Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در جمع هنرمندان شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه آموزش بدون تمرین عملی، منجر به تولید نمی شود، گفت: تولید اثار فاخر نتیجه اجراهای اموزشی، تمرین و ممارست و نقد و بررسی است.

وی استفاده از پتانسیل های ملی و استانی را لازم و ضروری دانست و گفت: ایجاد گفتمان نقد،خود نوعی آموزش است چراکه هنرمندان ضعف های خود را می توانند در تعامل برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیربیگی با بیان اینکه اموزش صرف، در دانشگاه ها نیز انجام می شود،گفت: بزرگترین مشکل در زمینه هنر، کمبود نویسنده و نمایشنامه نویس خوب است که این نشان می دهد که هنر کنونی ما در مقایسه با  دهه اول انقلاب فاصله گرفته است.

وی مدرک گرایی را افت کشور در ابعاد مختلف عنوان کرد و گفت:بسیج هنرمندان، بزرگ ترین حامی اهل هنر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور مخاطب را مهمترین بخش هنرهای نمایشی به خصوص تئاتر عنوان کرد و گفت: تئاتر بدون مخاطب معنا ندارد چراکه تئاتر، هنر تشریفاتی نیست و باید این هنر تاثیرگذار را به مردم معرفی کنیم.

نصیربیگی با بیان اینکه هنرمند انقلابی به عنوان اولین نفر باید ضمن ترویج فرهنگ بومی مقابل کارهای هجو نیز ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرده و پرچم مقاومت به زبان هنر در منطقه را بالا ببرند.

وی ظرفیت تعذیه در استان اردبیل را یاداور شد و گفت: تعذیه به نوعی تئاتر مذهبی محسوب می شود بنابراین هنرمندان انقلابی نقش مهمی در حراست از این هنر اصیل در برابر تحریفات نسخ اصلی برعهده دارند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از جابر عناصری به عنوان پدر معنوی تعذیه ایران نام برد و گفت: هنرمندان ما باید به ان حد از درجه هنری برسند که بتوانند از میراث هنر اصیل کشور،حراست کنند.

محمد جعفری مسئول کانون بسیج هنرمندان مشگین شهر به بیان گزارش عملکرد کانون شهرستان پرداخت و گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای بسیج هنرمندان استان در مشگین شهر، برگزاری سوگواره حدیث عشق، ثبت 200 داستان کوتاه در حوزه انقلاب و کسب رتبه های متعدد استانی و ملی در بخش شعر و داستان از جمله فعالیت های کانون بسیج هنرمندان مشگین شهر است.

وی ظرفیت گردشگری مشگین شهر را یاداور شد و گفت: شهرستان مشگین شهر با ورود روزانه 50 هزار گردشگر ظرفیت بزرگی برای انتقال فرهنگ ناب اسلامی با زبان هنر دارد.

در ادامه این نشست هنرمندان مشگین شهر به بیان تجربیات، انعکاس مشکلات و مطالبه گری پرداختند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم