Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی گفت: مافیای موادمخدر به دلیل افزایش ضربات وارده از سوی نیرو‌های انتظامی ایران، با هدف کاهش ریسک ترانزیت، اقدام به تبدیل مواد سنتی به نیمه صنعتی کرده‌اند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد کل مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری در افتتاحیه دوازدهمین نشست کارگروه منطقه‌ای پیش ساز‌ها (RWGP)) که امروز (دوشنبه بیست و چهارم تیرماه) با حضور مقامات کشوری و اعضای UNODC برگزار شد، گفت: امروزه موادمخدر به ویژه موادمخدر صنعتی زندگی جوامع انسانی را به طور جدی تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته اصلانی گردش مالی ناشی از قاچاق موادمخدر مهمترین عامل تولید و قاچاق توسط شبکه‌ها و باند‌های تبهکار در دنیا به شمار می‌رود.

او گفت: این امر موجب شده تا این شبکه‌ها ضمن برخورداری از انواع سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته، تمام توان خود را برای قاچاق و انتقال پیش ساز‌ها و موادمخدر به کانون‌های تولید و مصرف به کار گیرند.

طبق اظهارات معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد کل مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری کوتاه شدن مسیر قاچاق، کاهش هزینه‌های انتقال مواد، تحت تاثیر قرار دادن مردم با موادمخدر صنعتی و سنتی در راستای سیاست‌های استکبار جهانی از جمله دلایل استفاده قاچاقچیان از مسیر افغانستان، ایران، اروپا موسوم به مسیر بالکان است که این امر هزینه‌های بسیار زیاد انسانی و مالی را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است.

اصلانی گفت: مافیای موادمخدر به دلیل افزایش ضربات وارده از سوی نیرو‌های امنیتی و انتظامی ایران با هدف کاهش ریسک قاچاق و ترانزیت موادمخدر و کسب سود بیشتر اقدام به تبدیل موادسنتی به مواد نیمه صنعتی کرده‌اند که این امر موجب افزایش چشمگیر ترانزیت مواد پیش ساز از کشور‌های صنعتی به افغانستان شده و مشکلات بسیاری را برای کشور‌های مسیر همچون جمهوری اسلامی ایران به همراه آورده است.

به گفته معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری، تشکیل کمیته ملی نظارت بر پیش ساز‌ها با شرکت کلیه دستگاه‌های مرتبط با موضوع پیش سازها، عضویت فعال در سامانه pics، تشکیل کارگروه nps ها، عضویت در سیستم pen، مشارکت فعال در همایش‌ها و اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درخصوص پیش‌سازها، همکاری‌های عملیاتی منطقه‌ای با کشور‌های همسایه به اشکال مختلف خصوصا در قالب jpc، ارتقا همکاری‌ها با نمایندگی‌ها و بخش‌های مختلف سازمان ملل متحد از جمله unodc و incb، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، انجام اقدامات بازدارنده و نیز تبادل اطلاعات با کشور‌ها و افسران رابط موادمخدر، حمایت از برنامه‌های کشت و معیشت جایگزین در افغانستان، بالا بردن ضریب خطر برای قاچاق موادمخدر از طریق تشدید کنترل‌های مرزی و اعمال قانون، اجرای طرح‌های فراگیر در مرز‌های مشترک و شناسایی و کنترل معاملات مالی و غیر قانونی مرتبط با تجارت موادمخدر (پولشویی) از اقدامات ایران برای مقابله جدی با پیش ساز‌های شیمیایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مواد مخدر ترانزیت مخدر قاچاق مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵ هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ   کیومرث پاکدل  در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: مأموران انتظامی  شهرستان خوی در محور بازرگان - تهران به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی‌ از این کامیون  تعداد ۵ هزارو ۸۰۶ عدد بلبرینگ صنعتی خارجی  کشف و ضبط  شد.

فرمانده انتظامي خوی  ارزش کالاهای کشف شده را ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عنوان وافزود : در این خصوص ۱   متهم دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ  پاکدل در پایان با اشاره به نقش مخرب قاچاق توصيه کرد مردم  در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله ازطریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • کشف بیش از ۵ هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • ۱۶ آوریل؛ روز جهانی صدا/ صدا کن مرا صدای تو خوب است/ صداهای قبلی به اضافهٔ فرامرز اصلانی
  • ۱۶ آوریل؛ روز جهانی صدا/ صدا کن مرا صدای تو خوب است/ صداهای قبلی به اضافه فرامرز اصلانی
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی