Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@20:50:17 GMT

مکان‌های ممنوعه در اینستاگرام! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۷۶۰

مکان‌های ممنوعه در اینستاگرام! +تصاویر

صراط:

چراغ‌های درخشان برج ایفل، «گرند کانیون» با منظره‌ای فوق‌العاده، «کلیسای چاپل» از آثار میکل‌آنژلو و... به نظر می‌رسد این‌ها و بسیاری دیگر از مناظر، ایجاد شده اند که مورد تحسین هنر عکاسی قرار بگیرند. با این حال شاید در گذشته می‌توانستید عکس‌های زیبایی از این اماکن بگیرید، اما این روز‌ها این کار به این راحتی‌ها نیست!

به گزارش برترین ها حتی تصور ممنوع بودن عکس‌برداری از مکان‌هایی که تا به امروز عکس‌های فراوانی از آن‌ها منتشر شده سخت است! گاهی این محدودیت فقط شامل عدم تصویر‌برداری است، ولی در موارد شدیدتر باعث می‌شود حتی اجازه حمل و ورود دوربین عکاسی به این اماکن را نیز نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی لیستی از این اماکن بپردازیم.

کاخ یادبود «کامسوسان»

کاخ کامسوسان در کشور کره‌ی شمالی یادبود بنیانگذار کره‌ی شمای «کیم ایل سونگ» و پسرش «کیم جونگ ایل» بنا نهاده شد. ورود به این کاخ به هیج وجه آسان نخواهد بود، گردشگران خارجی می‌توانند اجازه دسترسی به داخل کاخ را فقط در تور رسمی دولتی دریافت کنند و فقط تعداد معدودی از افراد می‌توانند وارد کاخ شوند که آن‌ها نیز باید از قوانین خاصی پیروی کنند. به عنوان مثال: گرفتن عکس یا ضبط ویدئو، سیگار کشیدن و صحبت کردن در حین بازدید از کاخ ممنوع می‌باشد. علاوه بر این، بازدید کنندگان باید از میان دستگاهی که گردوخاک آن‌ها را می‌گیرد عبور کنند!

برج ایفل

برج ایفل یکی از دیدنی‌ترین مناطق جهان است. هرچند که محدودیت‌های خاص خود را نیز دارد. روشنایی برج ایفل در شب نوعی هنر معماری محسوب می‌شود و از قانون کپی‌رایت پیروی می‌کند، بنابراین عکاسی بدون مجوز کتبی از داخل برج ایفل ممنوع است. اما اگر عکاس غیرحرفه‌ای هستید و عکس‌ها را برای استفاده‌ی شخصی خود می‌خواهید، نیاز به مجوز کتبی ندارید.

قلعه‌ی «نئوشوانستین» در آلمان

به سادگی نمی‌توان عکسی از این قلعه‌ی رویایی گرفت. با توجه به مقررات امنیتی، شما نمی‌توانید عکس یا ویدئویی در داخل قلعه بگیرید و تنها مجاز به بازدید از قلعه در طول تور ۳۵ دقیقه‌ای همراه با راهنمای خود هستید. همچنین نمی‌توانید کالسکه‌ی بچه یا کوله پشتی خود را به داخل قلعه ببرید.

پارک ملی گرند کانیون

یکی از عمیق‌ترین دره‌ها در دنیا که سالانه ۴ میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد. گردشگران به یک طبقه‌ی مخصوص هدایت می‌شوند تا از منظره‌ای فوق‌العاده بر روی یک پل شیشه‌ای لذت ببرند. این پل شیشه‌ای همان جاییست که شما نمی‌توانید عکس بگیرید یا حتی با خود دوربین ببرید. همچنین بازدیدکنندگان باید با کاور‌های پشمی مخصوص، کفش‌های خود را بپوشند تا به شیشه‌ی زیر پای خود آسیبی نرسانند.

تاج محل

تاج محل یکی از شگفتی‌های حال حاضر دنیاست که احتمالا خیلی دلتان می‌خواهد عکسی از آن به یادگار داشته باشید، اما این عکس را باید در خارج از این بنا بگیرید. عکس گرفتن در داخل آن ممنوع است. همچنین غذاخوردن، ایجاد سروصدا و سیگار کشیدن نیز در تاج محل ممنوع می‌باشد؛ و اگر می‌خواهید گوشی همراهتان را با خود به داخل ببرید، باید آن را خواموش کنید یا بر روی حالت سکوت بگذارید.

کلیسای سیستین

این بنا در گذشته به عنوان کلیسا استفاده می‌شده است، اما امروزه به عنوان موزه و یکی از بنا‌های دوره‌ی رنسانس شناخته می‌شود. خیلی عجیب نیست که هر ساله هزاران گردشگر را جذب خود می‌کند، ولی آن‌ها نمی‌توانند عکسی از داخل آن به یادگار داشته باشند. گرفتن عکس یا فیلم داخل کلیسا ممنوع می‌باشد، همچنین گردشگران باید سکوت را در کلیسای سیستین رعایت کنند.

کلیسای «وست مینستر» در شهر لندن

عکس گرفتن از داخل کلیسا ممنوع است. آن‌ها معتقدند که عکاسی، مانع لذت بردن سایر گردشگران از زیبایی بی‌همتای داخل کلیسا می‌شود. علاوه بر این، عکاسی می‌تواند فضای معنوی حاکم بر کلیسا را که اولین و قدیمی‌ترین کلیسای کارگری هم است، بر هم بزند. تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، دانلود عکس‌های داخل کلیسا از وب‌سایت رسمی خود کلیسا است، اما از آن‌ها هم تنها برای استفاده‌ی شخصی می‌توانید استفاده کنید.

آرامگاه لنین

امروزه، آرامگاه لنین به اندازه‌ای که در گذشته محبوب گردشگران خارجی بود، نیست. با وجود این، افرادی که داخل آرامگاه می‌شوند اجازه‌ی گرفتن عکس را ندارند. ضمنا آزمایشگاهی که وظیفه‌ی محافظت از جسد مومیایی شده‌ی لنین را دارد، از بدن‌های مومیایی شده‌ی بعضی شخصیت‌های مطرح سایر کشور‌ها نیز حفاظت می‌کند.

پارک بین‌المللی «اولرو و کاتا تجوتا»

عکاسی از این پارک بین‌المللی که در استرالیا قرار دارد همیشه مجاز نیست. شما به مجوزی مخصوص، جهت رسیدن به اهداف تجاری خود (شامل به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی) نیاز دارید. اما اگر عکسی را به منظور استفاده‌ی شخصی خود می‌خواهید باید به خاطر بیاورید که عکاسی در بعضی از این مناطق، به این دلیل ممنوع است که بومیان این مناطق را مقدس می‌دانند. تا جایی که حتی نقاشی کشیدن از روی این مکان‌ها نیز ممنوع می‌باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اینستاگرام فضای مجازی صراط گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

در این مطلب به معرفی بهترین دوربین کانن می‌پردازیم و از بهترین دوربین کانن برای عکاسی تا بهترین دوربین کنون برای فیلمبرداری را مورد بررسی قرار داده‌ایم. هر یک از این دوربین‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند نیازهای خاص عکاسان را برآورده سازند. ما عملکرد، کیفیت تصویر، ویژگی‌های خاص و نقاط قوت و ضعف هر دوربین عکاسی را بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین مدل های دوربین کانن کمک کنیم. با دیدنگار همراه باشید.

بهترین دوربین کانن برای عکاسی: Canon EOS R5

سنسور CMOS تمام فریم با رزولوشن 45 مگاپیکسل

پردازشگر DIGIC X با قابلیت عکاسی پیاپی 20 فریم بر ثانیه

سیستم فوکوس خودکار 5940 نقطه‌ای با پوشش 100%

فیلم‌برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه

استانداردهای فیلم‌برداری bit 4:2:2-10 با C-Log و HDR PQ

صفحه‌نمایش لمسی 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون پیکسل

دوربین کانن EOS R5 به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای عکاسی شناخته می‌شود. چرا که ترکیب بی‌نظیری از امکانات پیشرفته را در یک بدنه کاملا قابل حمل ارائه می‌دهد. سنسور فول فریم 45 مگاپیکسلی آن کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و همراه با محدوده داینامیکی گسترده 14 ستاپ، امکان ویرایش عمیق بعد از فیلمبرداری را فراهم می‌کند.

سیستم فوکوس خودکار CMOS AF Dual Pixel با 1053 نقطه فوکوس، ردیابی سوژه حتی در حرکات پیچیده را به ‌خوبی انجام می‌دهد. علاوه بر این، قابلیت‌های فیلمبرداری، لرزشگیر 5 محوره در بدنه، صفحه لمسی جانبی و بدنه ضد آب، دوربین کانن EOS R5 را به بهترین دوربین کانن برای عکاسی تبدیل کرده است.

بهترین دوربین کانن برای فیلمبرداری: Canon EOS R5 C

سنسور CMOS فول فریم 45 مگاپیکسلی

پردازنده تصویر DIGIC X

ضبط ویدئو K 8 با نرخ 60 فریم در ثانیه با کدک سینماتیک XF-AVC

ضبط ویدئو K 4 با نرخ 120 فریم در ثانیه در 4:2:2 bit-10

فوکوس خودکار AF Dual Pixel CMOS با 1053 نقطه فوکوس

داینامیک رنج Canon Log 3: 1600% با 14 استاپ در ایزو 800

لرزشگیر تصویر 5 محوره در بدنه

صفحه‌ نمایش لمسی جانبی 3.2 اینچ با 2.1 میلیون پیکسل

در طراحی دوربین کانن EOS R5 C کاملا بر امکانات ویدئویی پیشرفته متمرکز شده است و این دوربین عکاسی به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای فیلمبرداری شناخته می‌شود. دوربین کانن EOS R5 C قادر است با کیفیت K RAW8 با نرخ 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند که برای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ایده‌آل است. کدک سینماتیک XF-AVC، رنگ‌ها و جزئیات تصویر را به شکل بسیار واقع‌گرایانه‌ای ضبط می‌کند. ضبط K 120fps4 و 4:2:2 bit-10، شما را قادر می‌سازد تا اسلوموشن‌های هیجان‌انگیزی را که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف کند ایجاد ‌کنید.

ورودی‌ها و خروجی‌های تصویر و صدای حرفه‌ای چندگانه آن، گزینه‌های مختلفی برای تولید محتوا را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سنسور CMOS فول فریم 45 مگاپیکسلی برای ثبت لحظه‌های مهم بسیار مناسب است. ترکیب همه این ویژگی‌ها، دوربین کانن EOS R5 C را به بهترین دوربین کانن برای فیلمبرداری تبدیل کرده است.

بهترین دوربین کانن کامپکت: Canon PowerShot G1 X Mark III

سنسور APS-C CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل

پردازشگر DIGIC 7

لنز با قابلیت زوم 3برابر با فاصله کانونی 24-72 میلیمتر و دیافراگم f/2.8-5.6

سیستم تثبیت تصویر داینامیک Dual Sensing IS

سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF با 49 نقطه فوکوس

حساسیت (ISO) از 100 تا 25600 (قابلیت ارتقا به 51200)

فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه

صفحه ‌نمایش لمسی 3 اینچی با رزولوشن 1.04 میلیون پیکسل

دوربین کانن G1 X Mark III با ترکیبی از ابعاد کوچک، کیفیت تصویر بالا و قابلیت‌های حرفه‌ای، به ‌عنوان بهترین دوربین کانن کامپکت شناخته می‌شود. این دوربین با وجود اندازه کوچک و سبک، دارای یک سنسور APS-C با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل است که تصاویری با وضوح و جزئیات بالا را تضمین می‌کند. لنز با قابلیت زوم 3برابری و دیافراگم f/2.8-5.6، امکان عکاسی از مناظر گسترده تا پرتره‌های با فوکوس عمیق را فراهم می‌کند. همچنین سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و سیستم 4 استاپه ضدلرزش، تضمین می‌کند که تصاویر شما حتی در شرایط نوری دشوار، همیشه واضح و شارپ باشند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این دوربین می‌توان به قابلیت فیلمبرداری 4K، صفحه‌ نمایش لمسی و دوشاتر مکانیکی و الکترونیکی اشاره کرد که باعث می‌شود دوربین G1 X Mark III به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای مصارف خانگی معرفی شود.

بهترین دوربین کانن برای مبتدی ها: Canon EOS R10

سنسور APS-C CMOS با 24.2 مگاپیکسل

پردازنده تصویر DIGIC X

فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF با 3975 نقطه فوکوس

ضبط ویدئو 4K بدون کراپ با 60 فریم بر ثانیه

ویوفایندر OLED با رزولوشن 1024*768

صفحه ‌نمایش لمسی 3 اینچ با 1.04 میلیون پیکسل

دو درگاه برای کارت‌های حافظه و پشتیبانی از UHS-II

بدنه از جنس پلی‌کربنات ضد آب

دوربین کانن EOS R10 به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای مبتدی ها شناخته می‌شود؛ زیرا ترکیبی از قابلیت‌های پیشرفته و طراحی ساده را ارائه می‌دهد. با سنسورAPS-C 24.2 مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند DIGIC X، این دوربین کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در یک بدنه کوچک و سبک فراهم می‌کند. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF با 3975 نقطه فوکوس، به طور دقیق سوژه را ردیابی کرده و کار را برای مبتدیان آسان می‌کند.

قابلیت‌های ویدئویی مانند فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و 4K کراپ شده با نرخ 60 فریم در ثانیه، دوربین کانن را برای فیلمبرداری نیز مناسب می‌سازد. صفحه ‌نمایش لمسی، ویوفایندر OLED، بدنه ضد آب، سازگاری با لنزهای EF و RF و اتصالات بی‌سیم، دوربین کانن EOS R10 را به دوربینی همه‌کاره تبدیل می‌کند. همه این ویژگی‌های پیشرفته در کنار قیمت مناسب، این دوربین را به یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند عکاسی حرفه‌ای را آغاز کنند، تبدیل می‌کند و به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای مبتدی ها شناخته می‌شود.

بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره: Canon 5D Mark IV

سنسور CMOS تمام فریم با رزولوشن 30.4 مگاپیکسل

پردازشگر تصویر +DIGIC 6

سیستم فوکوس اتوماتیک Dual Pixel CMOS AF با 61 نقطه فوکوس خودکار

حساسیت (ISO) 100 تا 32000 (قابلیت ارتقا به 50 تا 102400)

قابلیت عکاسی پی‌درپی با سرعت 7 فریم بر ثانیه

فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه

برخورداری از محدوده‌ سرعت شاتر 30 تا 8000/1 ثانیه

صفحه ‌نمایش لمسی 3.2 اینچی با رزولوشن 1.62 میلیون پیکسل

دوربین کانن 5D Mark IV با سنسور CMOS تمام فریم با رزولوشن 30.4 مگاپیکسل و پردازشگر تصویر +DIGIC 6، امکان ایجاد عکس‌های پرتره با جزئیات بسیار دقیق و رنگ‌های زنده را فراهم می‌کند و به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره شناخته می‌شود. با سیستم فوکوس اتوماتیک Dual Pixel CMOS AF با 61 نقطه فوکوس خودکار، این دوربین قابلیت فوکوس دقیق و سریع بر روی افراد را در شرایط مختلف نوری و محیطی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، دارای دامنه حساسیت ISO بالا و پشتیبانی از قابلیت فوکوس دستی است که باعث می‌شود عکس‌های پرتره حرفه‌ای و با کیفیتی را در شرایط نوری مختلف به دست آورید. با این ترکیب از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، دوربین کانن 5D Mark IV برای عکاسان حرفه‌ای که به دنبال عکاسی پرتره با کیفیت و بدون تعویض دوربین هستند، بهترین گزینه ممکن است.

بهترین دوربین کانن سال 2024: Canon EOS R6 Mark II

سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسل CMOS

پردازنده تصویر DIGIC X

عکاسی پی‌درپی با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی

فیلمبرداری K UHD 60p4

فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II با 1053 نقطه فوکوس

تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره درون بدنه (IBIS) تا 7 مرحله

منظره‌یاب الکترونیکی 0.5 اینچی با 3.69 میلیون پیکسل

صفحه لمسی زاویه‌دار 3 اینچی با 1.62 میلیون پیکسل

دو شکاف کارت حافظه UHS-II

درگاه USB-C 3.2 Gen 2، HDMI، میکروفون، هدفون

وای ‌فای 5/2.4 گیگاهرتز و بلوتوث برای انتقال بی سیم

دوربین کانن EOS R6 Mark II به‌ عنوان بهترین دوربین کانن سال 2024 معرفی شده است، زیرا با داشتن بدنه بدون آینه و سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسلی به همراه پردازشگر قدرتمند DIGIC X، یک دوربین همه کاره برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای محسوب می‌شود.

این دوربین با قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار پیشرفته 1053 نقطه ای، تثبیت تصویر 5 محوره و بدنه کاملا ضد آب و گرد و غبار، پاسخگوی نیازهای حرفه ای ترین کاربران در زمینه عکاسی و فیلمبرداری است. علاوه بر این، طراحی ارگونومیک و گزینه های متنوع اتصال آن، کار با این دوربین را برای خلق آثار هنری بسیار راحت و لذت بخش کرده است و به ‌عنوان بهترین دوربین کانن بدون آینه شناخته می‌شود.

خرید دوربین عکاسی کانن

دوربین‌های کانن برای انواع کاربری با رنج قیمتی متفاوت در بازار موجود است. اما تجربه یک خرید مطمئن با ضمانت اصالت کالا و مناسب‌ترین قیمت تنها از فروشگاه‌های معتبر ممکن است. فروشگاه دیدنگار با سال‌ها تجربه و مشاورین متخصص در هر زمان آماده خدمت‌رسانی به شماست.

 

دیگر خبرها

  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!