Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:52:33 GMT

تدبیری برای نحوه به‌کارگیری حق‌التدریس‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۲۳۳

تدبیری برای نحوه به‌کارگیری حق‌التدریس‌ها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از ابلاغ بخشنامه‌ای از طریق امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش ‌و پرورش در خصوص نحوه به‌کارگیری آموزش‌دهندگان به‌صورت حق‌التدریس خبرداد.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدزاده در جلسه شورای معاونان و مدیران ضمن تبریک دهه کرامت و همچنین فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: سازمان نهضت سوادآموزی از بین ۱۰۵ دستگاه رتبه نهم خدمات الکترونیکی را کسب کرد که سازمان نهضت سوادآموزی با سه رتبه صعود نسبت به سال قبل، موفق به کسب این رتبه شده است لذا از تلاش همکاران سازمان تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد زاده ادامه داد: کمبودهای مشاهده‌شده در حوزه سوادآموزی استان‌ها، در دیگر بخش‌های آموزش ‌و پرورش هم وجود دارد لذا لازم است این کمبودها از سوی سازمان و اداره کل آموزش ‌و پرورش استان‌ها به‌گونه‌ای مدیریت شود تا کارها به شکل مطلوب انجام شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مقررشده بود آموزش ‌و پرورش از بین چهار گروه مشمول این قانون کمبود نیروی انسانی خود را به‌صورت حق‌التدریس تأمین کند اما قانون مذکور در مورد سه گروه اول عملیاتی شد و در مورد آموزش‌دهندگان مغفول باقی ماند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان، مقرر شد بخشنامه‌ای از طریق امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش ‌و پرورش درباره نحوه به‌کارگیری آموزش‌دهندگان به‌صورت حق‌التدریس ابلاغ شود.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمد زاده اعلام کرد: وضعیت استان‌ها متفاوت است و باید متناسب با آن شرایط برنامه‌ریزی کرد، همچنین باید نظارت و بازدیدها از استان‌ها طبق تدابیر و سیاست‌های سازمان با حساسیت و دقت بیشتر صورت گیرد و بر همین اساس تمام تلاش ما پشتیبانی لازم از سوادآموزی استان‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش حق التدريس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود. پس از اعلام نتایج، کانون‌های ارزیابی کار خود را آغاز کرده و پذیرفته شدگان گزینش می‌شوند.

او ادامه داد: طبق برنامه فرآیند «ارزیابی تکمیلی» تا قبل از ۲۸ اردیبهشت به سرانجام می‌رسد و نتایج نهایی توسط سازمان سنجش در اواسط خرداد اعلام می‌شود.

فرهادی با بیان این که داوطلبانی که در مصاحبه قبول شدند باید آموزش‌های لازم را ببینند؛ تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده داوطلبان در مرداد و شهریور آموزش‌های لازم را می‌بینند و از اول مهر وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

گفتنی است که آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ صبح روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برای جذب ۲۸ هزار معلم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی