Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعملیات پزشکی حج ۹۸، از مراجعه قریب به ۱۵۰۰ زائر ایرانی به سه درمانگاه هلال احمر در شهر مدینه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمودرضا فقیهی درباره خدمات رسانی درمانگاه‌های هلال احمر به زائران حج تمتع امسال در کشور عربستان گفت: تاکنون از مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حدود ۱۳ هزار نفر وارد مدینه شده‌اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نیز از آغاز ارائه خدمات تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ زائر به این درمانگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که این روند با توجه به افزایش تعداد ورود حجاج به کشور عربستان در حال افزایش است.

وی عمده مشکلات عضلانی زائران ایرانی را کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی اعلام کرد و گفت: بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی است و جای نگرانی برای خانواده‌های این عزیزان ندارد و در مجموع، می‌توان گفت که تاکنون زائران ایرانی مشکل جدی از نظر بیماری نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنان در حال انجام است.


مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸ با بیان اینکه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح انجام می‌شود،افزود: در سطح یک، در تمامی هتل‌ها، پزشکان عمومی برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند؛ در سطح دو، درمانگاه‌های تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند و در سطح سوم، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستان‌های سعودی به کمک بیماران ما خواهند آمد.


معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستان‌های این کشور دریافت خواهد شد و جای نگرانی نیست.


به گفته فقیهی، پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط هیأت پزشکی حج ایران با بیمارستان‌های سعودی، فرایند خدمت رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می‌کنند و در درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حج حج 98 مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مکه عربستان مدينه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فلاح، صبح پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیروهای امدادی هلال احمر از روزهای اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده افزود: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متأثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

فلاح، با بیان اینکه تا کنون شهرستان‌های رودبار جنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان، بافت و ساردوئیه تحت تأثیر حوادث جوی قرار گرفته‌اند گفت: جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستای استان کرمان خدمات رسانی کرده و ۱۱۱ نفر نیز توسط هلال احمر اسکان داده شدند.

کد خبر 6081706

دیگر خبرها

  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت