Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: سال جاری به عنوان بهار پروژه‌های اکتشاف به حساب می‌آید که ۱۴ پروژه مختلف در حال فعالیت بوده و در فصل بهار میدان گازی کشف شده که جزئیات آن در صورت صلاح دید از سوی وزیر نفت منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار: 11:22 - 24 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۳۳۶ سید صالح هندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص حوزه اکتشاف گفت: رویداد‌های حوزه اکتشاف بر دو گروه است، یک سری از آن‌ها اخبار کشف است که گزارش آن در اختیار وزیر محترم قرار می‌گیرد و در صورت صلاح دید آقای وزیر اعلام می‌شود که کشف میدان بزرگ نفتی در جزیره مینو یکی از آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در امور جاری نیز مواردی همچون فعال شدن بلوک‌های اکتشافی و یا قرارداد منعقد شده با شرکت تنکو در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد که این شرکت برنامه اجرای خود را دادند و هم اکنون وارد بحث‌های مالی و حقوقی شده ایم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در مبحث پروژه‌های لرزه نگاری خوشبختانه امسال بسیار فعال هستیم.

هندی در توضیح توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در اکتشاف گفت: در مباحث اکتشاف خیلی وابسته به شرکت‌های بین المللی نیستیم و به مرحله بومی سازی دست یافته ایم، از لحاظ دانش فنی دوستان ما و شرکت‌های بخش خصوصی به درجه ای رسیدن که مشکل جدی برای ما ایجاد نشده است.

وی در ادامه سال جاری را بهار پروژه‌های اکتشاف نامید و گفت: امسال چهارده پروژه مطالعاتی لرزه نگاری و غیر لرزه نگاری و کسب داده در سطح کشور و در مکان‌هایی که تاکنون کار اکتشافی انجام نشده همانند منطقه مکران، شمال استان خراسان و ... با اتکا به توان داخلی صورت می‌گیرد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: به صورت کلی پیمانکار خارجی نداریم و عقد قرارداد‌ها با شرکت‌های داخلی شده، مگر اینکه پیمانکار داخلی به واسطه‌ای بتواند تجهیزات شان را از شرکت خارجی تامین کند.

هندی در توضیح تاثیر فاصله افتادن میان شناسایی میدان نفتی و بهره مندی از آن گفت: طولانی شدن زمان شناسایی و بهره برداری از میدان‌های مشترک به ضرر کشور ما و به نفع کشور‌های همسایه تمام می‌شود که این نقیصه در میدان مشترک مینو برطرف شده و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده به تولید زودهنگام در این منطقه دست پیدا کنیم.

وی افزود: با یکی از شرکت‌های داخلی مذاکرات نهایی شده و عقد قرارداد و مصوب می‌کنیم که برای نخستین بار در کمتر از یک سال این میدان مشترک به تولید خواهد رسید؛ البته این به این معنا نیست که اکتشاف وارد بحث کلان تولید شده بلکه تولید نفت در کنار تکمیل اطلاعات صورت می‌گیرد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درخصوص ضریب موفقیت اکتشاف عنوان کرد: در این خصوص می‌توان ضریب ۶۰ درصد را همچنان بیان کرد البته این رقم سال به سال تغییر می‌کند و پیش بینی من برای سال جاری این است که با توجه به اینکه در هر فصل کشف جدیدی خواهیم داشت این رقم تغییر کند.

هندی از کشف یک میدان جدید گازی در بهار امسال خبر داد و گفت: در بهار سال جاری یک میدان گازی خیلی خوب کشف شد که به آقای وزیر گزارش شده و هر وقت بخواهند جزئیات آن را اعلام می‌کنند.   وی افزود: در تابستان، پاییز و زمستان هم حتما کشف جدید خواهیم داشت که ضریب موفقیت اکتشاف را افزایش خواهد داد.   گفتنی است ضریب موفقیت اکتشاف یک پروژه بلند مدت است که رقم نهایی آن در هر دوره پنج ساله محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نفت گاز اکتشاف جزیره مینو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه