Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا استاندارد آسانسور اهمیت دارد؟

حتما شما هم در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و یا در صفحه اخبار و جراید درباره حوادث مرتبط با آسانسور اطلاعاتی را مشاهده کرده‌اید. البته همین ابتدای کار باید بگوییم که آسانسورها معمولا وسیله‌ای امن برای حمل و نقل عمودی و در بین طبقات ساختمان‌های کوتاه و بلند هستند؛ اما اگر استانداردهای لازم در زمینه طراحی، نصب و نگهداری از آنها رعایت نشود، ممکن است استفاده‌کنندگان خود را دچار دردسر و حادثه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته استانداردهای مرتبط با آسانسور را خیلی جدی نمی‌گرفتند؛ و البته طراحی آسانسورهای قدیمی نیز به نسبت مدل‌های امروزی، بسیار ضعیف‌تر بود. جمیع این علل نیز باعث می‌شد که تعداد حوادث مرتبط با آسانسور بیشتر باشد. اما امروزه با وجود اینکه مدل‌های جدید آسانسور بسیار به ندرت دچار مشکل می‌شوند. رعایت استانداردهای لازم در زمان طراحی و نصب و همچنین در دوران نگهداری، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و تبدیل به قوانین لازم الاجرا در حوزه ساختمان‌سازی شده است. البته همین استانداردها موجب تغییر قیمت آسانسور نیز شده است. به قول قدیمی‌ها هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست. این استانداردها امنیت و آرامش خاطر را برای شما به ارمغان آورده و استفاده از آسانسور را آسوده خاطرتر می‌کند.

 آشنایی با اصول کلی این استانداردها

اگر بخواهیم به زبان ساده به این مسئله بپردازیم؛ باید بگوییم که امنیت اصلی‌ترین موضوع در تعریف  استاندارد آسانسور است. در واقع هرچقدر که آسانسور شما زیبا و کارا باشد، ولی از استانداردهای امنیتی لازم بهره نبرده باشد، فایده ندارد. به همین دلیل در میان اهل فن در این حوزه جمله‌ای معروف وجود دارد که "مهم‌ترین کارایی آسانسور امنیت است." همان‌طور که گفتیم اصول امنیتی در دو مرحله طراحی و نصب و نگهداری از آسانسور باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه بخش‌های مهم یک آسانسور دارای استاندارد و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم:

سیستم ارتباط مکانیکی اولین بخش از آسانسور است. این سیستم مسئول بازکردن درب‌های آسانسور در طبقات مختلف است. این سیستم باید در هماهنگی کامل با سیستم الکترونیکی آسانسور بوده و درب آسانسور را دقیقا در زمان و موقعیت مناسب باز و بسته کند.

زنگ هشدار قدیمی‌ترین و البته هنوز هم ابزاری کاربردی برای افزایش سطح امنیت آسانسور است. این زنگ باید به کمک باتری روشن شود؛ تا در صورت قطع برق نیز همچنان کارایی لازم را داشته باشد. زنگ‌های هشدار معمولا قادر به روشن کردن چراغ‌های اضطراری آسانسور نیز هستند. همچنین در کنار این زنگ‌ها، گاهی امکان برقراری ارتباط تلفنی نیز ممکن است؛ که باعث آسودگی خاطر و احساس امنیت بیشتر فرد گیر کرده در آسانسور می‌شود.

پاراشوت دیگر عنصر امنیتی موجود در ساختار آسانسور است. این عنصر را می‌توان ابزاری بسیار کارا دانست؛ که اگرچه به‌صورت استثنایی ممکن است به کار آید؛ اما در همین موارد استثنا، وجودش بسیار حیاتی و نجات بخش است. در موارد بسیار نادر که آسانسور در چاه خود سقوط کند؛ پیش از افتادن، دستگاه پاراشوت با کاهش سرعت و حفظ کابین، از سقوط کامل آن جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد که سرنشینان آسانسور آسیب ببینند.

توقف اضطراری نیز ابزار دیگری است که اجازه می‌دهد سرنشینان در شرایط اضطراری آسانسور از متوقف کنند.

لیمیتر یا محدودکننده نیز آخرین ابزاری است که با حفظ سرعت ثابت آسانسور و جلوگیری از افزایش آن، در بالا بردن سطح امنیت آسانسور کارایی دارد.

فراموش نکنید که این تجهیزات دارای پیچیدگی‌های خاص خود هستند؛ و در این نوشته فقط به‌طور خلاصه به کارکرد و نقش آنها در افزایش امنیت آسانسور پرداخته شد.

شرکت آسانسور اوج گستران پادرا

آدرس سایت :  http://padraliftco.ir/

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امنیت و آرامش باتری حمل و نقل گرانی قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید

اختلال شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

فردی که دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، برای رفتارهای درست و نادرست دیگران اهمیتی قائل نیست. این افراد معمولا از قانون‌ها پیروی نمی‌کنند، رفتار خشن و تهاجمی دارند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند. این افراد از رفتار خود پشیمان نمی‌شوند، نسبت به عواقب اعمال آزاردهنده خود بی‌تفاوت هستند یا بدرفتاری با دیگران را توجیه می‌کنند. آن‌ها ممکن است دروغ بگویند، رفتار خشونت‌آمیز یا تکانشی (بدون فکر) داشته باشند و مواد مخدر و الکل مصرف کنند. همچنین معمولا در انجام مسئولیت‌های خود در خانواده، محل کار یا دانشگاه کوتاهی می‌کنند. افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند، ممکن است ظاهری گرم و صمیمی داشته باشند اما در سابقه‌ی رفتاری آن‌ها، خشونت، فرار از مدرسه، دزدی، دعوا و یا مصرف مواد مخدر و الکل دیده می‌شود. علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی در دختران معمولا قبل از رسیدن به سن بلوغ و در پسران، ممکن است زودتر مشخص شود. اختلال شخصیت ضد اجتماعی تقریبا  در ۱ تا ۴ درصد افراد جامعه دیده می‌شود.

علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی

رایج‌ترین نشانه های اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارتند از:

 نادیده گرفتن درست و غلط بودن

دروغ گفتن برای سوء استفاده از دیگران 

بی‌توجهی به امنیت خود و دیگران

بی‌احترامی به دیگران

بازیچه قرار دادن دیگران برای سود یا لذت شخصی

گرفتن تصمیم‌های ناگهانی و بدون فکر

داشتن حس تکبر و برتری

نقض مکرر هنجارهای اجتماعی (از جمله قانون)

داشتن رفتار تهاجمی یا خشونت‌آمیز با دیگران

عدم احساس گناه در مورد آسیب رساندن به دیگران

بی‌مسئولیت بودن و ناتوانی در انجام مسئولیت‌های کاری یا مالی

دلایل بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی

شخصیت هر فردی ترکیبی از افکار، عواطف و رفتارها است. روشی که مردم برای دیدن، درک کردن و ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرون به‌کار می‌برند و نگرشی که نسبت به خودشان دارند، به شخصیت آن‌ها مربوط است. شخصیت در دوران کودکی و احتمالا توسط ژن‌ها و تجربیات زندگی شکل می‌گیرد.

دلیل مشخصی برای بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی وجود ندارد، اما محققان، چند عامل را در بروز این اختلال، موثر می‌دانند:

ژنتیک

سابقه‌ی تجاوز و آزار جنسی در دوران کودکی

مورد اذیت و آزار قرار گرفتن در دوران کودکی

مورد بی‌توجهی قرار گرفتن در دوران کودکی و بلوغ

بزرگ شدن در خانواده‌ای پر تنش

سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به اختلالات شخصیتی

تغییرات در عملکرد مغز هنگام شکل گیری

شرایط محیطی و موقعیت‌های زندگی

سابقه‌ی اختلال سلوک در دوران کودکی (سرقت، تخریب اموال عمومی، پرخاشگری نسبت به مردم و حیوانات، فریب‌کاری)

روش‌های درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی

درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی آسان نیست. افراد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی به ندرت به دنبال درمان هستند. از سوی دیگر، تعداد نسبتا زیادی از آن‌ها درمان خود را خیلی زود متوقف می‌کنند. با این حال، در بعضی از افراد، درمان و پیگیری دقیق می‌تواند در درازمدت کمک‌کننده باشد. درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی، یک درمان طولانی مدت بوده و با استفاده از روش‌های زیر، انجام می‌شود:

روان درمانی: به روان درمانی، گفتگو درمانی نیز گفته می‌شود. روان درمانی شامل مدیریت عصبانیت و خشونت، درمان اعتیاد، درمان افسردگی و اضطراب می‌شود. اگر فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، بیماری خود را نپذیرد، روان درمانی موثر نخواهد بود.

دارو درمانی: استفاده از هیچ داروی مشخصی برای درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی تایید نشده است. پزشکان ممکن است برای درمان مشکلاتی که گاهی اوقات همراه با اختلال شخصیت ضد اجتماعی رخ می‌دهند، مانند اضطراب یا افسردگی، دارو تجویز کنند.

معرفی آثار سینمایی درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی

تنگه وحشت (۱۹۶۲)

پرتقال کوکی (۱۹۷۱)

هالووین (۱۹۷۸)

سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای محتمل است/ مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید