Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت معدن در کشور بیشتر از نیاز تولید می‌کند، گفت: در اعطای معدن به افراد سختگیری می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، جعفر سرقینی، در جلسه شورای معادن استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته 460 میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از این میزان برداشت، یک میلیون تن باطله بود، ادامه داد: ارزش مواد معدنی استخراج شده 20 میلیارد دلار بود.

وی با بیان اینکه استخراج معادن به محیط زیست آسیب می رساند، ادامه داد: در کنار کار معادن باید به محیط زیست و منابع طبیعی هم توجه داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سنوات اخیر ثبت معادن گروه های یک، دو و سه  در استان های شمالی با توجه به حفظ منابع طبیعی، تهران و البرز برای مقابله با ریزگردها انجام نمی شود.

سرقینی با بیان اینکه عدم ثبت معدن در این استان ها به دلیل توجه به محیط زیست است، ادامه داد: در بسیاری از کشورها، دستگاه‌های مربوط به معدن و منابع طبیعی یکی است ولی در ایران این شرایط وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت معدن در کشور بیشتر از نیاز تولید می‌کند، ادامه داد: شورای معادن به صورت جدی با معدنکارانی که به صورت تعمدی از محدوده خود خارج شوند، برخورد کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از معدنکارانی که به صورت قانونی فعالیت می کنند، حمایت می شود، ادامه داد: صنعت معدن در ایران ارزان تمام می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مقوله اعطای معدن به افراد سخت گیری انجام می شود و معدن کارکنان دولت و یا نزدیکان آنان باطل می شود.

استاندار زنجان هم در سخنانی به ضرورت مشارکت معدنکاران در بازسازی جاده روستاها اشاره کرد و گفت: تردد خودروها در روستاهایی که معدن وجود دارد، مشکلاتی ایجاد کرده است.

«فتح‌الله حقیقی» بر ضرورت بررسی وضعیت برداشت معادن استان تاکید کرد و گفت: باید از معادن دارای مشکل بازدید شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 7 میلیون تن دپوی روی در زنجان انباشته شده است، گفت: تا پایان سال‌جاری انتقال پسماند در زنجان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دلار صنعت معدن معدن منابع طبیعی وزیر صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان

 معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال گذشته با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

مهدی سیفی باغی خانی افزود: جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴.۱ سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد،  بیان کرد:  برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند
  • ضرورت جذب سرمایه گذاری مالی و مشارکت مردمی در توسعه معادن
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم