Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@14:38:10 GMT

گردشگری اصلی‌ترین المان توسعه شهری

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۱۶۶

گردشگری اصلی‌ترین المان توسعه شهری

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اصلی‌ترین المان توسعه شهری کرمانشاه بر اساس مطالعات صورت گرفته در این زمینه را بحث گردشگری دانست و گفت : یک مطالعه cds توسط یک تیم دانشگاهی مجرب در سال ۹۶ در مدیریت شهری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : براساس مطالعات مذکور در هیچ حوزه‌ای سرمایه گذاری زودبازده‌تر و اثرگذارتر از حوزه گردشگری برای شهر کرمانشاه قابل تصور نیست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در ذیل فعالیت‌های این پروژه مطالعاتی، تعریف رویداد‌های گردشگری مورد تاکید قرار گرفت و اینکه چقدر معرفی داشته‌های کرمانشاه در قالب رویداد‌ها برای حضور گردشگر می‌تواند اثرگذار باشد.

این مسئول با بیان اینکه گردشگر با ورود خود چندین بخش زیربنایی را متحول می‌کند، گفت: برگزاری جشنواره «کرمانشاه پایتخت نوروز» در نوروز ۹۸ با حمایت استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دیگر رویداد متوسط و بزرگی که در حال برگزاری است، همه از موارد اثرگذار در این زمینه هستند.

عبدالمالکی یادآور شد: خروجی این اتفاق این بود که به صورت رسمی اعلام شد در تعطیلات عید سعید فطر امسال ظرفیت خالی اقامتی به لحاظ گردشگری وجود نداشته است.

وی جشنواره ملی پویانمایی را یکی از رویداد‌های فرهنگی در راستای اهداف مذکور برشمرد و گفت: سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه نیز در کنار سایر دستگاه‌ها افتخار مشارکت در این رویداد فرهنگی و گردشگری را داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: ما در قالب کمیته تبلیغات این جشنواره فعالیت کردیم و فضا‌های تبلیغی در سطح شهر برای این اقدام به کار گرفته شد و ۳۰ فضای تبلیغی به این موضوع اختصاص داده شده بود و همچنین ظرفیت اتوبوس رانی و تاکسی رانی نیز به این منظور مورد استفاده قرار گرفت.

عبدالمالکی اشاره‌ای به جشنواره ۲۰۲۰ داشت و گفت: در تلاش هستیم که کرمانشاه را آماده برگزاری و میزبانی رویداد‌های بزرگی، چون جشنواره ۲۰۲۰ کنیم.

وی تاکید کرد: اصل ظرفیت کرمانشاه بر مبنای فرهنگ و هنر است و هر چه قدر این رویداد‌ها منطبق با حوزه فرهنگ و هنر باشد، به طور حتم اثرگذاری بهتری خواهد داشت و می‌تواند ما را به روز‌های بهتر برای کرمانشاه خوشبین کند که از مسیر فرهنگ و هنر بتوانیم مشکل اقتصاد و بیکاری را رفع و با حداقل ممکن برسانیم .

 

 

انتهای پیام/د

مطالعه cds توسط تیم دانشگاهی مجرب در مدیریت شهری

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گرم مسافران و گردشگران از جشنواره‌های نوروزی چابهار

خیرالنساء امیری   اظهار کرد: شهرستان چابهار به دلیل دارا بودن ظرفیت خدادادی و بالقوه دریا و گردشگری دریایی و بهره بردن از آب و هوای مطلوب در ایام نوروز، همه ساله مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را میزبانی می کند.

وی افزود: به همین مناسبت از مدتها قبل از شروع سال جدید با جلساتی مشترک و متعدد زیادی که گرفته می شود تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های شاد و متنوعی را برای این مسافران فراهم کنیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دستیاری ادامه داد: به همین منظور جشنواره های نوروزی با عنوان بهار در بهار برنامه ریزی شد و از هنرمندان شاخص ملی و استانی نیز برای اجرا در این جشن‌ها دعوت شده که از ۲۶ اسفندماه آغاز و به مدت ۹ شب در نقاط مختلف شهرستان برگزار می شود.

به گفته وی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و موسیقی زنده، رقص و دوچاپی محلی، رقص شمشیر، نمایش خیابانی به صورت کارناوالی در نقاط مختلف نوار ساحلی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی فرهنگ، آیین و آداب وسنن مردمان سواحل مَکُران از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره‌ها پیش بینی و اجرا می‌شود.

امیری بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه های تهیه شده شاد و همخوان با شرایط زمان و مکان است با استقبال خوبی از طرف مسافران و گردشگران نوروزی همراه شده که در تدارک افزایش کمیت و کیفت برنامه ها نیز هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • استقبال گرم مسافران و گردشگران از جشنواره‌های نوروزی چابهار