Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آموزه‌های طب سنتی، دستورالعمل‌های ساده‌ای برای مراقبت از کبد وجود دارد که رعایت این تدابیر و دستورالعمل‌ها می‌تواند سلامت کبد شما را تضمین کند؛ در این مطلب به ۱۱ تدبیر و پرهیز ضروری اشاره شده رعایت آنها سلامت کبد شما را تضمین می‌کند. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ اجتماعی طب سنتی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ صحت و سلامت بدن به میزان زیادی به سلامت کبد شما بستگی دارد چرا که در مبانی طب سنتی، کبد از اندام‌های رئیسه بدن محسوب می‌شود که کارکردهای متعددی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغذیه نامناسب و عدم رعایت موارد حفظ‌الصحه می‌تواند سلامت کبد را تهدید کند مثلا مصرف مداوم آب یخ و خوراکی‌هایی مانند بستنی‌، می‌تواند منجر به "کبد چرب" شود و حتی در صورت عدم درمان مناسب، منجر به سیروز کبدی و از کار افتادن این عضو حیاتی بدن شود.

در طب نوین درمان نارسایی‌هایی کبدی و سیروز کبدی از درمان‌های صعب‌العلاج می‌شود و بسیاری از بیماران کبدی حتی پس از طی کردن مراحل طولانی درمانی خود با استفاده از داروهای شیمیایی، موفق به بازیابی مجدد سلامت کبد خود نمی‌شوند و بر اساس آمار وزارت بهداشت، مرگ و میر ناشی از عوارض کبدی در صدر آمار مرگ و میر کشورمان قرار دارد.

اما بر اساس آموزه‌های طب سنتی، دستورالعمل‌های ساده‌ای برای مراقبت از کبد وجود دارد که رعایت این تدابیر و دستورالعمل‌ها می‌تواند سلامت کبد شما را تضمین کند.

رعایت این موارد سلامت کبد شما را تضمین می‌کند:

ـ پرهیز از مصرف آب یخ به‌ویژه در زمان‌هایی که دمای بدن بالاتر از حد طبیعی است مانند زمان خروج از حمام یا پس از فعالیت‌های سنگین ورزشی و بدنی

ـ پرهیز از مصرف آب میان غذا و یک ساعت قبل و بعد از صرف غذا

ـ جویدن کامل لقمه‌های غذا و پرهیز از سریع خوردن

ـ اجتناب از مصرف روغن‌های مایع تراریخته موجود در بازار و جایگزینی آنها با روغن‌های سالمی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن ارده‌کنجد، روغن شحم گاوی، روغن دنبه و روغن زرد

ـ پرهیز از مصرف نوشابه‌‌های گازدار و خیلی سرد

ـ پرهیز از مصرف بی‌رویه بستنی‌ها به‌ویژه بستنی‌های صنعتی

ـ اجتناب از مصرف مواد غذایی فراوری‌شده صنعتی حاوی مواد نگهدارنده‌‌ای ماننده "بنزوات سدیم"

ـ پرهیز از مصرف فست‌فودها و مواد کمپوتی و کنسروی

ـ اجتناب از مصرف مواد غذایی لزج مانند ماکارانی صنعتی، لازانیا، پنیز پیتزا

ـ مزمزه مقداری نمک در ابتدا و انتهای غذا

ـ پرهیز از پرخوری و درهم‌خوری

طب سنتی|درمان "کبد چرب" خود را به این دانه‌های معجزه‌آسا بسپاریدنشانه‌های "پروستات و کبد چرب" چیست؟نشانه‌های "پروستات و کبد چرب" چیست؟نحوه تهیه دمنوشی برای درمان کبد چرب و چربی خون

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1302/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه اسفناج در طب سنتی

آفتاب‌‌نیوز :

اسفناج را به عنوان پایین آورنده قند خون، درمان ناراحتی‌های تنفسی و درد مفاصل، ملین، درمان کمبود ترشحات معده و لوزالمعده و صفرا و درمان کم خونی توصیه کرده اند.

طبع اسفناج سرد می‌باشد.

ماده سکرتین موجود در اسفناج موجب افزایش ترشحات معده، روده و کیسه صفرا شده و حرکات دوکی شکل سیستم گوارشی را تقویت می‌کند.

مصرف اسفناج برای جبران کمبود ویتامین‌های مانند A,B,C,D در بدن بهترین ماده غذایی است.

کسانی که مبتلا به سنگ صفرا هستند و بیماری التهاب مفاصل دارند مصرف اسفناج توصیه نمی‌شود. چون اکسالات موجود در آن موجب وخیم‌تر شدن ناراحتی‌های فوق می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • جایگاه اسفناج در طب سنتی
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • شكرانه نعمت الهی با پرهیز از اسراف و مصرف‌گرایی
  • خوردن این میوه سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند