Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی عصر روز گذشته ۲۳ تیر در نشست ستاد کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان گفت‌: برگزاری این کنگره فرصت بسیار معنوی برای استان است و افراد و جوانان بیشتری از آثار مثبت این کنگره بهره‌مند شوند، با توجه به اینکه نام امام خمینی(‌ره) با این کنگره عجین شده می‌توان اقدام بسیار فاخر و ارزشمند معنوی انجام داد تا اثرات مثبت آن سالها در استان ماندگار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده از فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری کنگره یاد شده تقدیر کرد و افزود: با توجه به فرصت اندک باقی مانده باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و برای اتمام اقدامات باقی مانده‌، تلاش و مشارکت کنند. همچنین دیدار با مقام معظم رهبری نیز باید هر چه سریع‌تر انجام شود چرا که فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب‌، درس‌های موثرتری در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره به ما می‌دهد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: تأثیرات مثبت و معنوی این کنگره می‌تواند ما را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن بیمه کند و در امنیت ملی و فرهنگی جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی‌، تاثیر‌گذار باشد، هدف از برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ ایثار‌، گذشت و شهادت است، باید آثار و اقدامات ارزشمند شهدا را به نسل جوان در تمامی زمینه‌ها انتقال دهیم.

به گزارش ایکنا سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه جلسه گفت: در راستای ارتقاء و پیشرفت جامعه باید فرهنگ ایثار و شهادت را دائما بازخوانی و با تبیین گذشته به نسل جوان آینده منتقل کنیم با عزم عمومی و حداقل امکانات می‌توان بهترین فعالیت‌ها را انجام داد‌، از ۱۳ اجلاسیه کنگره تاکنون ۴ اجلاسیه تشکیل شده و ۹ اجلاسیه دیگر نیز تا پیش از کنگره ملی برگزار می‌شود.

 فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با هدف جمع‌آوری تحقیق‌، تحلیل و جمع‌آوری‌، ثبت و در نهایت مستندسازی تاریخ انقلاب دفاع مقدس در استان ذیل ستاد کنگره ملی نقش فرماندهی نقش امام خمینی(‌ره) در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی با مسئولیت فرماندهی سپاه و دبیری حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی از بهار ۹۳ با ۱۲ کارگروه فعالیت خود را آغاز کرد، کارگروه اجرایی، عملیات، تبلیغات هنری‌، بانوان‌، تدوین و انتشار‌، انقلاب اسلامی‌، ادارت و سازمان‌ها، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، فرهنگ‌نامه شهدا، اطلاعات عملیات از جمله کارگروه های ستاد کنگره است.

سردار کریمی تصریح کرد‌: تاکنون اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر‌، مدافعان حرم‌، کارگری و شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برگزار شده است و اجلاسیه نقش بهداری رزم‌، روحانیت، ورزشکاران، پیشکسوتان جهاد و شهادت‌، بانوان‌، دانشگاهیان‌، نقش امام برگزار نشده که تا پیش از مهرماه انجام می‌شود، کنگره ملی نقش امام خمینی‌(ره) در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی استاندار مرکزی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، دکتر مهدی قدیری، مدیرکل نظارت و ارزیابی برنامه‌های صدا و داور جشنواره بخش آثار مستمربا اعلام این خبر گفت: آثار رسیده به بخش مستمر در جشنواره امسال، از انسجام خوبی دربخش های داستان، روایت، انتخاب سوژه و ... برخوردار بودند. آثار مستمر، آثاری هستند که از آنتن رادیو پخش می‌شوند و به یک زبان می‌توان گفت مهمترین هدف برگزاری جشنواره، تقویت این بخش و ایجاد فضایی متفاوت برای لذت شنیداری مخاطبان است. به یک معنا می‌توان گفت که آثار رسیده به این بخش، عصاره و محصول تمامی زحمات و فعالیت‌های مسئولان برگزاری جشنواره در دوره‌های گذشته است.

وی ادامه داد:بر مبنای آثار رسیده، می‌توان گفت که اهتمام خوبی نسبت به اهداف جشنواره وجود داشته و مدیران و برنامه‌سازان رادیو توانسته‌اند متناسب با انتظاراتی که از شبکه‌های صدا وجود دارد، گام‌های موفقی را در این زمینه بردارند.

این داور تاکید کرد: از مهمترین نقاط قوت مستندهای ارائه شده در این بخش می‌توان به همخوانی آثار با مأموریت‌های شبکه‌های رادیویی اشاره کرد. این موضوع به ویزه در شبکه‌های تخصصی و موضوعی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال مستندهایی چون «آسیا در جام» در رادیو ورزش و «کلاه سایبری» در شبکه اقتصاد، متناسب با مأموریت شبکه تهیه شده بودند و واقعاً خوش ساخت بودند.

قدیری عنوان کرد: در بخش دفاع مقدس، مستندهایی با بار احساسی قوی و پیوند عمیق با موضوع شهدا و دفاع مقدس تهیه شده بود که می‌تواند احساسات مخاطبان را برانگیزد و درگیری عاطفی خوبی با مخاطب ایجاد کند. ایجاد احساس تعلق به میهن و وطن اسلامی، آمادگی فداکاری برای کشور و همچنین ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حرم از تأثیراتی است که مخاطبان با شنیدن این مستندها، دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: از دیگر بخش‌های موفق این جشنواره می‌توان به مستندهای خوب تهیه شده در حوزه «محیط زیست» اشاره کرد. مستند «آوای زمین» از نمونه‌های خوش ساخت در این زمینه بود که می‌تواند توجه مخاطبان را بیش از پیش به حفظ محیط زیست، حفظ گونه‌های جانوری و تالاب‌ها جلب کند. همچنین با وجود نقاط قوت آثار ارسالی، پیشنهادهایی برای بهبود این مستندها وجود دارد که مهمترین آنها، دقت در انتخاب سوژه اصلی و همچنین توجه بیشتر به ابعاد احساسی، عاطفی و نگرشی در مستندهای تولیدی است. در برخی مستندها بیش از حد بر ابعاد شناختی تمرکز شده بود و اطلاعات فراوانی در زمان کوتاه به مخاطبان منتقل می‌شود و روایت اصلی مستند تحت تأثیر ابعاد شناختی و اطلاعات قرار می‌گیرد. در برخی از مستندها به ابعاد احساسی و عاطفی و همچنین روایت‌گری کمتر توجه شده بود.

این داور در پایان گفت: اگر مخاطبان در دقایق اولیه جذب مستند نشوند، انتظار تداوم شنیدن برنامه از سوی مخاطبان بیهوده خواهد بود. این موارد می‌تواند در دوره‌های آتی جشنواره مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا تجربه‌ای جامع‌تر و تأثیرگذارتر برای مخاطبان فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • حس وطن دوستی با شنیدن مستندهایی درباره شهدا
  • توانمندی نظامی ایران را در عملیات وعده صادق باور کرد
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟
  • یک اوباش در «وزرا» سکته کرد، نه یک خانم جوان!
  • ششمین جلسه شواری سیاست‌گذاری کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر برگزار شد