Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدباقر لاریجانی در نشست خبری گواهی بین‌المللی آموزش پزشکی عمومی که امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: نحوه اعتباربخشی ما در آموزش پزشکی مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی قرار گرفت که اهمیت زیادی دارد و تا ۱۰ سال آینده نیز اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر دانشکده‌های پزشکی مورد تایید قرار نگیرند، اصلا مدارک آنها بررسی نمی‌شود. با تلاش وزارت بهداشت این اتفاق خوب رخ داد و تاییدیه ۱۰ ساله‌ای به ایران دادند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: البته فعالیت ما در سطح گسترده‌تری در حال انجام است و مراکز پزشکی را در سال جاری مورد تایید قرار می‌دهیم. ۶۳ دانشکده پزشکی مورد تایید قرار گرفته‌اند و امیدواریم از این موضوع برای پیشرفت کشور استفاده شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های تهران و اصفهان و سازمان سنجش آموزش کشور در این راه به ما کمک زیادی کردند. برای اولین بار ۵۹ دانشگاه ما از نظر استانداردهای شاخصی و ترجیحی مورد تایید قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مسیر اعتباربخشی را درباره مراکز درمانی نیز دنبال می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ تمام مراکز برای یک بار اعتبارسنجی شوند؛ اتفاقی که برای اولین بار در کشور رخ می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: وزارت بهداشت از سال گذشته برای کاهش مدرک‌گرایی و ترویج مهارت‌آموزی، ۲۶ دوره مهارتی را تصویب کرده‌ است. وزارت بهداشت آموزش‌های مورد نیاز را دنبال می‌کند و امیدواریم آموزش کاربردی را گسترش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه گفت: آمادگی همکاری با تمام نهادها را داریم؛ اما مراکز آنها باید مورد اعتبارسنجی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما حدود ۲۰ هزار عضو هیئت علمی داریم. هزار هیئت علمی به زودی در دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند. آزمون دستیاری را هم پنجشنبه گذشته برگزار کردیم و پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای خدمت به مناطق مختلف بروند. حدود ۳ هزار نفر با مدارک تخصص و فوق تخصص تا ماه‌های آینده امکان خدمت‌رسانی خواهند داشت.

لاریجانی تصریح کرد: آموزش مجازی پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد. تمام دانشگاه‌ها امکان ارائه آموزش مجازی را دارند. امروز ۶۹ دانشگاه سامانه اختصاصی برای خود راه‌اندازی کرده‌اند. بیش از ۳۰۰ محتوای الکترونیک هم در سایت ما وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین دوره‌ها برای پزشکی عمومی است و امیدواریم در یک دوره ۱۰ ساله، ۱۵ هزار پزشک دوره پزشکی خانواده را به صورت مجازی پشت سر بگذارند.

ادامه دارد...

320 / 320 معاون آموزشی وزارت بهداشت باقر لاریجانی آموزش پزشکی عمومی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت بهداشت باقر لاریجانی آموزش پزشکی عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف نمک و شکر در ایران چند برابر استاندارد جهانی است، بر ضرورت کاهش مصرف آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: مصرف شکر در ایران ۳.۵ برابر نرخ جهانی و مصرف نمک چهار برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود، با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، همچنین داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

وی با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، افزود: در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند و لازم است بدانیم اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند افراد را سالم نگاه دارد، سخت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بعضی عادت‌های نادرست غذایی و مضرات آن گفت: مصرف شکر و نمک بیشتر از استاندارد جهانی است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته و به ویژه در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس‌دار در دستور کار قرار دارد، این نان، دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد، همچنین اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 746535

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری