Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، شامگاه روز گذشته ۲۳ تیر در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: این نمایشگاه آثار صنایع‌دستی خانوارهای تحت پوشش به ویژه بانوان سرپرست خانوار است که با حمایت‌های ویژه سازمان بهزیستی در کشور و به تبع آن در استان بسیاری از افراد تحت پوشش به خودکفایی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده از اختصاص وام ۲۵ میلیون تومانی بلاعوض ویژه اشتغال‌زایی خبر‌داد و افزود: این وام در راستای ایجاد اشتغال به افراد بیکار به ویژه زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد که با ایجاد کارگاه‌های کوچک بتوانند خودکفا شوند، اگر افراد نیاز هم داشته باشند می‌توانند با نرخ بهره پایین‌تر استفاده کنند.

استاندار مرکزی بابیان اینکه با روش اعلام شده صدها و هزاران بیکار به ویژه زنان سرپرست خانوار و کودکان کار می‌توانند صاحب کارگاه شده و خودکفا شوند، اضافه کرد‌: امید است با توسعه این فعالیت‌ها در اداره بهزیستی و کمک سایر نهادهای امدادی و حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر از جامعه باشیم.

زهرا امینی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در آیین افتتاحیه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل ۲۰ غرفه از فعالیت‌های اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی مددجویان بهزیستی که شامل زنان سرپرست خانوار، جامعه معلولین و معتادین بهبود یافته است.

 امینی با بیان اینکه نمایشگاه به همت واحد اشتغال اداره کل بهزیستی استان برگزار شده است تصریح کرد: هدف اصلی نمایشگاه توانمندی‌ها در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و نگاه به جامعه مددجویان، توانمندسازی خانواده‌ها‌، عرضه محصولات و ایجاد بازار فروش برای جامعه هدف و افراد تحت پوشش بهزیستی است، این نمایشگاه از ۲۳ تیر‌ماه افتتاح و تا ۲۶ همین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در دبیرستان امام علی (ع) اراک دائر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی استاندار مرکزی وام اشتغال زایی بهزیستی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، اظهار داشت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی یادآور شد: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: به همت دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ و برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل ۳۰ درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

آنجلاسی افزود: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲ میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه یارانه نقدی- معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به حساب مددجویان پرداخت شود و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند این درحالی است که پیش از این و طی سال‌های گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران