Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ گروه جهادی از دانشگاه‌های استان برای حضور در مناطق محروم اعلام آمادگی کردند که اولین گروه از دانشگاه یاسوج به روستای نسه‌کوه اعزام شد.

شهرام مهدوی مطلق، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم گفت: با وجود همه مشکلات امسال تا کنون ۱۸ گروه جهادی از دانشگاه‌های استان برای حضور در مناطق دور افتاده و محروم اعلام آمادگی کردند، که اولین گروه جهادی با آغاز دهه کرامت از دانشگاه یاسوج دولتی به استعداد ۳۷نفر برای سومین سال متوالی به منطقه لوداب روستای نسه کوه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدوی مطلق تصریح کرد: امسال اکثر گروه‌های جهادی دانشجویی برای سومین سال است که در یک منطقه و دهستان مشخص فعالیت دارد و ارتباط عمیقی بین مردم روستا‌های منطقه و دانشجویان برقرار شده است، تعدادی گروه جهادی از خارج استان برای حضور در روستا‌ها اعلام آمادگی کردند که توسط بسیج دانشجویی در حال سازماندهی و اعزام به مناطق هدف هستند.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد طبق برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در ۴۰ روستای استان در بازه‌های ۱۰ تا ۱۲ روزه و در صورت نیاز مدت زمان بیشتر مستقر خواهند شد و به فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی و پزشکی، اجتماعی، آموزشی، توانمندسازی، اقتصاد مقاومتی، مذهبی، علمی و .. خواهند پرداخت.

وی گفت: رویکرد جدید گروه‌های جهادی دانشجویی علاوه بر شناسایی عرصه‌هایی برای حضور بلند مدت حداقل سه ساله، پیگیری حل مسائل آحاد مردم روستا و عبور از کار‌های جزئی نیز در دستورکار جدی است. حل مسائل روستا‌ها یا با دخالت مستقیم خود دانشجویان یا همکاری سایر نهاد‌ها و نهایتاً با مطالبه گری دانشجویی پی گیری و اقدام می‌شود.

مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم روستا‌ها خلاء‌های فراوان فرهنگی و اجتماعی که تا حد زیادی مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته دیگری مسئله‌ای که باید به آن توجه شود، مسئله علمی و تحصیلی دانش آموزان مستعد شهری و شهری است که از عهده مخارج تحصیل بر نمی‌آیند

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از دوسال پیش طرحی در بسیج دانشجویی شروع شده که با استفاده از رتبه‌های برتر کنکور استان و همچنین دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان اقدام به سرکشی و تشکیل کلاس‌های آموزشی، کنکور و مشاوره به دانش آموزان استان می‌کنند..   ایجاد مرکز مشاوره تحصیلی در مناطق محروم وی افزود: با شکل گیری مافیای مثلثی در برخی مؤسسات آموزشی که بدون نظارت خاصی، ذهنیتی را ایجاد کرده اند که دانش آموزان باید با پرداخت مبالغ کلان موفق به قبولی در کنکور و رشته‌های خاص شوند و این موضوع خانواده‌های کم بضاعت را نگران کرده است. امسال با برنامه ریزی‌های که داشتیم ورود جدی تری به این موضعات خواهیم داشت، چرا که با استقبال دانشجویان جهادی به عنوان پشتیبانان جهادی به مسئله ورود خواهند کرد و یک مرکز مشاوره نیز ایجاد خواهد شد.

مهدوی مطالق در خاتمه تاکید کرد: اردوی جهادی بخش از زندگی انقلابی و سبک زندگی سالم اسلامی است که با خودسازی و توانمندسازی جوانان باعث گسترش روحیه ایثارگری و فداکاری در جامعه می‌شود و هم به رشد فرهنگی زندگی شهری، و هم محرومیت زدایی از مناطق محروم کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اردوی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز، در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان، رضا آباد، پل سیاه چو و سنگستان، در علی آباد کتول روستای مهدی آبادی، در بندر گز روستای محمد آباد و در آق قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تأثیر برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با دریافت گزارشات جدید آبگرفتگی نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، افزود: امدادگران تا کنون به ۲۸ خانواده شامل ۱۱۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

حاجیلری اظهار کرد: در این امداد رسانی عمده ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان(EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است

کد خبر 6087993

دیگر خبرها

  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج