Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@18:11:50 GMT

نتانیاهو: تنها مخالف برجام من بودم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۹۳۵

نتانیاهو: تنها مخالف برجام من بودم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه رجزخوانی‌هایش علیه ایران، روز یکشنبه مدعی شد که ارتش این رژیم آماده نبرد با ایران است.

به گزارش صدای ایران از فارس و به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنرانی در دانشکده امنیت اسرائیل با انتقاد از توافق هسته‌ای سال 2015 اظهار داشت که تنها او مخالف این توافق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بخش دیگر سخنان خود گفت که تنها خاصیت این توافق، ایجاد روابط حسنه مستحکم و گسترده تل آویو با کشورهای بزرگ عربی است.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که ایران قصد نابودی اسرائیل با کمک بمب‌های اتمی را دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سپس ادامه داد: «من مجبور شدم به تنهایی علیه توافق هسته‌ای بجنگم. من مجبور شدم به تنهایی با همه قدرت‌ها و علیه رئیس جمهور آمریکا بجنگم و حتی به کنگره آمریکا رفتم.»

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که تنها دارنده زرادخانه اتمی در منطقه است مدعی شد که این توافق مسیر ایران را به سوی سلاح اتمی هموار کرد و میلیارد‌ها دلار به ایران بخشید.

وی در حالی مدعی شد که در جهان تنها ارتش این رژیم قادر به جنگ با ایران است که نیروهای مقاومت حماس، حزب‌الله و دیگر جنبش‌های منطقه بارها تلفات سنگینی را بر ارکان ارتش این رژیم وارد کرده و با حملات پهپادی، راکتی و موشکی ضربات جانی و مالی را بر پیکره این رژیم وارد آورده‌اند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه در مصاحبه با یک شبکه خبری لبنانی گفت مقاومت مجهز به سلاح‌های منحصر بفردی است.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در این زمینه گفت: «توانایی موشکی چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ نوع پیشرفت داشته و موشک‌هایی که داریم سلاحی دقیق است. همچنین در زمینه پهپادها، در سال 2006 تعداد کمی از آنها را داشتیم اما امروز این سلاح قدرتمند بوده و امکانات زیادی در این زمینه در اختیار داریم. »

سید حسن نصرالله به هراس صهیونیست‌ها از مقاومت اشاره کرد و گفت: «سران اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری از مقاومت هراس دارند. چه کسی گفت که ما دارای موشک‌های ضد هوایی هستیم؟ ما در این موضوع از سیاست ابهام سازنده پیروی می‌کنیم.»

سید حسن نصرالله گفت: «در صورت بروز هرگونه جنگی، اسرائیل بی طرف نخواهد بود و زمانی که جنگی علیه ایران آغاز شود یعنی این جنگ در کل منطقه آغاز شده است. تهدید به نابودی عربستان سعودی مانع از جنگ علیه ایران نبوده بلکه چیزی که مانع از ورود آمریکا به جنگ می‌شود این است که می‌داند تمامی نیروها و منافعش و اسرائیل نیز در دایره آتش ایران قرار دارند.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نتانیاهو برجام ایران اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آنها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل
  • نتانیاهو: در روز‌های آینده فشار نظامی بر حماس بیشتر می‌شود
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی