Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@05:27:12 GMT

تولد نوزاد قمی با توده3-کیلوگرمی!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۹۰۷

یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلویی در بیمارستان فرقانی قم به دنبا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد. ناطقان: به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، رقیه آهنگری، پزشک این مادر باردار گفت: از هفته دوازدهم بارداری متوجه توده‌ای در رحم مادر شدم که پس از مشورت قرار بر نگه داشتن جنین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، وزن توده در دوران بارداری مشخص نبود، اما در زمان زایمان تیم جراحی از حجم توده داخل شکم بسیار متعجب شدند و کار جراحی را با سرعت آغاز کردند.


این خانم، نوزاد دختر خود را در شرایطی به دنیا آورد که مسئول اتاق زایمان می‌گوید وزن این توده نصف وزن مادر در زمان بارداری بود.

این مادر ۳۵ ساله روز دوشنبه به صورت اورژانسی در بیمارستانی فرقانی سزارین شد.

دکتر منیر میرزایی فوق تخصص آنکولوژی هم می‌گوید: تاکنون چنین توده‌ای را در رحم یک خانم باردار ندیده بودم و در جهان این حجم از توده رحمی همراه با نوزاد تاکنون مشاهده نشده است.

آخرین بار سال ۹۴ بود که پزشکان ایرانی یک توده ۲۰ کیلویی از رحم یک بیمار خانم (که باردار هم نبود) در مجتمع پزشکی امام خمینی تهران خارج کردند.

دکتر آهنگری می‌گوید: نوزاد مرخص شده است و مادر هم که یک دوره پر تلاطم را گذرانده شرایط جسمی مناسبی دارد.

در آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت در ۴۰ سال اخیر، میزان مرگ و میر مادران باردار در ایران بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم می گوید: استان قم در این شاخصه از میانگین کشوری هم پایین‌تر است. منبع: مشرق برچسب ها: توده ، نوزاد قمی ، تولد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توده نوزاد قمی تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش برخط دو فیلم سینمایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فیلم سینمایی «آخرین تولد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی از ۴ اردیبهشت از سکوی فیلم‌نت اکران می‌شود.

در فیلم «آخرین تولد» الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق، آرمین رحیمیان، سوگل خلیق، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی به ایفای نقش می‌پردازند.

«آخرین تولد» روایتی است از عشق ثریا و فهیم؛ عشقی که سایه جنگ بر سرش آوار شده و غزلی است عاشقانه در دل بحران ...

نمایش برخط «ناسور»

همچنین فیلم داستانی «ناسور» که در ژانر پلیسی-جنایی-معمایی با هدف آشنایی با اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند «سازمان پزشکی قانونی کشور» در ۲ اپیزود به نام‌های «بادکنک قاتل» به کارگردانی حسین فریدون‌جاه و «ماجرای نیمه شب» به کارگردانی محسن علم‌الهدی تولید شده، در پلتفرم‌های نمایش خانگی به نمایش درمی آید. 

در خلاصه داستان فیلم «بادکنک قاتل» آمده است: ماجرای فوت مشکوک یک سرمایه دار سرشناس کشور در یک حادثه ساده و خنده دار، که پسر بزرگ او برای حفظ آبرو و اعتبار خود سعی بر دستکاری کردن گزارش پزشکی قانونی دارد.

خلاصه داستان فیلم «ماجرای نیمه شب» نیز ماجرای قتل دختر نوجوانی است که خبر آن در فضای مجازی پخش شده و باعث به هم ریختن آرامش و امنیت جامعه شده است، اما حقیقت پیچیده دیگری پشت ماجراست که توسط پزشکی قانونی کشف می شود.

در فیلم داستانی «ناسور» بازیگرانی چون امید محمدنژاد، سینا علیزاده، پیمان محسنی، مرضیه رسولی و رضا بهرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.


دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان