Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:17:28 GMT

لبنان بیمه مقاومت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۹۱۳

لبنان بیمه مقاومت

جنگ ۳۳ یا ۳۴ روزه به عنوان آخرین جنگ بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۲ ژوئیه آغاز و با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۰۶ با شکست اسرائیل و هدف قرار گرفتن ناوچه صهیونیستی در آب‌های لبنان پایان یافت.

با گذشت ۱۳ سال از این جنگ و با توجه به روحیه نظامی گری رژیم اشغالگر برای پیشبرد اهداف مورد نظر خود با توسل به زور به خاطر تجارب حاصل از این جنگ و ضربات وارده از حزب الله، تاکنون درگیری مشابهی بین دو طرف رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ مزبور آثار و فواید زیادی برای لبنان در پی داشت و موجب شد تا ضمن از بین رفتن هیمنه رژیم صهیونیستی، معادلات آن در ارتباط با لبنان و ادامه تجاوزات این رژیم تغییر کند، رژیمی در روزگاری تا پشت دیوارهای بیروت نیز پیش رفته بود

مقابله حزب الله با تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان از سال ۱۹۸۲ شروع شد و از آن تاکنون تمامی معادلات این رژیم را برهم زده است.

اکنون مقاومت در لبنان به یک فرهنگ تبدیل و نهادینه شده و تقریباً همه لبنانی‌ها از اقوام، طوایف و مذاهب و ادیان مختلف مسلمان و مسیحی در برابر هر سوالی و راه حل در ارتباط با امنیت و ثبات در این کشور اولین کلمه که بر زبان جاری می‌کنند " مقاومت " است.

نسل کنونی لبنان با تمام وجود و به خاطر درک وضعیت و خفت اشغالگری‌های گذشته به این نتیجه رسیده که تنها راه در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و سربلندی ایستادگی در برابر دشمنان با توسل به سلاح‌های مدرن و امروزی و حفظ برتری نظامی است.

در سایه نهادینه شدن چنین فرهنگی در جامعه لبنان است که حزب الله دارای محبوبیت در بین همه اقشار و طبقات در این کشور است و در انتخابات اردیبهشت ماه موفق شد تا به پیروزی‌هایی دست یابد و اکنون دارای سه وزیر در هیأت وزیران با ۳۲ وزیر است.

وجود چنین فرهنگی در لبنان موجب شد تا امروزه لبنانی‌ها برای حل هر مشکلی به خصوص در ارتباط با اختلافات مرزهای آبی و خاکی با رژیم صهیونیستی به عنوان تنها همسایه اشغالگر جنوبی برای گرفتن حقوق خود و یا مقابله با تجاوزات دریایی و هوایی روزانه از سوی این رژیم بر استفاده از سلاح مقاومت تاکید داشته و چنین باوری را باید ناشی از جایگاه مقاومت و دستاوردهای آن دانست.

در جریان سفر فروردین ماه "مایک پمپئو" وزیر خارجه خارجه آمریکا برای تحت فشار قراردادن مقام‌های لبنان جهت محدود کردن فعالیت حزب الله و تحریم‌های آن، موضع گیری های مقام‌های سیاسی و عالی رتبه لبنانی از شخص رئیس جمهوری و مجلس تا نخست وزیر و وزیر خارجه و اعلام حضور حزب الله در ساختار سیاسی این کشور بر اساس انتخابات و با رأی مردم نشان داد که حزب الله به عنوان نماد اصلی مقاومت در لبنان در سال‌های اخیر چه جایگاهی پیدا کرده و همه اینها ناشی از دستاوردهای آن در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی و مقابله نظامی با این رژیم است.

اکنون ۱۳ سال از جنگ ۳۳ روزه در لبنان گذشته است و بسیاری از خرابی‌های آن جنگ از بین رفته و لبنان در سایه پیروزی در این جنگ در برابر هرگونه صدمه احتمالی بیمه شده و اسرائیل دیگر جرأت اقدام تجاوزکارانه را مانند گذشته به خاک این کشور ندارد و این لبنان است که ابتکار عمل در اختیار گرفته است.

در سایه دستاوردهای مقاومت و تجارب سال‌های اخیر در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه، اکنون "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند که در صورت تکرار هرگونه تجاوز به خاک این کشور در برابر صفحه‌های تلویزیونی آنان را نابود خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه جمعه شب خود نیز با شبکه "المنار" به مناسبت سالروز پیروزی در جنگ تموز نیز تاکید کرد که قدرت بازدارندگی مقاومت روز به روز در حال افزایش است و اسرائیل پس از جنگ تابستان ۲۰۰۶، اعتراف کرد که پیش از هر تجاوزی به لبنان هزار بار فکر می‌کند.

نصرالله با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۶ قدرت ما دفاعی بود، اما امروز از قدرت هجومی برخورداریم، افزود: در تمام سلاح‌های پیشرفته از جمله پهپاد و موشک‌های نقطه زن را در اختیار داریم. اکنون توسعه قدرت موشکی مقاومت و دقت آن در اصابت به اهداف مورد نظر، به دغدغه‌ای برای اسرائیل تبدیل شده تا جایی که صهیونیست‌ها هم اکنون بیش از هر زمان دیگری از مقاومت هراس دارند.

وی تاکید کرد: سران اسرائیل اکنون در ترس و وحشت به سر می‌برند، مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمانی است، چه کسی می‌گوید که ما موشک ضد هواپیما در اختیار داریم و چه کسی می‌گوید ما چه سلاح‌هایی داریم. ما سیاست ابهام سازنده را در این پرونده دنبال می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: رژیم اسرائیل از بیم مقاومت از هرگونه حمله هوایی به لبنان پرهیز می‌کند و حزب الله قادر است دست کم ویرانی گسترده‌ای را برای اسرائیل به بار آورد، رازی را که آنها نمی‌دانند، فاش نمی‌کنم مگر به وقتش و این حرفم را اسرائیلی‌ها خوب متوجه می‌شوند.

وی درباره اختلافات مرزی نیز گفت: اسرائیل به دنبال این است که آمریکا به جای سازمان ملل بر مذاکرات ترسیم مرزی نظارت داشته باشد، حال آنکه مرزهای زمینی ما ترسیم شده است و بر سر چند متر اختلاف و کشمکش فنی وجود دارد و در صورتی که مرزهای دریایی خود را مشخص کنیم، اسرائیل جرأت نخواهد کرد به آن تعرض کند و برخی شرکت‌های نفتی آماده‌اند در مناطقی که لبنان آن را جز خاک خود اعلام می‌کند، فعالیت داشته باشند.

بدون شک یکی از علل وجود چنین اراده و قدرتی در حزب الله لبنان و مسؤولان این کشور ارتباط گسترده با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و حمایت‌های لازم از این جنبش در سال‌های اخیر است که توانسته معادلات گذشته را به کلی بر هم زده و معادلات جدیدی را بر اساس عناصر قدرت حاضر در منطقه غرب آسیا ایجاد کند.

ادامه چنین روابط و مناسباتی بین بیروت و لبنان موجب شده تا سفرهای متعددی از سوی مقام‌های دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر صورت گیرد که در این ارتباط می‌توان به سفر "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در اواخر بهمن ماه به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان و سفر هیأت پارلمانی از ایران به لبنان در ۳۱ فروردین ماه و سفر "حسین امیرعبداللهیان" دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل مجلس به بیروت بود.

باید گفت که روشن‌ترین پیام این سفرها در سالروز جنگ ۳۳ روزه و تحولات جاری در منطقه غرب آسیا ادامه حمایت‌های ایران از لبنان و مقاومت در این کشور است که موجب شده تا امروز محور مقاومت از لبنان به کشورهای اطراف توسعه یافته و برخی از دیگر کشورها را نیز شامل شود.

از داود پورصحت

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، مجاهدان ما ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح امروز تجمع نظامیان صهیونیست در محوطه پایگاه نظامی حانیتا را هدف حملات راکتی قرار دادند.

به نقل از شبکه المنار، حزب الله ساعاتی پیش نیز محل تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف مرکز نظامی الضهیره با موشک هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز اعلام کرده بود: یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام ماموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد