اند.

انتهای  پیام/ز

 

ساماندهی محوطه طاق گرا در شهرستان سرپل ذهاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱ فوتی و ۲ مصدوم در برخورد زنجیره ای محور کرمانشاه به حسن آباد

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت ۱۰:۳۳ سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳؛ در محور کرمانشاه به حسن آباد سه دستگاه خودرو پراید، پژو پارس و پژوه ۴۰۴ با هم تصادف کردند.

وی افزود: امدادگران پایگاه هلال‌احمر مرصاد بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و عملیات رهاسازی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این حادثه ۱ نفر فوتی داشت که پس از انجام اقدامات رهاسازی، فرد فوتی تحویل عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه گردید.

وی ادامه داد: ۲ نفر از مصدومین این حادثه نیز جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس برای انتقال به نزدیک‌ترین مرکز درمانی شدند.

کد خبر 6063057

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق میلیاردی در قصرشیرین
  • توسعه کشت چغندر قند را راهکار مناسبی برای کم آبی
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۱ فوتی و ۲ مصدوم در برخورد زنجیره ای محور کرمانشاه به حسن آباد
  • تصادف در محور کرمانشاه - اسلام‌آباد ۱ فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک 
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند