Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به سخت‌گیری‌های برخی از خانواده‌ها در تعیین جهیزیه و مهریه‌های سنگین، گفت: چشم‌وهم‌چشمی‌ها و تبعیت از منطق‌های پوچ و کهنه ازدواج را به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل کرده است. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در همایش ملی محرومیت‌زدایی اهدا جهیزیه به 500 زوج که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: همه ما ایرانیان افتخار می‌کنیم و به خود می‌بالیم که بارگاه امام رئوف در کشور ما قرار دارد و زیر سایه ایشان زندگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات با بیان اینکه وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) و امام رضا(ع) مظهر رافت و رحمت الهی است، افزود: در گذشته تمدن ایرانیان را بر پایه سلسه اشکانیان، مادها و ساسانیان می‌شناختند اما امروزه ایران را با وجود امام رضا می‌شناسند.

وی گفت: گرچه امروزه دشمنان ترس، شهوت، نفرت و خشم را در جوامع غربی ترویج می‌دهند اما در ایران اسلامی در حرم رضوی خون ایمان و غیرت را در رگ ایرانیان جاری و ساری کرده است.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با قدردانی از خیرین تصریح کرد: این مجموعه خالصانه برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان جوانان در جامعه و کمک به زوج‌های نیازمند تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام سادات به سخت‌گیری‌های برخی از خانواده‌ها در تعیین جهیزیه و مهریه‌های سنگین اشاره و خاطرنشان کرد: چشم‌وهم‌چشمی‌ها و تبعیت از منطق‌های پوچ و کهنه ازدواج را به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل کرده است در حالیکه باید والدین به امر ازدواج آسان جوانان کمک کنند.

"سپاه" چراغ خانه 147 نوعروس کردستانی را روشن کرد+تصاویراهداء 500 جهیزیه به نوعروسان نیازمند کردستانی با حضور فرمانده کل سپاهسپاه پارس‌آباد جهیزیه نوعروسان نیازمند را تامین کرد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام خجسته دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امیدوارم این 500 روج جوان به برکت این روز مبارک زندگی مشترک خوبی را آغاز کنند.

فرانک قدسی با بیان اینکه جهزیه ازدواج این 500 زوج نیازمند کردستانی با مجموعه سازمان مردم‌نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها تامین شده است، افزود: فرهنگ‌سازی برای ازدواج‌ آسان جوانان طبق تاکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مراسم بود.

وی با بیان اینکه هرچه ازدواج‌ها راحت‌تر باشد زوج‌ها زندگی بهتری خواهند داشت، گفت: مشارکت خانواده‌ها و همه بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برای کمک به ازدواج آسان جوانان ضروری است و باید همه با هم در این راستا گام برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با تاکید بر اینکه باید به‌دور از تجملات و با ظاهری معنوی و ساده زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود، تصریح کرد: باید باورهای دینی و مذهبی را در میان زوج‌ها پررنگ کنیم.

وی به زوج‌های جوان توصیه کرد که «صداقت، احترام متقابل، محبت، قناعت و صبوری» را سرلوحه زندگی خود قرار  داده و از دروغ و بی‌مهری به یکدیگر پرهیز کنند.

قدسی خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی برای جلوگیری از طلاق و تحکیم خانواده در دستور کار قرار گرفته و با همکاری دستگاه‌های ذیرربط پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ن

R7848/P1361/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب