Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس اداره بهزیستی ورامین گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد معابر شهرستان ورامین مناسب تردد معلولان نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا از ورامین، اعظم هراتی در نشست خبری هفته بهزیستی طی سخنانی، اظهار داشت: در حال حاضر 4 هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند، 15 خانواده از کمک هزینه نگهداری و 15 خانواده دارای معلول از خدمات مراقبین غیر رسمی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 مرکز تحت نظارت بهزیستی در بخش ایتام پسر در ورامین فعال هستند افزود: تمام نیازهایی که یک فرزند در خانواده نیاز دارد در این مراکز ارائه می‌شود.
وی گفت: هم اکنون 5 مرکز شبانه روزی، 4 مرکز اورژانس اجتماعی، 9 مرکز توانبخشی، 8 مرکز ترک اعتیاد سرپایی، 7 مرکز اقامتی، 4 مرکز مشاوره و 18 مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می‌دهد.
این مسوول با بیان اینکه زوجینی که نمی‌توانند فرزند داشته باشند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی فرزند خوانده داشته باشند گفت: طی سال گذشته 8مورد در ورامین فرزند خوانده تحویل داده شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین از فعالیت 17 مرکز مهدکودک در ورامین خبر داد و بیان داشت: تمام فعالیت‌های این 17 مرکز تحت نظارت بهزیستی صورت می‌گیرد لذا هدف مرکز اورژانس اجتماعی ورامین کاهش بحران‌های اجتماعی است و این امر بر عهده بهزیستی قرار دارد.
وی در خصوص تجهیزات این سازمان در شهرستان ورامین نیز بیان داشت: 2 دستگاه خودرو اورژانس اجتماعی در ورامین فعال است و با تماس مردم با شماره تلفن 123 در صورت نیاز به محل اعزام می‌شوند و از جمله خدماتی که توسط این سازمان ارائه می‌شود کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری، خشونت‌های خانگی است که اورژانس اجتماعی وظیفه دخالت و حل بحران را دارد.
هراتی عنوان داشت: اطلاع رسانی کانال‌های تلگرامی سال گذشته موجب شد 120 کودک در ورامین در خصوص تنبلی چشم شناسایی شدند که در فرم‌های نظر سنجی مردم اعلام کردند از طریق کانال‌های تلگرامی متوجه این طرح شدند همچنین طی طرح غربالگری مشکلات شنوایی که در سال گذشته بر روی 2 هزار و 912 کودک تازه متولد شده در بیمارستان مفتح اجرا شد 27 مورد مشکوک به مشکلات شنوایی بودند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین با تأکید برلزوم مناسب سازی معابر شهرستان برای تردد معلولین، گفت: به منظور رفع مشکلات مربوط به معابر، ورودی ادارات و نهادها و خیابان‌های ورامین، کمیته مناسب سازی معابر هر ماهه به ریاست فرماندار تشکیل و تصمیمات مناسب و اقدامات عملی در رفع مشکلات مربوط به تردد معلولان اتخاذ می‌شود و هم اکنون بیش از 70 درصد معابر شهرستان مناسب تردد معلولان نیست.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیش 70درصد معابر ورامین مناسب تردد معلولان نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان هستیم.

وی با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانسته و خواستار تحقق مفاد این تفاهم نامه شد.

عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

کد خبر 6079878

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند