Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:08:55 GMT

بررسی موانع تجارت آزاد میان ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۹۶۴

سفیر پاکستان در ایران با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله امنیت و تحریم‌ها گفت: این یک واقعیت است که مشکلاتی در این مسیر وجود دارد ولی ما معتقدیم که روابط اقتصادی میان دو کشور باید بیش از این باشد چراکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و هم مرز هستند. وی با بیان اینکه وزرای اقتصاد، انرژی، بهداشت و برخی وزرای دیگر پاکستان، عمران‌خان را در سفر به تهران همراهی کردند، گفت: در این سفر، وزرای مربوطه دو کشور ملاقات‌هایی انجام دادند و ما امروز به‌دنبال فراهم کردن راه‌هایی برای افزایش مراودات اقتصادی در زمینه‌های مختلف میان ایران و پاکستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم مسعود با بیان اینکه امضای قرارداد تجارت آزاد میان ایران و پاکستان در دستور کار قرار دارد،گفت: به‌زودی هیاتی از ایران به پاکستان سفر خواهند کرد تا مشکلات موجود فنی که پیش‌روی تجارت آزاد قرار دارد را بررسی کنند و پس از برطرف شدن این مشکلات، قرارداد تجارت آزاد میان دو کشور ایران و پاکستان به امضا خواهد رسید. سفیر پاکستان در ایران با اشاره به سفرهایی که در دستور کار وزرای دو کشور قرار دارد گفت: همچنین کمیته مشترک اقتصادی برای بررسی راهکارهای مبادلات اقتصادی میان وزیر راه ایران و وزیر اقتصاد پاکستان در آینده نزدیک در پاکستان برگزار خواهد شد. ابتدای اردیبهشت امسال عمران خان نخست‌وزیر پاکستان عازم تهران شد و مسوولان هر دو کشور، از برنامه‌هایی برای افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری میان ایران و پاکستان خبر دادند و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران هم از برنامه‌ریزی برای ارتقای حجم تجارت دو کشور و رسیدن به رقم ۵ میلیارددلار مراودات تجاری خبر داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها تشکیل و موضوعات ۱۶ بنگاه اقتصادی در خصوص تقسیط بدهی (امهال) در بانک‌های عامل و امور مالیاتی و... با زمینه فعالیت فرآورده‌های لبنی پیمانکاری و ... بررسی، مصوبات لازم و اجرایی تصویب و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه با اشاره به موضوعات و مشکلات تعداد ۱۳ بنگاه اقتصادی طرح و تصویب در کارگروه تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مسائل تعداد ۳ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: در راستای رسیدن به جهش و توسعه تولید و افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی اقدامات و مجموعه فعالیت‌های ساختاری و توأم با برنامه‌ریزی‌های مدون ضرورت دارد.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر تقویت مشارکت مردمی، بهبود معیشت و شرایط اقتصادی در توسعه و کیفیت تولید افزود: حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب و کار، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری، اشتغال‌زایی، اتکا به توان علمی و پژوهشی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه صادرات، نوآوری و هوشمندسازی در صنعت، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و ... از جمله برنامه‌ها، سیاست و اقدامات مقتضی و لازم اداره صمت و دستگاه‌های ذیربط اقتصادی در استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس