Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات در پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد؛ متهم ردیف اول این پرونده علاوه بر اتهام مشارکت در اخلال در نظام تولیدی کشور، متهم به دریافت رشوه ۱۰ میلیارد ریالی است. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات در پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرونده جدید با پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی که چند ماه از رسیدگی آن می‌گذرد تفاوت دارد و تخلفات در پتروشیمی در واقع دو پرونده است که به تخلفات تولیدکنندگان و کارکنان پتروشیمی اختصاص دارد.

قاضی مسعودی مقام پیشتر  گفته بود که متهمان این دو پرونده در نظام تولیدی کشور اخلال ایجاد کرده‌اند و از اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و این پرونده‌ها بیش از 15 تا 20 متهم دارند.

رئیس شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی درباره منافع حاصل از جرم متهمان گفت: این متهمان در حوزه فروش محصولات پتروشیمی منافع کلانی برای خود کسب کرده‌اند که از حیث فروش محصولات منجر به اخلال شده است و متهمان از منافع حاصل از فروش محصولات پتروشیمی در مراحل مختلف مبالغ 8، 10، 13 و 18 میلیارد تومان سود برده‌اند.

قاضی مسعودی مقام با بیان اینکه این دو پرونده مربوط به دو سال اخیر و اخلال در حوزه پتروشیمی است، تاکید کرد: نبود نظارت‌ها، دلالی و واسطه‌گری در این دو پرونده مشهود است که به توزیع نامناسب محصولات پتروشیمی منجر شده است.

این پرونده 11 متهم دارد که از کارکنان و کارشناسان وزارت صنعت معدن و تجارت هستند که سه نفر در تهران و 8 نفر دیگر در اداره زیرمجموعه این وزارتخانه در لرستان  و شهرستان‌های تابعه مشغول بودند؛ اتهام مشترک همه این متهمان، مشارکت در اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخصیص سهمیه غیرقانونی مواد اولیه پتروشیمی به میزان 80 هزار تن و به ارزش بیش از 3000 میلیارد ریال و اخذ رشوه است؛ یک نفر از متهمان قرار بازداشت دارد و 10 متهم دیگر با قرار وثیقه آزاد هستند؛ متهم ردیف اول این پرونده علاوه بر اتهام مشارکت در اخلال در نظام تولیدی کشور، متهم به دریافت رشوه 10 میلیارد ریالی است.

نماینده دادستان: عملکرد متهمان پتروشیمی مانع 6.5میلیارد یورو ارزآوری شدتهدید کارشناس رسمی دادگستری توسط فرزند یکی از متهمان پتروشیمیمتهم پتروشیمی: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ما خواست ارزها را به ریال تبدیل کنیمنماینده دادستان: نیاوردن ارز پتروشیمی به داخل کشور اخلال در اقتصاد است

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دادگاه مفاسد اقتصادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگاه مفاسد اقتصادی دادگاه مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه با اشاره به نظر صریح سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر این که هیچ گونه نگرانی درباره پرتوزایی در ارتباط با استحصال یُد در کارخانه یُد استان وجود ندارد گفت: ۲ واحد تولیدی جدید برای استحصال یُد در استان مجوز محیط زیست را دریافت کرده اند، اما با وجود طی همه مسیر‌های قانونی هنوز موفق به استحصال نشده اند.
حیدر آسیابی افزود: در این  جلسه به دستگاه‌های متولی  ۲ ماه مهلت داده شد تا موانع برای سر راه آغاز به کار این ۲ واحد را برطرف کنند و این واحد‌ها حداکثر تا پایان خرداد وارد مدار تولید شوند.
وی ادامه داد: مدیر کل بازرسی هم مکلف شد موانع ایجاد شده در مسیر بهره برداری این واحد‌ها را بررسی و اگر ترک فعلی از سوی دستگاه‌های متولی صورت گرفته باشد به دادستانی  گزارش دهد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حمایت از طرح گردشگری کبودوال هم که سال‌هاست بدون نتیجه مانده است، ایراد‌ها و موانع در این جلسه مطرح و قرار شد این موانع در جلسه کارشناسی در دادستانی مرکز استان با حضور اداره کل بازرسی و سایر ارگان‌های نظارتی، بررسی و برای رفع موانع اقدام شود.
حیدر آسیابی با اشاره به دغدغه مهم مسکن هم ادامه داد: کمبود زمین یکی از مهم‌ترین مشکلات طرح شده در این جلسه بود که قرار شد با حمایت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد، برای تامین آن همکاری شود.
وی ادامه داد: اعمال مشوق‌ها در زمینه تراکم در بافت‌های فرسوده به ویژه در گرگان، یکی دیگر از راهکار‌های طرح شده در این جلسه برای رفع مشکل کمبود مسکن بود که شهرداری برای این مشوق‌ها اعلام آمادگی کرد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حل مشکل تسهیلات ساخت و ساز هم، در این جلسه مصوب شد بانک‌ها به تکلیف قانونی خود برای پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن به بخش خصوصی عمل کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان