Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@05:00:19 GMT

ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از کشور به صورت مسافری

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۶۶۰۲

ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از کشور به صورت مسافری

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه عمده کالاهای اساسی خارج شده از کشور از طریق مسافران بوده، گفت: با تصمیم دولت، مسافران خارجی دیگر نمی‌توانند کالای اساسی را حتی در قالب کالای همراه مسافر از کشور خارج کنند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا دهقانی‌نیا در خصوص آمار قاچاق کالاهای اساسی از کشور اظهار کرد: این یک واقعیت است که حجم قاچاق خروجی در کالاهای اساسی به هیچ وجه آنقدر که گفته می‌شود نبوده ولی این به معنی عدم خروج کالاهای اساسی در کشور طی یکسال گذشته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: افزایش 10 برابری هزینه بیمه نفتکش در خلیج فارس دولت ۸ هزار میلیارد برای کالاهای اساسی پرداخت کرد نظر کارشناسان درباره وعده یک هفته‌ای روحانی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: عمده خروج کالاهای اساسی از کشور توسط مسافران رخ داده ولی این به معنای قاچاق نیست بلکه به صورت قانونی و کالاهای همراه مسافر از کشور خارج شده است.

وی ادامه داد: به دنبال این اتفاق، دولت تصمیم گرفت در برخی استان‌های مرزی، محدودیت‌هایی را اجرا کند و بر این اساس زائران و مسافران خارجی هم نمی‌توانند کالاهای اساسی کشور که مشمول ارز دولتی شده بودند، در قالب کالای همراه مسافر و حتی به اندازه مصرف شخصی از کشور خارج کنند.

دهقانی نیا با بیان اینکه آمار خروج کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی از کشور در بررسی‌هایی که برای برآورد آمار قاچاق درحال انجام است، به زودی اعلام خواهد شد گفت: نکته حائز اهمیت آن است که متاسفانه برخی‌ها به اشتباه، گرانی و کمبودها در بازار را به موضوع قاچاق مرتبط می دانند در حالیکه این همیشه درست نیست؛ مثلا در موضوع گرانی گوشت، خیلی‌ها مدعی شدند گرانی گوشت به دلیل قاچاق دام از کشور بود درحالیکه به هیچ وجه این موضوع صحت نداشت و آمارهای ما هرگز چنین چیزی را نشان نمی‌داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو کالاهای اساسی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070415 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • کشف بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند