Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه نینوای گلستان پاسخ قاطعی به برخی افراد که با گذشت چندماه از سیل به فکر ایراد وارد کردن به اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده هستند، داد. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سپاه از نخستین لحظه‌های وقوع طوفان، بستن شدن جاده‌ها، گیر کردن مسافران در برف و کولاک جاده‌ها، رانش زمین و البته سیل در کنار مردم حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و مردمی و غیره سبب شد تا از حجم خسارت‌ها در مناطق آسیب‌دیده کاسته شود و همچنین تسکینی باشد بر آلام مردم رنج دیده ترکمن صحرا.

پس از دستور مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمامی امکانات و توان فنی و لجستیکی و نیروی انسانی خود را بسیج کرده و به کمک مردم سیل‌زده شتافتند. در همان روزهای نخست وقوع سیل اردوهای راهیان نور لغو شد تا همه توان سپاه صرف کمک به مردم شود.

صداقت و اخلاص در خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده را با گذشت بیش از 100 روز باید در حضور سپاه و بسیج سازندگی و البته گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده دید. نهادی انقلابی برخاسته از مردم، در کنار مردم و برای مردم که امروز در دوران پساسیل نیز در امر بازسازی کمک حال مردم سیل‌زده شده است.

تعهد نیروی زمینی سپاه به ساخت 5252 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستیانسانیت و جوانمردی نیروهای بسیج و سپاه دزفول در مناطق سیل‌زده خوزستان +فیلمخدمات‌رسانی به بیش از 85 هزار نفر در بیمارستان‌های صحرایی سپاه در مناطق سیل‌زده گلستان

در سیل اخیر صحنه‌هایی از مجاهدت و ایثار سپاه و گروه‌های بسیجی و جهادی دیده شد که نظیرش را حتی در دوران دفاع مقدس کمتر می‌توان یافت. بدن‌هایی که جلوی سیلاب می‌ایستادند تا شهرها و روستاها زیرآب نرود. آن زمان خبری از برخی مسئولان مدعی نبود اما حالا با گذشت چندماه از سیل و حضور گسترده سپاه در مناطق سیل‌زده برای بازسازی و نوسازی منازل مسکونی مردم، برخی‌ها شروع به ایراد گرفتن‌های مغرضانه کردند. هرچند فرمانده سپاه نینوای گلستان این سخنان بی‌ربط و بی‌اساس را قاطعانه پاسخ داد.

سردار حسین معروفی تأکید کرده که همه اقدامات سپاه در زمان سیل با درخواست شفاهی و کتبی مسئولان از وزیرکشور گرفته تا معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان بوده است.

وی به کارشناسی بودن اقدامات سپاه هم اشاره کرده و گفته است: کاری که سپاه در دیگچه انجام داد، کاملا کارشناسی بود. این کانالی که قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بدون اینکه یک ریال از استان پول بگیرد یک‌ماهه آن را ساخت، سوپاپ اطمینانی برای منطقه در حوادث احتمالی آینده است. حالا عده‌ای آمده‌اند و می‌گویند اقدامات سپاه کارشناسی نبود، آن زمان که سپاه شبانه‌روز در کنار مردم سیل‌زده حضور داشت، شما کجا بودید؟

سردار معروفی درباره انفجارهایی که برای عبور سیلاب در برخی از مناطق انجام شد هم گفت: رئیس مجلس از ما خواست این کار را انجام دهیم اما بنده قبول نکرد. معاون سیاسی استانداری به ما اعلام کرد که آیت‌الله نورمفیدی هم با این کار موافق است اما بنده گفتم حتما استانداری باید درخواست خود را مکتوب ارائه دهد. پس از اینکه استانداری درخواست را به ما داد، اینکار را انجام دادیم. بعد عده‌ای علیه سپاه موضع می‌گیرند، همان کسانی که از ما درخواست کرده بودند انفجارها را انجام دهیم یک کلمه در دفاع از سپاه نگفتند. ما به درخواست آنان این کار را انجام دادیم اما امروز به سپاه ظلم می‌شود و در حقش اجحاف می‌کنند.

وی افزود: در گرگانرود، قره‌سو، کانال رهبری، صفاایشان، ملت و غیره؛ وزیر کشور دوبار با بنده تماس گرفت تا همه امکانات سپاه را به این منطقه بردیم.

فرمانده سپاه نینوای استان خاطرنشان کرد: این افراد به جای صحبت‌های بی‎ربط بهتر است تلاش کنند تا مشکلات مردم سیل‌زده برطرف شود. دولت هم کمک کند بدهی سدنرماب به پیمانکار پرداخت شود تا بتوانیم این سد را تا سال دیگر آبگیری کنیم و اگر ترسالی رخ داد، دچار این مشکلات نشویم.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری کنارک که با حضور اعضا در این شهرستان برگزار شد، افزود: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسؤولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری هست و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم بوده و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در بحث برق، اقدامات لازم در مناطق سیل زده در حال انجام هست، به زودی تمام مشکلات مردم این مناطق، حل می‌شود، البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تأمین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وی گفت: اقدامات اساسی برای تأمین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم باید انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان در روستاها زندگی می‌کنند و باید سرعت بیشتری در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری در این خطه پهناور باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک هم در کنار پیگیری سایر مشکلات مردم باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم.

وی در پایان از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسؤولان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کرد.

بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شد

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست، با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شده، گفت: بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند.

محمد کرمی افزود: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل حجم بالای بارش‌ها، برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود تذکرات مبنی بر عدم ترددهای غیر ضروری، اما روز گذشته شاهد گرفتار شدن سه دستگاه اتوبوس در سیلاب بودیم که با تلاش متولیان امر آسیبی متوجه فردی نشد و مسافران نجات یافتند.

وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان، بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شده، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود.

کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هرچه سریع‌تر مشکل برطرف شود، پست کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع ایراد تداوم دارد.

وی تاکید کرد: تأمین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی هست که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی، توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

شایان ذکر است سایر اعضا نیز در این جلسه به ارائه گزارشات اقدامات صورت گرفته و درخواست‌ها و پیشنهادات و بیان مشکلات، پرداختند.

کد خبر 6081578

دیگر خبرها

  • تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • قزوین به داشتن فرزند برومندی به نام سردار حاجی زاده افتخار می‌کند
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند
  • سپاه پاسداران با اقدامات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل دل همگان را شاد کرد
  • ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید