Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش رضوانی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران در استانداری با اشاره به فعال بودن سه بندر در استان و تأمین نیازمندی‌های کشور از طریق حمل و نقل دریایی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ فروند کشتی در دریای خزر تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت بنادر ایران در دریای خزر به نسبت کشورهای حاشیه و به روز است گفت: درحال حاضر به سمت کشتی‌های کانتینری رو به سوق و حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان بندرامیرآباد در قبل از انقلاب صیادی بوده است اظهار داشت: بندر امیرآباد بندری ترکیبی و چند منظوره است وپاسخگوی رشد تبادلات کالا در شمال دریای خزر خواهد بود.

رضوانی افزود: اگر بندر امیرآباد فعال نبود بنادر شمالی با مشکل مواجه می‌شدند و سال قبل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن بار وارد بنادرشمالی ایران شد که ۳.۵ میلیون تن آن از طریق امیرآباد بوده است.

وی ظرفیت بندر امیرآباد را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال قبل سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار وارد بندر شد و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد ظرفیت این بندر خالی مانده است.

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه تنوع کالایی در بنادر روبه افزایش است گفت: حدود ۱۳ تا ۱۴ نوع کالا وارد بند رمی شود.

۹۳ درصد ساخت اسکله رورو ریلی انجام شد

وی به ساخت اسکله رورو اشاره و اضافه کرد: ۹۳ درصد ساخت این طرح انجام شده است و ایراد آن مربوط به پل مسیر ریل بوده است و برای اصلاح آن پیمانکار انجاب شده است.

رضوانی هزینه صورت گرفته برای ساخت اسکله رورو ریلی را ۸۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تا پایان اسفندماه این پروژه بهره برداری می‌شود و در حال حاضر چهار پنج درصد از ظرفیت ریلی استفاده می‌شود و با تکمیل آن این ظرفیتب ه ۳۵ تا ۴۰ درصد می‌رسد.

وی شمار پست‌های اسکله بندر امیرآباد را ۱۵ واحد بیان کرد و گفت: انواع و اقسام کالا وارد این بندر می‌شود و روغن خوراکی از جمله اقلام وارده به آن است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد شمار نیروهای فعال در بندر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: میانگین روزانه ۶۰۰ کامیون برای جابجایی کالا در بندر تردد می‌کنند.

سواپ نفت تعطیل شد

رضوانی با اظهار اینکه اجرای برنامه در این بندر فاز بندی شده است گفت: تا ۱۰ سال آینده تعداد اسکله به ۲۵ واحد و میزان تناژ به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد به قطع سوآپ نفت در این بندر افزود: در حال حاضر سوخت سوآپ تعطیل شد و این سوخت پیش از این ترکمنستان تامی ن می‌شد و برنامه بر این است که صادرات سوخت از این بندر و نکا صورت گیرد.

رضوانی درباره ساخت جاده رستمکلا و بهشهر با عنوان اینکه کار اصلی بندر جاده سازی نیست افزود: ساخت جاده براساس پیگیری‌های مسئولان در دست اقدام است و ۱۲ کیلومتر از مسیر انجام شده و پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

وی هزینه جاده سازی و تعریض مسیر گهرباران را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 4666893

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر امیرآباد ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی فعالیت بنادر مسافربری استان به علت شرایط نامساعد جوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد ‌اظهار داشت: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی بیان کرد: فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیز به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!