Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های خودروسازی فورد آمریکا با فولکس واگن آلمان به منظور توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای خودران با یکدیگر همکاری کرده و در این زمینه هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند.

به گزارش ایسنا، خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غول‌های تکنولوژی و خودروسازی متعددی در سراسر جهان از جمله تسلاموتورز، اپل و مایکروسافت و بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ در جهان در طول چندسال اخیر تمرکز خود را بر روی توسعه سیستم خودروهای خودران گذاشته‌اند تا به مشتریان و علاقمندان این حوزه اجازه دهند که در سال‌های پیش رو، هر چه سریع‌تر به این فناوری دسترسی پیدا کرده و از امنیت بیشتری نیز در خودروهای خودران برخوردار شوند.

حالا اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت نشان می‌دهد که دو شرکت فورد و فولکس واگن که به ترتیب سهم بزرگ و قابل توجهی در بازار ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی دارند، تصمیم گرفته‌اند که در زمینه توسعه و گسترش زیرساخت‌های مربوط به تولید انبوه خودروهای خودران همکاری کنند به گونه‌ای که توسعه پلتفرم Argo AI توسط این دو خودروساز منجر به یک سرمایه گذاری مشترک معادل هفت میلیارد دلار شده است.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، این خودروسازان قادر خواهند بود بعد از این همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه پلت فرم‌های پیشرفته و تکامل‌یافته برای تولید خودروهای خودران، هر یک به صورت جداگانه به تولید این وسایل نقلیه اقدام کرده و محصولات خود را در اروپا و ایالات متحده آمریکا به فروش برسانند.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچیک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تأیید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فورد فولكس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

در دیدار استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن انتقال دغدغه‌ها و انتظارات استان، برنامه‌های شرکت ملی مس در حوزه طرح‌های توسعه و آبادانی مجموعه و بنگاه‌ها‌ی حوزه مس در دوره جدید مدیریتی ارائه شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان صبح شنبه اول اردیبهشت در این دیدار که در محل استانداری کرمان انجام شد، طرح‌های توسعه شرکت مس را از مهم ترین اقدامات و ضرورت‌ها برشمرد و گفت: مس، بزرگ ترین صنعت استان است و پروژه‌های همکاری‌ از مسئولیت‌های اجتماعی، حوزه‌های ورزشی و صندوق داریم. 

وی به معادن خرد و کوچک زیرمجموعه مس در استان و اهمیت سرمایه‌گذاری در آن ها اشاره داشت و افزود: این معادن برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت است و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

فداکار، انتقال منابع مالی شرکت در بانک‌های استان را مطرح کرد و گفت: انتقال حساب و منابع مالی شرکت به داخل استان، امکان پرداخت تسهیلات به حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

استاندار کرمان ادامه داد: الزام به خرید و استفاده شرکت‌ها، بنگاه‌ها و ادارات از تولیدات قابل رقابت داخل استان‌، دیگر مسئله‌ای است که مصوبه شورای تامین استان را نیز گرفته‌ایم.

فداکار ساماندهی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی زیرمجموعه مس در استان را نیز مطرح کرد و بیان داشت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

ارتقای بخش تولید و پیشبرد طرح‌های توسعه، اولویت کاری دوره جدید مدیریتی مس 

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این دیدار بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که تحقق شعار سال و رشد تولید را حفظ کنیم و از حداکثر ظرفیت‌های در اختیار استفاده شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی خطوط و پشتیبانی ‌از تولید، جزو ضرورت‌های رسیدن به این اهداف در نظر گرفته شده است. 

مدرس خیابانی با اشاره به مجموعه ذخایر مس و ظرفیت‌هایی که در این صنعت ایجاد شده، تصریح کرد: مهم ترین مسئله، پیشبرد و سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه مس است، رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کردند که معادن می‌توانند جایگاهی مثل نفت پیدا کنند. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ارتقای بخش تولید و ظرفیت‌های موجود، پیشبرد و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه را مهم ترین برنامه‌های دوره مدیریتی خود عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی
  • این خودروی آلمانی ارزان‌ تر از چینی‌ های بازار ایران+عکس
  • طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد
  • این خودروی آلمانی ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران/ عکس