Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری همدان اقدامات فرهنگی ما در مقایسه با هجمه های برنامه ریزی شده دشمن بسیار اندک بوده است، گفت: بدحجابی  و بی حجابی هر سال در جامعه افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، توکل حیدری یکشنبه 23 تیر در نخستین شورای فرهنگ عمومی سال 98 استان همدان، با بیان اینکه با فرارسیدن فصل تابستان عدم رعایت پوشش اسلامی در جامعه افزایش یافته و این امر موجب نگرانی مومنین و متدینین شده است، اظهار کرد: مردم از دستگاه های مسئول انتظار دارند تا به بهترین شکل با بدحجابی و بی حجابی در جامعه برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه قضایی با حضور در جامعه به مناسبت هفته قوه قضائیه با انتقاد شدید مردم به ویژه جوانان از عدم برخورد مناسب با بدحجابی و بی حجابی و گلایه مندی از عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر مواجه شدند، افزود: نیروی انتظامی و بسیج در مرحله اول با ارشاد و هشدار سعی در راهنمایی هنجارشکنانی دارند که به ارزش های دینی دهن کجی می کنند و در صورت بی توجهی آنها به هشدارها به وسیله دستورات قضایی با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.
رئیس کل دادگستری همدان بیان کرد: در بحث هنجارشکنی و برخورد با بدحجابی خلأ قانونی وجود ندارد اما با برخورد و مجازات نمی توان فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه تبیین و نهادینه کرد و باید در این زمینه کارهای فرهنگی انجام شود.
وی با بیان اینکه 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و انبوهی از کارهای فرهنگی در جامعه شکل گرفته است، گفت: متأسفانه اقدامات فرهنگی ما در مقایسه با هجمه های برنامه ریزی شده دشمن بسیار اندک بوده بنابراین برنامه ریزی مدونی در زمینه مقابله با هجمه ها صورت نگرفته و نتیجه مطلوبی نیز در این مدت حاصل نشده است.
حیدری با تأکید بر برگزاری جلسه مستقل برای بررسی عفاف و حجاب و جزئیات مربوط به آن عنوان کرد: بدحجابی هر سال در جامعه افزایش پیدا می کند چراکه سیاست دشمن گام به گام است و با تک تک افراد هنجارشکن در شهرهای بزرگ آغاز شده و قصد از بین بردن قبح و ترویج ناهنجاری در جامعه را دارند و در صورتی که اقدامات فرهنگی برای مبارزه با آنها انجام نشود ناهنجاری جامعه را فرا خواهد گرفت.
رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی و بسیج باید به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کنند، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در شرایط امروز بسیار سخت است چرا که شاهد حضور دختران بدحجاب در کنار مادران باحجاب هستیم اما این مادران حتی از باورهای خود دفاع نکرده و فرزندانشان را ارشاد نمی کنند.
وی با بیان اینکه بستر امربه معروف و نهی از منکر باید در جامعه ایجاد شود، گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از آمران به معروف و نهی از منکر حمایت خواهند کرد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امر به معروف و نهی از منکر انقلاب اسلامی بدحجابی حجاب دستگاه قضایی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری این دانشگاه که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شاهد در سال ۱۳۶۹ با دستور امام خمینی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. قبلا دانشکده‌ها در سطح شهر پراکنده بودند و سپس همه تجمیع شده و در مجاورت مرقد امام خمینی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون ۱۰ دانشکده دارد که ۴ دانشکده در حوزه پزشکی و ۶ دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند. همچنین دانشکده داروسازی در حال تاسیس است. این دانشگاه هم‌اکنون ۳۸ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته دکتری و ۲ رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی دارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهد هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو دارد. ۲ سال از فعالیت ما در دانشگاه شاهد می‌گذرد. اقدامات مهمی در این ۲ سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه ۱۰ برابر شده است. پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها به شدت مظلوم است. پژوهانه استادان هم ۱۰ برابر شده است‌. همچنین آزمایشگاهی با هزینه ۵ میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است. ۲۰ میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در ۲ سال، ۱۷ برابر شده و مبلغ آن‌ها هم ۱۴ برابر شده است.از نظر پژوهشی رشد ۲ برابری داشته‌ایم. همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار کرده‌ایم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برکزار شده است. تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیمدر ۲ شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود، رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، به این معنا که ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی می‌شود. دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند. در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرانه مقالات بین‌المللی به ازای هر استاد، ۱.۵ است‌. ۳۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. سرانه مقالات ISC، عدد ۱۵.۱ است که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ مقاله می‌شود. تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت. در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه شاهد سیاست‌زده نیست؛ اما منفعل هم نیست. این که دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست.

وی افزود: تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت؛ اما هم‌اکنون ۶۰ دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان آمده‌اند. همه این دانشجویان بورسیه شده‌اند. سال آینده از ۱۲ کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که ۲۰۰ نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرو برای امام زمان است. بنیاد شهید هزینه بورسیه این دانشجویان را برعهده گرفته است.

چلداوی یادآور شد: قصد داریم ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد پارسال ۲۵ درصد بود و امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید به حقوق اساتید اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228275 برچسب‌ها دانشگاه شاهد

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند