Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ کیومرث کلانتری با اعلام این خبر گفت: براساس ارزیابی مرکز برنامه، بودجه، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شاخص های اختصاصی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها در سال 1397،  این اداره کل موفق به کسب یکی از رتبه های برتر در میان استان های کشور شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از این ارزیابی سالیانه ارتقاء کیفیت خدمات دستگاه ، افزایش سطح فرهنگ و سواد محیط زیستی جامعه و نهایتا استاندارد سازی زندگی همه زیستمندان است، اظهار داشت: این اداره کل با کسب همه 1000 امتیاز اختصاصی، "عنوان عالی" و رتبه اول را در بین ادارات کل استانی سازمان حفاظت محیط زیست به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح محورهای انسانی  این شاخص های اختصاصی افزود: براساس این شاخص ها در حوزه محیط زیست انسانی موضوعاتی مانند ارتقاء کیفیت و افزایش تعداد ایستگاه های پایش کیفی ، کاهش آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک و ثابت ، اقدامات درخصوص شناسایی ، کنترل و نظارت بر کاهش و رفع آلودگی منابع آلاینده خاک ، راهبری کاهش مناطق تحت تاثیر پدیده ریزگردها ، نظارت بر مراکز معاینه فنی بررسی گزارشات ارزیابی زیست محیطی به عنوان مهمترین معیارها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کلانتری همچنین ادامه داد : در محور محیط زیست طبیعی این شاخص ها ، موضوعاتی چون سرشماری گونه ها ، تعیین نیاز آب زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های دائمی ، اجرای برنامه عمل حفاظت از گونه های در معرض تهدید و انقراض ، شناسایی و معرفی عرصه های طبیعی واجد الشرایط ارتقاء درجه حفاظتی و مصادیق مشابه دیگر مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین درمحور آموزش ، موضوعاتی چون آموزش همگانی محیط زیست ویژه مخاطبان اثرگذار اجتماعی و گسترش سواد و اخلاق محیط زیستی از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ارزیابی شده است .

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: این موفقیت با تلاش، کوشش و همت مستمر ، همدلی و همکاری دستگاهها و نهادهای ذیربط، همچنین اهتمام جدی رسانه های ارتباط جمعی ، تشکل های مردم نهاد و عموم  مردم فهیم استان که نقش موثری در حفظ محیط زیست دارند محقق شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز با تحقق اهداف پیش بینی شده ، بتوانیم شاهد گامهای موثرتری در پیشبرد اهداف سازمانی و ارتقاء کیفیت محیط زیست  در استان تهران باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست رسانه شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود