Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:56:00 GMT

تولد نوزادی با توده ۳۰کیلوگرمی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۴۶۳۱

تولد نوزادی با توده ۳۰کیلوگرمی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رقیه آهنگری، پزشک این مادر باردار گفت: از هفته دوازدهم بارداری متوجه توده‌ای در رحم مادر شدم که پس از مشورت قرار بر نگه داشتن جنین شد.

به گفته وی، وزن توده در دوران بارداری مشخص نبود، اما در زمان زایمان تیم جراحی از حجم توده داخل شکم بسیار متعجب شدند و کار جراحی را با سرعت آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانم، نوزاد دختر خود را در شرایطی به دنیا آورد که مسئول اتاق زایمان می‌گوید وزن این توده نصف وزن مادر در زمان بارداری بود.

این مادر ۳۵ ساله روز دوشنبه به صورت اورژانسی در بیمارستانی فرقانی سزارین شد.

دکتر منیر میرزایی فوق تخصص آنکولوژی هم می‌گوید: تاکنون چنین توده‌ای را در رحم یک خانم باردار ندیده بودم و در جهان این حجم از توده رحمی همراه با نوزاد تاکنون مشاهده نشده است.

آخرین بار سال ۹۴ بود که پزشکان ایرانی یک توده ۲۰ کیلویی از رحم یک بیمار خانم (که باردار هم نبود) در مجتمع پزشکی امام خمینی تهران خارج کردند.

دکتر آهنگری می‌گوید: نوزاد مرخص شده است و مادر هم که یک دوره پر تلاطم را گذرانده شرایط جسمی مناسبی دارد.

در آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت در ۴۰ سال اخیر، میزان مرگ و میر مادران باردار در ایران بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم می گوید: استان قم در این شاخصه از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پزشک بارداری وزن زایمان جراحی نوزاد سزارین جهان امام خمینی مرگ ایران دانشگاه علوم پزشکی قم استان قم بارداری پزشک جراحی زایمان سزارین نوزاد تولد نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر دولت مردمی به استان سمنان، در دومین روز سفر و در شهرستان دامغان، در منزل خانواده شهیدان محمدعلی و محمدرضا طوسی از شهدای دوران دفاع مقدس که مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری نیز هست، دیدار و گفتگو کرد.   رئیس جمهور در این دیدار تربیت فرزندانی که نسل اندر نسل برای اعتلای نظام اسلامی آماده فداکاری و ایثار هستند را برای این خانواده مایه افتخار در دنیا و سعادت در آخرت دانست و از خانم طیبه شاکری مادر این شهیدان خواست که برای موفقیت دولت دعا کند.   خانم طیبه شاکری نیز در این دیدار با تشکر از حضور دکتر رئیسی ضمن بیان خاطراتی از فرزندان و نوه شهیدش، گفت که همچنان آماده فداکاری در راه دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکید کرد که حتی حاضر است تمام اموال و دارایی‌های مادی خود را نیز در این راه اهدا کند.

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان
  • مادر شهیدان بیژن و داوود حدادی آسمانی شد
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور