Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی‌ها حاکی از احتمال قریب به یقین پیروزی حزب شینزو‌ آبه در انتخابات هفته آینده ژاپن است. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته ائتلاف حزب حاکم لیبرال دموکرات در ژاپن به رهبری شینزو آبه در انتخابات مجلس اعیان اکثریت آرا را تصاحب خواهد کرد وبدین ترتیب نخست وزیر این کشور رویای خود برای بازبینی قانون صلح طلب ژاپن را همچنان زنده نگه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود حزب لیبرال دموکرات و کومیتو که با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند 83 کرسی را تصاحب خواهند کرد. بدین ترتیب این دو حزب برای کسب اکثریت از 124 کرسی موجود  تنها به 63 کرسی نیاز دارد که آمار فوق بسیار بالاتر از میزان مورد نیاز است. این نظرسنجی در روزهای گذشته توسط روزنامه نیکی انجام شد.

نظرسنجی‌های مشابهی نیز توسط رسانه های دیگر انجام شده است. به عنوان مثال نظرسنجی کیودو حاکی از افزایش 31 درصدی حمایت مردم از حزب لیبرال دموکرات و در مقابل ثابت ماندن میزان حمایت از حزب کومیتو به میزان 5.6 درصد بود.

این آمار نشان می‌دهد حزب حاکم و احزاب کوچک دیگر شامل حزب نوآوری ژاپن که حامی اصلاحات قانون اساسی است همچنان اکثریت قاطع آرا (دو سوم)را تصاحب خواهند کرد. این میزان رای برای آغاز فرایند بازبینی قانون صلح طلب ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم ضروری است.

تغییر قانون اساسی برای پررنگ‌تر کردن نقش ارتش ژاپن یا همان نیروهای دفاع از خود، مدتهاست که هدف آبه به شمار می‌رود.

ایجاد اصلاحات در قانون اساسی نیازمند تایید دو سوم اتاق‌های پارلمان و اکثریت در یک همه پرسی عمومی است.

انتخابات مجلس اعیان هر سه سال یکبار انجام می‌شود که دوره فعالیت اعضا در آن 6 سال است. حزب لیبرال دموکرات در سال 2013 با اکثریت قاطع پیروز انتخابات شد اما پیروزی سال  2016 این حزب مانند گذشته چندان چشمگیر نبود.

رویای شینزو آبه در انتخابات آتی ژاپن

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ژاپن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ژاپن اخبار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است گفت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

رفیعی افزود: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 6086547

دیگر خبرها

  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده