Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان شمالی در سال ۹۸ خبر داد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست با فناوران استان خراسان شمالی خبر داد:

هم‌زمان با سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی،

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان شمالی در سال ۹۸ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر وحدت در نشست با فناوران استان خراسان شمالی که در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری خراسان شمالی برگزار شد با بیان این‌که مصوبات سفر قبلی هیات دولت به استان برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۰۰ میلیون تومان برای پنج سال بوده است، افزود: در سفر فعلی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار فقط برای سال ۹۸ به تصویب رسیده است.

وی همچنین از اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور جهت حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خرد و کوچک خبر داد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی به اعتبار ۱,۵۰۰ میلیارد تومان جهت ارائه به شرکت‌های بزرگ‌تر در نظر گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در سال‌های آینده نوآوری در هر منطقه حرف اول را می‌زند و فناوران با شناسایی اولویت‌ها و مزیت‌های جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند، باید تلاش کنند موجب توسعه آن منطقه شوند.

وی مطالبه‌گری شرکت‌های دانش‌بنیان را در شکل‌گیری نهادهای مالی خصوصی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان و وجود شتاب‌دهنده‌های خصوصی در فرآیند رشد ایده‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان هر منطقه نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

دکتر وحدت تصویب کاهش سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان شمالی و اخذ سهام توسط صندوق نوآوری و شکوفایی را از اقدامات اجرایی در سرعت بخشیدن به این مهم برشمرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان نهاد اصلی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نباید صف دریافت تسهیلات و وام‌ها را طولانی کند و در تلاش است نیازهای مقطعی شرکت‌ها را رفع کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بسته به میزان رشدی که دارند، از حمایت‌های توسعه‌ای، تجاری‌سازی، زیرساخت‌های رقابتی و تسهیلات مالی مختلف و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برخوردار می‌شوند.

دکتر گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه اقدامات لازم جهت راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله ثبت این صندوق هستیم.

دکتر گرمه‌ای در ادامه همچنین، اختصاص ۲ خط اعتباری ویژه و جدا برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان شمالی را خواستار شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز در این نشست با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و توجه ویژه جهت تخصیص اعتبار به این شرکت‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته را خواستار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان خراسان شمالي شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی