Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفت که خروج نیروهای امارات از یمن با هدف تسهیل حضور بین‌المللی در دریای سرخ و تنگه باب المندب صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، جلار رویشان، معاون رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی نسبت به اخبار منتشر شده درباره خروج نیروهای امارات از یمن واکنش نشان داد و گفت: خروج نیروهای امارات از یمن با هدف تسهیل حضور بین‌المللی در دریای سرخ و تنگه باب المندب صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویشان افزود: تشکیل فرماندهی عملیات مشترک در ساحل غربی نیز در همین چارچوب صورت می‌گیرد و رئیس جمهوری آمریکا به بهانه حمایت، به دنبال باج‌خواهی از عربستان و امارات است.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد که تنش در منطقه، به نگرانی آمریکا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نسبت به راه ابریشم چین برمی‌گردد.

در همین راستا، پیشتر چند منبع آگاه به المیادین گفته بودند که نیروهای اماراتی در استان عدن یمن ۵۰۰ سرباز وابسته به شورای انتقالی را برای آموزش نظامی به خارج از یمن اعزام کرده و این انتقال به صورت زمینی و هوایی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما ۶ عملیات طی ۳ روز گذشته در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

یحیی سریع درباره جزییات این عملیات‌ها گفت: ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند.

وی افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

وی در ادامه افزود: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر بفردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد.

یحیی سریع اضافه کرد: نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد.

‌وی همچنین افزود: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انصارالله یمن کمربند خود را برای نبرد طولانی با آمریکا بسته‌ است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز