Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی محمودی، گفت: با هدف افزایش افزایش ایمنی عبور و مرور، با نظارت بیشتر بر شرکت های حمل ونقل، طرح نظارتی با حضور کارشناسان و تیم های نظارتی متشکل از ۹ تیم از این معاونت در شهرستانهای جنوبی استان به صورت شبانه روزی بر کار شرکتها در حال اجر است.

مجتبی محمودی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با هدف افزایش افزایش ایمنی عبور و مرور، با نظارت بیشتر بر شرکت های حمل ونقل، طرح نظارتی با حضور کارشناسان و تیم های نظارتی متشکل از 9 تیم از این معاونت در شهرستانهای جنوبی استان به صورت شبانه روزی بر کار شرکتها در حال اجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح کنترل نظارت بر شرکت ها و ناوگان حمل و نقلی همزمان با افزایش مسافرت های تابستانی و لزوم نظارت بیشتر بر شرکتهای حمل ونقل کالا با مشارکت و همکاری پاسگاه های پلیس راه در محل مبادی ورودی و خروجی شهرها ،محل پایانه های حمل و نقل مسافر و در سطح محورها با جدیت دنبال می شود .

مجتبی محمودی، افزود: در این طرح عمده تخلفات از جمله تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل جذب مسافر از روش‌های غیرمتعارف، برخورد نامناسب راننده، صدور صورت وضعیت غیر مجاز، جلوگیری از صدور صورت وضعیت وسیله نقلیه دارای نقص فنی، صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر بوده که در جلسات کمیسیون به آنها رسیدگی و احکام مربوطه صادر می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان، از نظارت جدی بر شرکتهای حمل و نقل کالا نیز خبر داد و گفت: در خصوص تخلفات انجام‌ شده در بخش حمل و نقل کالا نیز عدم رعایت ضوابط و مقررات تهیه و تنظیم بارنامه، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام‌شده از سوی شرکت‌های حمل و نقل کالا بوده است که با معرفی شرکتهای مختلف کالا از سو استفاده های احتمالی جلوگیری و حکم قاطع برای برخورد با متخلفان صادر خواهد شد . 
وی، در 20روز گذشته و در طرح نظارتی حمل و نقل 111  شرکت حمل و نقلی و  ناوگان حمل و نقل بار و مسافر مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد تاکنون 25 شرکت و راننده ناوگان حمل و نقل عمومی که مورد تخلفی آنها مشخص بود به کمیسیون های ماده 11 و  12 معرفی شدند تا با بررسی کارشناسی و پرونده تخلفی احکام آنها صادر شود. 
محمودی، با بیان این مطلب که مسافران با مطالعه منشور حقوق مسافر بایستی به حقوق قانونی خود در حوزه حمل و نقل آگاه باشند ضمن درخواست از مردم و مسافران، ابراز داشت: با توجه به این که در طرح های نظارتی مشارکت مردم نقش تاثیر گذاری بر جلوگیری از تخلفات و سو استفاده های حمل و نقلی دارد در صورت برخورد با تخلفات موارد را به شماره 03443352139 اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان اطلاع دهند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت روزنامه آل هاشم حجاب و عفاف شیراز روزنامه ها هفته عفاف و حجاب حمل و نقل عمومی جنوب کرمان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بابک کاوه ئیان افزود: براساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‎اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

کاوه ئیان گفت: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‎اندازد و درصورت برخورد با خودرو‌های سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

وی یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محور‌های مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهر‌های "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

کاوه ئیان بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محور‌ها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

کاوه ئیان یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی