Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص قلب و عروق با تأکید برتوجه به دردهای قفسه سینه یا دستگاه گوارش، گفت: درد در ناحیه قفسه سینه، احساس فشار در این ناحیه، عدم راحتی و تنگی نفس از جمله علائم مهم بروز بیماری‌های قلبی است.به گزارش بلاغ، مسعود قاسمی، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبرنگار  در پاسخ به این پرسش که «فشار خون بالا چه نقشی در ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی دارد؟»، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: فشار خون به عنوان یک ریزفاکتور در بیماری‌های قلبی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سن 20 تا 70 سالگی تقریبا 80 درصد افراد در دنیا دچار درجاتی از افزایش فشار خون می‌شوند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر نوسان فشار خون بر اساس معیارهای درونی محاسبه شود، مثل اینکه یک مانیتورینگ 24 ساعته فشار خون انجام شود، در این مانتیورینگ اگر فردی هنگام  خواب فشار خونش کمتر از 10.5 باشد باید در گروه درمانی قرار گیرد.

این متخصص قلب افزود: نوسان در فشار خون نیز باید فشار خون تلقی شود اما نحوه درمان آن در افراد مختلف و نوع تشخیص آن متفاوت است و این موضوع را باید متخصص قلب، کلیه و متخصص داخلی تشخیص داده و درمان کند.

قاسمی درباره «نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی»، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در درجه اول وجود ریزفاکتورها مورد توجه است؛ یعنی در مردان از 30 سال به بعد باید به این نکته توجه شود که ریزفاکتورهای مربوطه را دارند یا خیر؛ مانند استعمال سیگار و اندازه‌گیری میزان چربی خون که از جمله نکات مهم در ایجاد بیماری‌های قلبی است.

وی اضافه کرد: در حالت افزایش تری‌گلیسیرید خون، ما تا عدد حدود 300 هم ممکن است به بیمار دارو ندهیم و تنها به او توصیه کنیم کاهش وزن داشته و فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب داشته باشد، اما در بیماری‌های قلبی با تنگی عروق کرنر که سطح کلسترول و LDL  بالا  باشد، باید درمان دارویی را آغاز کنیم.

این متخصص قلب با اشاره به برخی علائم ابتلا به بیماری‌های قلبی، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: معیار ما این است که اگر تنگی دریچه قلب بیشتر از 70 درصد باشد، در این زمان نیاز به درمان عاجل وجود دارد و این خود نشانه شروع و علامت بیماری قلبی است.

قاسمی با اشاره به وجود درد در قفسه سینه به عنوان یکی از نشانه‌های بیماری قلبی، متذکر شد: ما قانونی با عنوان قانون عضو ارجح داریم؛ یعنی اینکه هر علامتی که در قفسه سینه یا دستگاه گوارش مشکوک به نظر آید و آن را در افراد مستعد به بیماری‌های قلبی و عروقی ببینیم، بیماری قلبی قلمداد کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی با بیان اینکه درد در ناحیه قفسه سینه، احساس فشار در این ناحیه، عدم راحتی و تنگی نفس از جمله علائم مهم بروز بیماری‌های قلبی است، گفت: ژنتیک نیز در ایجاد بیماری‌های قلبی قابل توجه است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور