Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تشریح نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری گفت: با توجه به ابهاماتی که در خصوص کسری خدمت سربازی فرزندان ایثارگران وجود دارد باید بگویم که کسر خدمت سربازی برای ایثارگری است که حد نصاب معافیت یک فرزند را ندارد لذا صدور کسری تنها برای یک فرزند قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته به منظور مساعدت به خانواده‌هایی که فرزند ذکور دوقلو و یا چندقلو دارند در صورتی که همزمان به خدمت سربازی اعزام شوند بنا به درخواست ایثارگر کسری خدمت قابل تقسیم بین آنها است.

رییس اداره سرمایه‌انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که اگر ایثاگری در چند سازمان دارای سابقه ایثارگری باشد، کسری خدمت فرزندش چگونه محاسبه می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که رزمنده‌ای در دو یا چند سازمان دارای سابقه جبهه و جانبازی کمتر از ۲۵ درصد است و جمع آن مدت به حد نصاب معافیت یک فرزند می‌رسد باید هر یک از سازمان‌ها به طور مجزا مدت جبهه و جانبازی را به سازمان وظیفه عمومی منعکس تا در آن سازمان تجمیع شود.

سردار کمالی با بیان اینکه ثبت کسری خدمت دو فرزند برای والدین در دو سازمان مجزا امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در صورتی که جمع مدت جبهه و جانبازی به حد نصاب معافیت فرزند نرسیده و ایثارگر متقاضی بهره‌مندی از کسر خدمت برای فرزند خود باشد، باید هر یک از سازمان‌ها به طور مجزا برای فرزند وی کسری خدمت صادر کنند.

وی با اشاره به قانون کسری خدمت فرزندان غیر غایب ایثارگران خاطرنشان کرد: صدور کسر خدمت فرزندان غیرغایب ایثارگران به ازاری هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی به مدت ۱۲ روز جایگزین بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه شده‌است از همین‌رو به منظور مساعدت با فرزندان ایثارگران دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری، مشمولین واجد شرایط فوق تا پایان شهریور سال ۹۸ می‌توانند از معافیت مذکور استفاده کرده و پس از آن تنها وفق ماده ۴۵ قانون وظیفه عمومی معافیت بر مبنای ۳۰ ماه سابقه رزمندگی خواهد بود.

رییس اداره سرمایه‌انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: همچنین تمامی مشمولان وظیفه غایب که تا تاریخ ۲۸/۱/۹۸ خود را برای اعزام به خدمت به سازمان وظیفه عمومی معرفی و پس از آن غیبت نداشته باشند، می‌توانند از کسری خدمت ایثارگری والدین استفاده کنند لذا کسانی که بعد از معرفی خود تا تاریخ ۱۲/۱/۹۸ مجددا در اعزام شرکت نکرده و غیبت نموده‌اند، در مشمول این مقررات نخواهند بود.

سردار کمالی درباره صدور گواهی کسر خدمت نیز گفت: صدور گواهی کسر خدمت، پس از اعزام به خدمت و تایید حضور مشمول در مراکز آموزش، قابل انجام خواهد بود و برای مشمولین قبل از اعزام، کسر خدمت قابل صدور و ثبت نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سردار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح کسری خدمت فرزندان ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است و قانون راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است و قانون راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم و متنی که ابلاغ شد نظرات دولت را به صورت حداکثری جلب کرده است.

 

دیگر خبرها

  • بزن‌بزن بی‌سابقه در نبرد حساس لیگ یک (عکس)
  • توضیحات فرماندار کاشان ویژه قانون جوانی جمعیت+فیلم
  • تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • بلیت موزه‌ها برای کدام گروه رایگان است؟
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد