Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: مافیای موادمخدر به دلیل افزایش ضربات وارده از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران اقدام به تبدیل مواد سنتی به مواد نیمه‌صنعتی و صنعتی کرده‌اند. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ناصر اصلانی، صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین نشست کارگروه منطقه‌ای پیش‌سازها RWGP (پیش‌سازهای تولید موادمخدر) با بیان اینکه موضوع پیش‌سازها و سوءاستفاده از آنها دغدغه اکثر کشورهای متعهد به کنوانسیونهای بین‌المللی است، گفت: با همکاری گسترده و بهره‌گیری از مکانیسمهای قوی می‌توان امید به مبارزه‌ای هدفمند با انحراف، قاچاق و سوءاستفاده از پیش‌سازها داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: بحرانی که در حال حاضر کشورهای منطقه و در آینده‌ای نه چندان دور تمام کشورهای جهان را به چالش جدی می‌کشاند، موضوع انحراف و قاچاق پیش‌سازهای موادمخدر است که در سالهای اخیر زنگ خطر جدی آن به صدا درآمده است.

وی تصریح کرد: گردش مالی ناشی از قاچاق موادمخدر مهمترین عامل تولید و قاچاق توسط شبکه‌ها و باندهای تبهکار در دنیا به شمار می‌‌رود، این امر موجب شده تا این شبکه‌ها ضمن برخورداری از انواع سلاحها و تجهیزات پیشرفته تمام توان خود را برای قاچاق و انتقال پیش سازها و موادمخدر به کانونهای تولید و مصرف به کار گیرند.

اصلانی افزود: کوتاه شدن مسیر قاچاق، کاهش هزینه‌های انتقال مواد، تحت تاثیر قرار دادن مردم با مواد مخدر صنعتی و سنتی در راستای سیاست‌های استکبار جهانی از جمله دلایل استفاده قاچاقچیان از مسیر افغانستان - ایران - اروپا موسوم به مسیر بالکان است که این امر هزینه‌های بسیار زیاد انسانی و مالی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: مافیای موادمخدر به دلیل افزایش ضربات وارده از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کاهش ریسک قاچاق و ترانزیت موادمخدر و کسب سود بیشتر اقدام به تبدیل مواد سنتی به مواد نیمه صنعتی و صنعتی (تبدیل تریاک به مرفین و هروئین) کرده‌اند که این امر موجب افزایش چشمگیر ترانزیت مواد پیش‌ساز از کشورهای صنعتی و افغانستان شده و مشکلات بسیاری را برای کشورهای مسیر همچون جمهوری اسلامی ایران به همراه آورده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا تمام اعضای جامعه بین‌المللی در عمل به اصل مسئولیت مشترک بین‌المللی و ضمن پرهیز از برخوردهای گزینشی و سیاسی کردن رسالت انسانی برای حل معضل جهانی مواد مخدر و همکاری با کشورهای خط مقدم این مبارزه جهانی بپردازند.

اصلانی تصریح کرد: توصیه می‌شود تا کشورها کنترل بیشتری بر روی محموله‌هایی که به مناطق آزاد وارد می‌شوند، داشته باشند زیرا برخی مواد شیمیایی پیش‌ساز ممکن است به صورت محموله جزئی و مسافری ترخیص شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که قاچاقچیان مواد مخدر در فرایند ساخت مواد مخدر همچون هروئین از "استیل کلراید" استفاده می‌کنند گفت: ساختار این ماده شیمیایی به "اسید انیدرید استیک" بسیار نزدیک است و انجام این کار احتیاج به تجدید تجهیزات پیچیده آموزشگاهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استیل کلراید در سیستم طبقه بندی کالاها، فاقد کد و طرح مشخص است و این ماده جزء 24 و مواد شیمیایی پیش‌ساز موضوع جدول قرمز ضمیمه کنوانسیون 1988 سازمان ملل نیست، همین موضوع باعث شده که قاچاقچیان این ماده شیمیایی را تحت عنوان سایر کالاها طبقه‌بندی می‌کنند.

اصلانی متذکر شد: در قانون مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران ورود صدور و ترانزیت این ماده شیمیایی بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع است و برای ماده شیمیایی تعرفه مشخص نشده که انتظار می‌رود در راستای کنترل مواد پیش‌ساز سایر کشورها به این امر توجه داشته باشند.

کشف 364 تن موادمخدر توسط پلیس ایران در 7 ماهه سال 2019

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/سارا به دام پلیس افتاد
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر