Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: گزارش‌های متعدد منتشرشده از وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زندان، نگرانی‌های دلسوزان را در مورد سلامتی ایشان دوچندان نموده است.

بیانیه حاکی است: دولت و نظامیان نیجریه تحت حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با اقداماتی غیرقانونی و غیرانسانی، مسلمانان بسیاری ازجمله فرزندان شیخ زکزاکی را به شهادت رسانده و اکنون در ادامه فشارها و رفتارهای وحشیانه خود در تلاش‌اند تا با مسموم کردن رهبر جنبش اسلامی بر فشارهای خود علیه مسلمانان بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مدعیان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر سکوتی مرگ‌آور گرفته‌اند و هیچ اقدامی برای نجات این رهبر مسلمانان انجام نمی‌دهند.

در این بیانیه اضافه‌شده است: از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مصرانه می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای نجات جان این مجاهد به کار گیرد.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سال ۱۳۹۴ در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا بازداشت و زندانی شد. نیروهای امنیتی نیجریه سال ۹۳ سه فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند.

۱۱۷۵ / ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه وابسته به حماس در گفتگو با العربی الجدید تاکید کرد که کابینه رژیم صهیونیستی عملیات گمراه‌سازی هدفمندی را در میان اسرائیلی‌ها و خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد مقامت در پیش گرفته تا از آزادی این اسرا طفره برود.

وی اخبار منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان مبنی بر پیشنهاد حماس برای آزادی ۲۰ اسیر بجای ۴۰ اسیر در مرحله نخست توافق مبادله اسرا که اخیرا در قاهره مطرح شده بود، را رد کرد و گفت: در پی انتشار این خبر، رسانه‌های عبری زبان نوشتند که تعداد اسرای زنده در اختیار مقاومت از ۲۰ نفر بیشتر نیست که این خلاف واقعیت است.

منبع مذکور اشاره کرد که مسلما نمی‌توان تعداد دقیق اسرای زنده اسرائیلی را مشخص کرد اما قطعا تعداد آن‌ها بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند.

وی فاش کرد که تنها جنبش متبوعش حدود ۳۰ ژنرال و افسر شاباک را در جریان حمله هفتم اکتبر به برخی پایگاه‌های حساس و مهم به اسارت گرفته است و آن‌ها اکنون در مناطقی تحت تدابیر امنیتی شدید و کاملا دور از دسترس رژیم صهیونیستی هستند و این رژیم تحت هیچ شرایطی قادر به رسیدن به آن‌ها نخواهد بود.

این رهبر حماس بیان کرد که نتانیاهو و برخی وزرای اسرائیلی اطلاعات زیادی را در مورد بعضی از نظامیان اسیر در غزه پنهان می‌کنند تا اینگونه مانع از خشم نیروهای جنگی خود شوند و شاید بخش زیادی از مواضع تند و خشمناک سرلشکر نتسان الون نماینده ارتش صهیونیستی در هیئت مذاکره کننده این رژیم به تعلل و بی‌خیالی نتانیاهو در قبال پرونده مبادله اسرا برمی‌گردد.

وی گفت تنها راه آزادی اسرای اسرائیلی، مذاکرات جدی و به تبع آن توقف کامل جنگ و بازسازی نوار غزه است.

این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنانش گفت ازسرگیری عملیات‌های نظامی ارتش صهیونیستی در شمال و مرکز نوار غزه در حالیکه قبلا مدعی نابودی مقاومت در آنجا شده بود، بیانگر کذب ادعاهای قبلی این رژیم است.

وی گفت مقاومت در سلامت کامل قرار دارد و همچنان به شیوه‌ای منضبط در چارچوب ساختارهای یکپارچه اوضاع را در میدان نبرد تحت کنترل دارد.

این رهبر حماس همچنین بیان کرد که یحیی سنوار رهبر این جنبش در غزه علی رغم جنگ جاری و عملیات‌های اطلاعاتی گسترده و شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی، از واقعیت موجود به دور نیست و اینکه گفته می‌شود در تونلی منزوی و پنهان شده، صرفا ادعای نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی او برای سرپوش نهادن بر شکست خود در تحقق اهداف اعلام شده در برابر جامعه صهیونیستی و همپیمانانشان است. وی تاکید کرد که سنوار به عنوان فرمانده میدان نبرد وظایف خود را انجام می‌دهد.

او همچنین تاکید کرد که سنوار اخیرا از مناطقی که شاهد درگیری‌های شدید بین مقاومت و نیروهای اشغالگر بود، بازدید کرده و با شماری از مجاهدان نیز خارج از تونل‌ها دیدار کرده و اخیرا نیز رهبران حماس در خارج را در جریان وضعیت مقاومت در نوار غزه قرار داده است.

این رهبر حماس بیان کرد که جنبش متبوعش همواره با طرح‌های پیشنهادی برای آتش‌بس تعاملی جدی داشته است اما دولت آمریکا در جریان مذاکرات چهره حقیقی خود را نمایان کرد و ثابت کرد که کاملا طرف رژیم اشغالگر را گرفته است.

کد خبر 6087542 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه