Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@22:51:04 GMT

تلاش‌های ایران برای مهار نرخ ارز موثر بوده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۸۹۵

یک پایگاه خبری با اشاره به موفقیت ایران در کنترل نرخ ارز نوشت: به‌نظر می‌رسد سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل بازارهای ارز و نرخ بهره مؤثر بوده است و ارز تضعیف‌شده ایران با تأثیرگذاری سیاست‌های دولت این کشور در برابر تحریم‌های آمریکا در بازار غیررسمی بهبود پیدا می‌کند. ناطقان: به نقل از بلومبرگ، ارز تضعیف‌شده ایران با تأثیرگذاری سیاست‌های دولت این کشور در برابر تحریم‌های آمریکا در بازار غیررسمی بهبود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران گفت ریال ثبات پیدا کرده است.

ارزش ریال در بازار آزاد 8 درصد طی ماه گذشته بالا رفته و به 125450 ریال در برابر یک دلار رسیده است.

این پیشرفت خبر خوبی برای ایرانیانی است که شاهد سقوط بیش از 50درصدی ارزش ارز ملی‌شان پس از بیرون رفتن ترامپ از قرارداد برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها بودند. بانک مرکزی به‌دنبال راه‌هایی برای حفاظت از ریال با اقداماتی بوده که شامل ایجاد یک سامانه دولتی ارز خارجی با نام نیما می‌شود. هدف دولت سرکوب کردن بازار سیاه و کنترل نرخ بهره وام‌دهندگان بود.

ریال در بازار آزاد در حال حاضر نزدیک به نرخ نیما معامله می‌شود.

یک تحلیلگر در ایران گفت: «‌به‌نظر می‌رسد سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل بازارهای ارز و نرخ بهره مؤثر بوده است. تقاضا برای ارز خارجی در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است». وی اضافه کرد ممنوعیت واردات لوکس باعث شد دو میلیارد دلار در واردات صرفه‌جویی شود .


منبع: تسنیم برچسب ها: بلومبرگ ، تلاش های ایرانی ، نرخ ارز ، مهار نرخ ، بازارهای ارز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بلومبرگ تلاش های ایرانی نرخ ارز مهار نرخ بازارهای ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: از رئیس مجلس به جهت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم. این روزها جلسات متعددی برای افزایش تفاهم میان مجلس و دولت در راستای کاهش التهابات ارزی برگزار می‌شود.

وی افزود: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی در حوزه ارز، نشست مشترک نمایندگان مجلس در این حوزه نیز در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و رؤسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد درباره مباحث ارزی، گزارشی در صحن مجلس در این مورد ارائه شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

کد خبر 746528

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود