Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:00:18 GMT

اسموتی شاداب کننده پوست

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۴۷۴۶

به کمک چند فرمول طبیعی با زردچوبه و زنجبیل می‌توانید پوستی صاف و زیبا داشته باشید. ناطقان: زنجبیل یک مده غذایی با طبع گرم است که به عنوان یک ادویه مشهور و ماده شفابخش از قرن ها پیش مورد استفاده قرار می گرفته است، این اکسیر شفا بخش دارای خواص متعددی است که از جمله ان می توان به برطرف کننده‌ درد عضلات، ضد تهوع، کاهش چشمگیر قند خون و خطر بیماری‌های قلبی، کمک به درمان سوء هاضمه‌ی مزمن،  کاهش دردهای قاعدگی و کاهش کلسترول اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 بیشتر افراد از خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی زنجبیل با خبر هستند اما جالب است بدانید زنجبیل افزون برخواص ذکر شده به زیبایی پوست و مو کمک می کند و درمان شوره، لایه‌برداری پوست، رشد بیشتر موها و جوانی پوست نیز موثر است.

 
زرد چوبه نیز ادویه دیگری است که درای خواص ضد التهابی ، ضد سرطان، از بین برنده ورم مفاصل و بهبود دهنده سلامت قلب و عروق است اما خواص مفیدی برای زیبایی پوست و مو دارد که از جمله آن می توان تاخیر در پیری و جوان ماندن،  درمان آکنه و خشکی پوست، کاهش چین و چروک، بهبود سوختگی و التیام زخم ، درمان رنگدانه های پوستی، درمان ترک کف پا، جلوگیری از ریزش مو، کمک به درمان شوره و کاهش برنزه شدن پوست و استفاده به عنوان کرم شب اشاره کرد.
چای زنجبیل و زرد چوبه برای درمان جوش

چای زنجبیل و زرد چوبه با حذف سمومی که باعث ایجاد جوش یا آکنه می‌شود به زیبایی پوست شما کمک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده

یک عدد ریشه زنجبیل
پودر زرد چوبه یک قاشق چای خوری
آب یک عدد لیمو
یک قاشق چای خوری عسل
یک فنجان آب( 250 میلی لیتر)

دستورالعمل آماده سازی و طرز استفاده

آب را در یک کتری بجوشانید وقتی آب به نقطه جوش رسید ریشه زنجبیل را پوست کرده و به آن اضافه کنید سپس پودر زرد چوبه را به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید این ترکیب را برای 15 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید و در نهایت آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید. برای رفع جوش و آکنه از پوست سه بار در روز چای زنجبیل و زرد چوبه را بنوشید.

اسموتی شاداب کننده پوست و ضد جوش

ترکیب زنجبیل ،‌ پرتقال و هویج خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به حذف رادیکال‌های آزاد و از بین رفتن جوش کمک می‌کنند.

مواد تشکیل دهنده

یک عدد ریشه زنجبیل
یک عدد پرتقال
سه عدد هویج

دستورالعمل آماده سازی و طرز استفاده

پوست زنجبیل و پرتقال و هویج را بگیرید و سپس آنها را با یکدیگر در مخلوط کن بریزید و اسموتی حاصل از این ترکیب را در یخچال نگهداری و روزی یکبار بنوشید.

اسموتی زنجبیل، پرتقال و هویج خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش جوش و زیبایی پوست کمک می‌کند.


نوشیدنی زیبا کننده پوست

ترکیب شیر با زنجبیل به شادابی و روشنی پوست کمک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده

یک لیوان شیر
یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل (15گرم)

دستورالعمل آماده سازی و طرز استفاده

یک قاشق غذاخوری زنجبیل را به شیر اضافه کنید وخوب آن را هم بزنید و روزانه یکبار این نوشیدنی را بنوشید.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: اسموتی ، شاداب کننده ، پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اسموتی شاداب کننده پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ریزش موها چیست؟

ریزش مو می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد و ممکن است در عرض چند هفته تا چند ماه مقدار زیادی از موهای خود را از دست بدهیم.

رشد مو دارای چهار مرحله است: آناژن، مرحله‌ای که در آن مو به‌طور فعال درحال رشد است؛ کاتاژن، مرحله قبل از توقف رشد مو؛ تلوژن، زمانی که رشد مو متوقف می‌شود و اکسوژن، زمانی که مو از فولیکول جدا شده و می‌ریزد.

به گزارش زومیت، مرحله‌ آناژن دو تا هشت سال، مرحله کاتاژن دو هفته و مرحله تلوژن حدود سه ماه طول می‌کشد تا درنهایت موها بریزند. در طول زندگی فرد، هر فولیکول مو چرخه توصیف‌شده را ۱۰ تا ۳۰ بار طی می‌کند. با افزایش سن، آناژن یا مرحله رشد کوتاه‌تر می‌شود و فولیکول‌های موی کمتری در مرحله آناژن باقی می‌مانند.

همه ریزش‌های مو واقعی نیستند. در بسیاری از مواقع، ریزش مو در واقع شکستگی مو است. شکستگی ممکن است براثر برس کشیدن بیش از حد موها یا استفاده از مدل‌های مویی مانند بافتن رخ دهد که پوست سر را می‌کشند. شکستگی مو همچنین می‌تواند درنتیجه‌ی استفاده مکرر از مواد شیمیایی قوی یا استفاده مداوم از سشوار و اتو مو رخ دهد.

به‌طور معمول روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهیم

ریزش مو به اندازه‌ای بیشتر از مقدار مویی که دوباره رشد می‌کند، می‌تواند نشانه ای از آلوپسی باشد. آلوپسی اصطلاح پزشکی برای ریزش مو است. انوع مختلفی از ریزش مو وجود دارد: از ریزش موی ناشی از هورمون‌ها گرفته تا ریزش موی ناشی از اختلالات خودایمنی.

ریزش مو علت‌های متعددی دارند. عواملی نظیر رژیم غذایی، استرس بدنی یا روانی شدید، تغییرات هورمونی، اختلالات خودایمنی، داروهای خاص و سلامت پوست سر می‌توانند بر مقدار و نوع ریزش مو تاثیر بگذارند.

در نوعی از آلوپسی به نام تلوژن افلوویوم مقداری از موها به‌طور ناگهانی از سراسر پوست سر می‌ریزد. جراحی‌های بزرگ، موارد شدید آنفلوانزا یا کووید ۱۹، شیمی‌درمانی، دیابت، کم‌خونی، اختلالات تیروئید، نوسانات هورمونی و مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی دیگر می‌توانند موجب این نوع ریزش مو شوند. تغییرات هورمونی در طول بارداری می‌تواند توقف ریزش مو را در پی داشته باشد، اما در دوران پس از زایمان موجب آغاز تلوژن افلوویوم شود.

وقتی مقدار انرژی در دسترس محدود باشد، بدن ممکن است رشد مو را متوقف کند تا زمانی که بیمار هستیم یا استرس داریم، بتواند انرژی را جای دیگری صرف کند. اغلب اوقات این وضعیت سه تا شش ماه طول می‌کشد و پس از آن رشد مو دوباره شروع می‌شود.

سایر اشکال رایج آلوپسی شامل ریزش موی با الگوی مردانه و زنانه می‌شود. ویژگی ریزش موی با الگوی مردانه پس رفتن خط رویش مو است و ویژگی ریزش موی با الگوی زنانه، نازک شدن و کم پشت شدن کلی موها است. هم مردان و هم زنان بسته به سطح هورمون‌های خاص می‌توانند دچار هر یک از این الگوهای ریزش مو شوند.

سلامت پوست سر نیز می‌تواند بر میزان ریزش مو تأثیر بگذارد. التهاب پوست سر مثلا براثر پسوریازیس می‌تواند رشد مو را توقف کند، اما این وضعیت درمان‌شدنی است.

شرایط کمتر شناخته‌شده مانند درماتیت سبوره‌ای که نوعی بیماری قارچی است نیز می‌تواند موجب التهاب شود. درماتیت سبوره‌ای موجب خارش پوست سر می‌شود و خاراندن پوست سر می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب بزند.

افراد دارای موهای بلند شاید حس کنند موهای آن‌ها بیشتر می‌ریزد. علت ممکن است آن باشد که به دلیل بلندبودن تارهای مو، موها روی شانه بیشتر به چشم می‌آید. اما در صورت کم شدن حجم موها، ظاهر شدن تکه‌های بدون مو روی پوست سر یا پسروی خط رویش مو بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پوست، مو و ناخن منعکس‌کننده سلامتی کلی شما هستند و بررسی وضعیت آن‌ها به متخصصان در تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و کبدی، کم خونی و التهاب مفاصل کمک می‌کند.

در شبکه‌های اجتماعی محصولات فراوانی برای تقویت رشد مو تبلیغ می‌شود. اغلب این برندها در حمایت از ادعاهای خود به جای آزمایش‌های علمی دقیق، روی نظرسنجی از افراد متکی هستند. تا زمانی که با پزشک متخصص مشورت نکرده‌اید، از این محصولات استفاده نکنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • عواملی که درباره کاهش موالید کشور دیده نمی‌شوند
  • مرغ در بازار امروز چند؟
  • سائیدگی لگن و مفصل ران چیست
  • علت ریزش موها چیست؟