Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سازمان بسیج عشایری کشور گفت: بسیج عشایری طرحی را با عنوان افزایش بهره‌وری دام عشایر دنبال می‌کند که به‌زودی به مرحله اجرا می‌رسد. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، سرهنگ احمد سعیدی شامگاه یکشنبه در دیدار با عشایر بخش بران نقش عشایر را در تحقق شعار رونق تولید اساسی و مهم دانست و اظهار داشت: عشایر همواره در صف نخست میدان تولید فعالیت می‌کنند و امروزه عشایر منطقه مغان برای تحقق شعار رونق تولید تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیج عشایری به دنبال افزایش بهره‌وری دام عشایر است، افزود: بسیج عشایری طرحی را با عنوان افزایش بهره‌وری دام عشایر دنبال می‌کند که به‌زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

اقدامات حمایتی برای رونق تولیدات صنایع دستی عشایر اردبیل توسعه می‌یابددولت عشایر اردبیل را با تسهیلات ارزان حمایت کند1000 نفر در جشنواره کوچ عشایر اردبیل حضور یافتندنمایشگاه دائمی محصولات عشایر اردبیل برپا می‌شود

سعیدی جامعه عشایری استان اردبیل را یکی از موثرترین و کارآمدترین قشر جامعه در راستای تحقق شعار امسال و اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: جامعه عشایری استان اردبیل که تولیدات مختلفی از جمله صنایع دستی، لبنیات و گوشت را دارند و همواره در راستای ارتقای تولید در منطقه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند، نقش اساسی در رونق تولید دارند.

جانشین سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به برنامه‌های حمایتی بسیج عشایری از تولیدات دامی عشایر منطقه مغان بیان کرد: اهدای تسهیلات کم‌بهره به عشایر منطقه اصلاندوز برای رونق تولیدات دامی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های حمایتی بسیج عشایری
در حمایت از تولیدات دامی عشایر است.

وی در مورد سایر اقدامات بسیج عشایری در حمایت از عشایر شهرستان اصلاندوز به ویژه عشایر بخش بران اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای بالا بردن اطلاعات و دانش‌ عامه عشایر و هماهنگی با سازمان‌ها و ادارات مرتبط برای رفع مشکلات عشایر از جمله اقدامات بسیج عشایری در این منطقه است.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

هوشنگ نورمحمدی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر لرستان، اظهار کرد: کوچ‌بهاره عشایر استان تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با ۹۰۰ هزار راس دام از مناطق شمال استان‌های ایلام و خوزستان و جنوب لرستان به مناطق ییلاقی استان کوچ خواهند کرد.
 به گفته وی ۸۰۰ خانوار عشایر همدان به عنوان میان بند و مسیر کوچ به مدت یکماه از مراتع لرستان جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان با تاکید بر اینکه عشایر از کوچ سنتی خودداری و برای جابجایی دام‌ها از خودرو‌های حمل دام استفاده کنند، گفت: عشایر از خسارت به مزارع و باغات توسط دام‌ها جلوگیری و از حرکت دام‌ها در بستر جاده و عبور دام از داخل شهرهاخودداری کنند.
نورمحمدی خاطر نشان کرد: عشایر کوچ‌رو درمسیل روان آب‌ها و سیلاب و بستر رودخانه اتراق نکنند.
وی با بیان اینکه قبل از کوچ امور عشایر خدمات رسانی لازم به عشایر انجام شده است، گفت: آرد خانه پزی، نفت و گاز و علوفه دامی بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه از نیرو‌های نظامی و انتظامی، پلیس راه، بسیج ناحیه مقاومت عشایری تقاضا داریم که امنیت عشایر راه در حین کوچ تامین کنند وگشت خودروی سیار داشته باشند، تاکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص شبکه دامپزشکی، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، جهادکشاورزی و هلال احمر انتظار داریم بر اساس وظایف سازمانی به عشایرکوچ رو خدمات رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است