Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در پیام حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی و محمدعلی شجاعی آمده است: درود و رحمت پروردگار بر شما مردم رشید و آگاه، که بیست و سوم تیرماه ۱۳۹۸ را به روزی تاریخی و به یاد ماندنی، نه فقط در تاریخ این خطه شهیدپرور، بلکه در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی تبدیل کردید.

امروز به خود می‌بالیم که به نمایندگی از ملت قهرمان ایران اسلامی، میزبانی شایسته برای رئیس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را شاکریم که شما غیورمردان و شیرزنان دیار گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها، بار دیگر شرف و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران را به رخ جهانیان کشیدید و در کشاکش فشارهای دشمنان قسم خورده این مرز و بوم، طلایه دار انعکاس پیام اقتدار و سربلندی این ملت و نظام شدید.

در این پیام تصریح شده است: این حضور حماسی و این میزبانی گرم و صمیمی از رئیس جمهوی اسلامی ایران بدون شک باعث شد بدخواهان همچون همیشه پی ببرند و دریابند که ملت ما اگرچه درپی صلح و همزیستی با همسایگان و همه ملت هاست اما در برابر زیاده خواهی استکبار جانانه مقاومت می‌کند.

در پیام نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان شمالی آمده است: یقین بدانید دولتمردان تدبیر و امید نیز با روحیه و همتی مضاعف در مسیر سعادت و بهروزی آحاد ملت گام بر می‌دارند و مصوبات و دستاوردهای این سفر مبارک نیز کام شما مردم صبور و ولایتمدار را شیرین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در سفر کاروان دولت تدبیر و امید، ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.
۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، بهره برداری شد که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شد؛ اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید است.
افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر کاروان تدبیر و امید است.
همچنین همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ زنی شد که برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی هزینه شده که با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد شد.
استان خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است.

۳۰۰۷/‏‬ ۶۰۴۲
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی پوتین از اعتماد روس‌ها/ چالش‌های پیشِ‌روی روسیه

ولادیمیر پوتین خطاب به مردم روسیه درباره وظایف آینده خود، وضعیت میدان نبرد، موفقیت نظامیان روس، درباره تلاش برای نفوذ به مرزها و تلفات ارتش اوکراین، خائنان، مردم مناطق مرزی، مذاکرات صلح، روابط با چین و هدف غرب از دشمنی با روسیه و غیره صحبت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، اواخر شب گذشته، یکشنبه و پس از اعلام آخرین نتایج انتخابات، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مقر انتخاباتی خود در جمع خبرنگاران و خطاب به شهروندان کشورش صحبت کرد. او از وطن‌پرستی، اعتماد و حمایت رأی‌دهندگان روس تشکر کرد.

پوتین گفت: «من می‌خواهم قبل از هر چیز از شهروندان روسیه تشکر کنم، کسانی که به مراکز رأی‌گیری آمدند و رأی دادند.»
او تأکید کرد که منبع اصلی قدرت روسیه مردم آن هستند و اراده یکپارچه مردم از آرای هر شهروند شکل می‌گیرد و این مسئله بسیار اهمیت دارد.

وظایف و چالش‌های دوره جدید ریاست‌جمهوری

رئیس جمهور تأکید کرد که وظایف زیادی پیشِ‌روی او قرار دارد و  در دوره جدید ریاست‌جمهوری چالش‌های زیادی در انتظار او خواهد بود. او گفت: «اول از همه، ما باید مشکلات مربوط به عملیات نظامی ویژه را حل کنیم، توان دفاعی کشور و نیروهای مسلح را تقویت کنیم، و این کار با سرعت بسیار خوب و با کیفیت عالی در حال انجام است.»

پوتین با تشکر از  اعتماد مردم روسیه، قول داد که برای دستیابی به وظایف و اهداف اولویت‌دار هر کاری انجام خواهد داد. وی گفت: تمام اهداف و برنامه‌های بزرگی که در پیام سالانه به مجلس فدرال درباره آن صحبت کردم، محقق خواهند شد.

پوتین گفت که روسیه باید حتی قوی‌تر و مؤثرتر  از گذشته باشد و به‌عقیده او، «اکنون شرایط برای حرکت بیشتر به جلو وجود دارد، این کار بسیار مهمی برای کشور است که به ما امکان می‌دهد شرایطی را برای حرکت بیشتر به جلو ایجاد کنیم.»

رئیس جمهور درباره سربازانی که طی سالهای متمادی از کشور دفاع می‌کنند، گفت: اینها افرادی بودند که فقط به فکر خودشان نبودند، بلکه بیشتر به فکر نسل‌های آینده یعنی من و شما هستند.
به‌گفته او، تاریخ در حال تکرار است، فراز و نشیب دارد، ولی در مجموع یک دایره است و خود را تکرار می‌کند.

رئیس جمهور تأکید کرد که پس از انجام انتخابات، روسیه وظایف زیادی در پیش دارد و افزود: البته وقتی ما یکپارچه هستیم، مهم نیست که چه‌کسی بخواهد ما را بترساند یا سرکوب کند، هیچ‌کس قبلاً موفق نشده است و اکنون هم موفق نمی‌شود و در آینده نیز موفق نخواهد شد.

به‌گفته او، نتایج انتخابات تضمینی برای انجام تکالیف پیشِ‌روی و تحقق اهداف تعیین‌شده است.

پوتین در مورد تلاش برای آسیب رساندن به روند انتخابات ریاست‌جمهوری، اقدامات برخی افراد در این زمینه را محکوم کرد و گفت: «این واقعیت که برخی برگه‌های رأی را از بین بردند، بسیار بد است، زیرا اگر خودتان نمی‌خواهید رأی دهید یا نمی‌خواهید به نامزدی که فکر می‌کنید مورد اعتماد نیست، یا به‌سادگی رأی ندهید، ولی خرابکاری اهانت به کسانی است که رأی‌دادن را برای خود ضروری دانسته به وظیفه مدنی خود عمل کردند، این اقدامی غیردموکراتیک است.»

رئیس جمهور با صحبت در مورد خائنان و کسانی که با سلاح علیه کشور خود می‌‌جنگند، یک واقعیت تاریخی را یادآور شد و افزود: حتی در طول جنگ جهانی دوم، تشکیلاتی از خائنان، ایجاد شد و همه می دانند که چگونه به پایان رسید.

اگر کی‌یف چرخ گوشت می‌خواهد باز هم تلاش کند به مرزهای ما نفوذ کند

پوتین  در مورد تلاش کی‌یف برای شکستن مرزهای روسی، گفت: تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جبهه نبرد حدود 40 درصد است و کسانی که سعی می‌کنند به عمق خاک روسیه نفوذ کنند تقریباً 100 درصد نابود می‌شوند.

او توضیح داد: «خسارات وارده به دشمن به طور کلی حدود 40 درصد است که از این میزان، تقریباً 35 درصد غیر قابل بازگشت است:  25 تانک و ده‌ها خودروی زرهی. اگر آنها  چنین می خواهند، وضعیت برای ما هم مناسب است، زیرا آنها بدون فکر حمله می‌کنند و این یک چرخ گوشت برای آنها است. و بگذارید باز هم تلاش کنند. این بدان معناست که تعداد نظامی کمتری وجود خواهد داشت که در خط مقدم جبهه با آنها مقابله کنیم.»

ابتکار عمل در جبهه نبرد به طور کامل متعلق به نیروهای مسلح روسیه است

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که ابتکار عمل در منطقه درگیری نظامی به طور کامل در دستان نیروهای مسلح روسیه قرار گرفته و در برخی مناطق، دشمن، به سادگی در حال تکه تکه شدن است.به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه هر روز در حال پیشروی هستند و این در حال حاضر کمی بیشتر از دفاع فعال است. پوتین از سربازان شرکت کننده در عملیات نظامی ویژه تشکر کرد و یادآور شد که آنها وظیفه حفاظت از مردم در سرزمین های تاریخی روسیه را تضمین می کنند.

ولادیمیر پوتین در مورد ساکنان مناطق جدید الحاقی به روسیه یادآور شد: «شهروندانی که در  این مناطق که از لحاظ تاریخی روسی هستند زندگی می کنند شجاعت واقعی از خود نشان می‌دهند؛ ترساندن چنین افرادی غیرممکن است. آنهایی که تلاش می‌کنند، نمی فهمند با چه کسانی سروکار دارند.»

رئیس‌جمهور درباره اظهارات امانوئل ماکرون درباره آتش‌بس احتمالی در حین بازی‌های المپیک، پاسخ داد که روسیه آماده مذاکرات صلح است، اما نه به این دلیل که مهمات دشمن تمام شده است. او تاکید کرد: «ما آماده بررسی هر موضوعی هستیم، اما همیشه بر اساس منافع روسیه و وضعیت منطقه تماس درگیری‌ها عمل خواهیم کرد.»

درباره دموکراسی در کشورهای غربی

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سوال رسانه‌ها گفت که انتخابات ریاست جمهوری در روسیه دموکراتیک و شفاف است. در حالی که به عقیده او، در ایالات متحده دموکراسی وجود ندارد. او تاکید کرد: آیا استفاده از منابع اداری برای حمله به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده از جمله از طریق دادگاه می‌تواند دموکراتیک تلقی شود؟ خیر.

هدف برخی کشورهای خارجی جلوگیری از توسعه روسیه است

ولادیمیر پوتین، همچنین در مورد واکنش برخی کشورهای خارجی یادآور شد که تعدادی از کشورهای خارجی هدف خود را جلوگیری از توسعه روسیه قرار داده اند. او افزود: «چه انتظار دارید؟ می خواستید آنها بلند شوند و برای ما دست بزنند؟ آنها در حال جنگ با ما هستند، آنهم با ابزار نظامی.  آیا، آنها نیروهایی را تحسین خواهند کرد که پشت سر من ایستاده و به دنبال تقویت روسیه، حاکمیت آن، افزایش توان دفاعی، استقلال اقتصادی و تقویت حاکمیت آن در حوزه اقتصادی و مالی هستند؟ خیر. آنها برای خود این هدف قرار دادند که به هر طریق جلوی توسعه روسیه را بگیرند.»

مطابقت منافع روسیه و چین یک عامل تثبیت کننده است

به عقیده ولادیمیر پوتین، همخوانی و مطابقت منافع روسیه و چین یک عامل تثبیت کننده در عرصه بین المللی است. او افزود: «مهمترین مسئله یکسانی منافع دو کشور است که شرایط بسیار خوبی را برای حل مشکلات مشترک در زمینه روابط بین الملل ایجاد می‌کند، جایی که روابط روسیه و چین یک عامل تثبیت کننده است و هم فعالیت ما در فضای اوراسیا را تقویت می‌کند.»

به گفته وی، روابط روسیه و چین در 20 سال گذشته توسعه یافته، آنها بسیار با ثبات بوده و مکمل یکدیگر هستند.

رضایت پوتین از عملکرد موثر دولت 

 پوتین همچنین گفت که دولت فدراسیون روسیه و بانک مرکزی در حال حاضر کاملاً مؤثر کار می‌کنند. نتایج کار در یکی دو سال اخیر نشان داده است که در مجموع تیم اداری به معنای وسیع کلمه بسیار موثر بوده و نتایج کار رضایت بخش است. او تاکید کرد که انتخاب مردم برای او مهم است و روس‌ها پشتوانه و تمایل اصلی برای کار در راستای منافع روسیه برای او هستند.

تحولات اوکراین| شکست تلاش برای عبور از مرز روسیه و وعده پوتین برای اقدام تلافی جویانهواکنش‌ها به انتخابات ریاست جمهوری در روسیه/ پوتین آنلاین رأی دادآغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی از زحمات پرسنل فراجا وظیفه‌ای همگانی است
  • قدردانی پوتین از اعتماد روس‌ها/ چالش‌های پیشِ‌روی روسیه
  • تهدید و تحریم دو حربه بی اثر برای انزوای ایران
  • استاندار کردستان: سال آینده شاهد رونق اقتصادی در کردستان خواهیم بود
  • وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در خراسان شمالی قابل قبول است
  • اقلام اساسی نوروز در خراسان شمالی تامین شده است
  • همه‌ی دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز در آماده باش کامل باشند
  • هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور 
  • مشارکت بالای مردم در انتخابات افتخاری برای خراسان شمالی است
  • بحران اقتصادی فعلی ناشی از تصمیمات گذشته است