Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@03:46:31 GMT

راه کار ایران در قبال توقیف نفتکش گریس ۱ چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۴۰۰

راه کار ایران در قبال توقیف نفتکش گریس ۱ چیست؟

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، جواد کریمی قدوسی ، در خصوص توقیفنفتکش گریس  (1)، اظهار داشت: انگلیس در منطقه، میان یک بن بست کامل قرار گرفته و از طرف دیگر در اتحادیه اروپا با بحران شدید برگزیت مواجه است در چنین شرایطی، یک دولت مستاصل احتمال اینکه دست به هر اقدام ابلهانه‌ای بزند دور از انتظار نیست.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیمجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود، انگلیس نفتکش را برای مبادله با "نازنین زاغری" توقیف کرده، نشان می‌دهد این پیر استعمار، چنین تحلیل می‌کند تا برای آزادی یک زندانی که شهروند ایران است و مرتکب جاسوسی شده، یک کشتی نفتکش را آن سر دنیا توقیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام انگلیس در توقیف کشتی در راستای جبران ساقط شدن پهپاد پیشرفته آمریکایی‌ها بوده که از طرف انگلیس به صورت نیابتی انجام شد تا زخم آمریکایی‌ها التیام یابد

وی افزود: در حالی که گلوی تجارت انگلیس و انرژی این کشور در خلیج فارس، دست نیروی دریایی سپاه در آب‌های ساحلی است چگونه می‌خواهد چنین مبادله ای را انجام دهد؟ اگر انگلیس چنین برنامه‌ای داشته باشد، قطعا به نتیجه نمی‌رسد.

کریمی قدوسی ادامه داد: قطعا هیچ کس پیام آور دولت خبیث انگلیس نخواهند بود، ملت به این افراد کشیده می‌زنند و برخورد می‌کنند زیرا تحقیر ملت ایران است؛ اصلا آقای ظریف نباید این مساله را مطرح می‌کرد.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از انقلاب انگلیس در تهران با کوچک ترین اشاره، دولت جابجا می‌کرد اما اقدام انگلیس در توقیف کشتی در راستای جبران ساقط شدن پهپاد پیشرفته آمریکایی‌ها بوده که از طرف انگلیس به صورت نیابتی انجام شده است تا زخم آمریکایی‌ها التیام یابد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منتظریم تا اگر دیپلمات‌ها نتوانستند کاری کنند، قطعا برابر وعده سرلشگر باقری، اقدام مقابله به مثل را بیش از آنچه که انگلیسی‌ها فکر می‌کنند، انجام دهیم.

 

افکار نیوز

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گریس کریمی قدوسی نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، محمد دهقان در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم، گفت: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. بستر برخی از اقدامات ما رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بوده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

دیگر خبرها

  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی
  • کامرون: می‌خواهیم اقدام اسراییل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود