Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-20@07:44:29 GMT

بهترین رستوران های تفلیس در تور تفلیس

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۷۱۲

بهترین رستوران های تفلیس در تور تفلیس

آشپزی گرجستانی همانند ایران دارای تاریخ غنی و پرمایه ای است.  گوشت، مرغ و تخم مرغ مواد اولیه بیشتر غذاهاهی گرجستانی را تشکیل می دهد. گرجستان نه تنها به خاطر آثار تاریخی و طبیعت زیبایش شهرت دارد بلکه به خاطر نوشیدنی های ممتازش، رستوران های شیک و کافه های کلاسیک و سنتی اش در سطح جهان شناخته شده است. رستوران های گرجستان به خصوص در شهر تفلیس بسیار باکیفیت و متنوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب به معرفی برخی از برترین رستوران های تفلیس می پردازیم.

برترین رستوران های تفلیس

رستوران شاوی لومی (Shavi Lomi)

این رستوران در صدر  یکی از بهترین رستوران های  تفلیس در تور تفلیس  قرار دارد. سبک غذای این رستوران ترکیبی از مواد اولیه گرجستان و سبک خلاقانه اروپایی است. منوی اغوا کننده آن شامل آبگوشت جنگلی، نان پنیری رولی با اسفناج و خرگوش با سس مخصوص است.

هزینه سرو غذا: مناسب، 20 دلار

آدرس:  28 Zurab Kvlividze St, T'bilisi, Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////   رستوران جی وینو (g.Vino)

به گزارش سفر باتو ، یکی دیگر از رستوران های تفلیس که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد رستوران جی وینو واقع در قلب محله قدیمی تفلیس است. سبک منوی غذای این رستوران غذاهای گرجی و غذاهای گیاهی است. با گذراندن ساعاتی در این رستوران به یاد رستوران های اروپایی خواهید افتاد. منوی محسور کننده این رستوران شامل ترکیب دلپذیری از فراورده های لبنی، گوشتی و کالباس است.

هزینه سرو غذا: مناسب، بین 12 تا 60 دلار

آدرس: 6 Erekle II St, T'bilisi, Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////    ·        رستوران شاکمن (Schuchmann Wine Bar & Restaurant) یکی از امتیازات برتر این رستوران نسبت به بقیه رستوران های تفلیس این است که غذای مشتریان در برابر دیدگان آنان طبخ و سرو می شود. با انتخاب این رستوران غذای خود را در فضایی حجره ای به همراه موسیقی زنده سرو خواهید کرد. سبک منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای مدرن و گرجی است. از دیگر ویژگی های این رستوران برخورد  صمیمانه و گرم کارکان این رستوران است. هزینه سرو غذا: مناسب، بین 7 تا 37 دلار آدرس:  8 Sioni St, T'bilisi, Georgia ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ·        رستوران جاسپربار (Organique Josper Bar)

از ویژگی های برتر این رستوران این است که مواد اولیه این رستوران کاملا ارگانیک و عاری از گولتن می باشد. سبک منوی غذای این رستوران غذاهای غربی و اروپایی همراه با طراحی ویژه برای طبخ غذا است. هزینه سرو غذا: متوسط، بین 48 تا 72 دلار آدرس: 12 Bambis Rigi St, T'bilisi, Georgia //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

·        رستوران ازو (Ezo)

ازو در زبان گرجی به معنای حیاط است و برازنده این رستوران می باشد چراکه این رستوران در واقع در حیاط یک خانه مسکونی قرار گرفته و میز و صندلی آن در میان درختان حیاط چیده شده اند. سبک منوی غذای رستوران ازو ترکیبی متنوع از غذاهای گیاهی و گوشتی کاملا ارگانیک و سالم است. هزینه سرو غذا: مناسب، 3 تا 30 دلار آدرس: 16 0105, Geronti Kikodze St, Tbilisi, Georgia ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ·        رستوران سیسکویلی (Tsiskvili)

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رستوران های تفلیس رستوران سیسکویلی است. در این رستوران می توانید طعم واقعی غذاهای سنتی و اصیل گرجی را در محیطی شاد و سنتی همراه با موسیقی و رقص زنده تجربه کنید. بدون شک این رستوران می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

هزینه سرو غذا: 6 تا 13 دلار

آدرس:    Akaki Beliashvili 99, Tbilisi 0159 Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

رستوران آذرپاشا (Azarpasha)

برای سرو غذاها و نوشیدنی سنتی گرجی در محیطی صمیمی و مفرح رستوران آذرپاشا می تواند انتخاب مناسبی باشد. منوی این رستوران شامل طیف متنوعی از غذاهای اصیل گرجی با الهام از سبک آشپزی یونانی و ایرانی است. این رستوران با ذائقه و طبع ایرانی ها کاملا سازگار است.

هزینه سرو غذا: 12 تا 36 دلار

آدرس: 0105, 2 Pavle Ingorokva St, T'bilisi, Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 رستوران لولیتا (Lolita)

یکی از برترین رستوران های تفلیس با دکوراسیون مدرن و حال و هوای جوان پسند رستوران لولیتا است. این رستوران و کافه بار در نزد مردم محلی از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این رستوران نه تنها می توانید از موسیقی زنده آن لذت ببرید بلکه می توانید مشغول تماشای سرآشپز شوید که در حال آماده کردن غذایتان است.

هزینه سرو غذا:11 تا 52 دلار

آدرس: 7, Tamar Chovelidze St, T'bilisi, Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

رستوران فاتان (Phaeton)

یکی از جذاب ترین و جالب ترین رستوران های تفلیس رستوران فاتان است که در نزد مردم محلی و گردشگران از محبوبیت برخوردار است. با اینکه این رستوران در خارج از شهر قرار دارد اما باز هم مسافران را به خاطر غذاهای لذیذ و محیط خاصش به سمت خود می کشاند.

هزینه سرو غذا: 4 تا 14 دلار

آدرس: Digomi, Beliashvili St, Tbilisi, Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

رستوران فیونیکولار (Funicular)

اگر تمایل دارید در عین غذا خوردن نمای زیبایی از شهر تفلیس را نیز مشاهده کنید رستوران فیونیکولار یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. این رستوران که فعالیت خود را از قرن بیستم آغاز کرده است تا به امروز یکی از برترین رستوران های تفلیس در ارائه غذاهای محلی و اروپایی در تفلیس به شمار می رفته است. این رستوران تنها از مواد غذایی سالم و تازه در طبخ غذای خود استفاده می کند.

هزینه سرو غذا: مناسب، 10 دلار تا 48 دلار

آدرس:  Mtatsminda Pantheon, Mama Daviti Rise, Tbilisi, Georgia

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

رستوران پور پور (Pur Pur)

یکی از رستوران های تفلیس که در عین کوچک بودن جذابیت خاصی دارد رستوران پور پور است. بهترین غذاها و دسرهای محلی را می توانید در کنار موسیقی زنده جاز در این رستوران تجربه کنید.

هزینه سرو غذا: مناسب، 13 تا 18 دلار

آدرس: 1 Abo Tbileli St, T'bilisi 0155, Georgia

 

 

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تور تفلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان پیشگیری می‌کند

دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گزارشی نوشت: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذاها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد و از صرف میلیاردها دلار هزینه‌های بهداشتی و اجتماعی پیشگیری کند.

بنابر قانونی که از سال ۲۰۱۸ میلادی در آمریکا اجرایی شد، رستوران‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای که بیش از ۲۰ شعبه دارند باید برچسب‌های کالری را در منوی غذایی خود درج کنند.

این تحقیق نشان داد از زمان اجرای این قانون، رستوران ها کاهش خالص ۲۰تا۶۰ کالری را برای هر وعده غذایی اعمال کرده‌اند. پژوهشگران دانشگاه تافتس آمریکا با مدل‌سازی داده‌های نظرسنجی ملی تغذیه دریافتند این سیاست، از بروز دست‌کم ۲۸ هزار سرطان مرتبط با چاقی افراد ۲۰ تا ۶۵ سال جلوگیری کرده است.

این یعنی از ۱۶ هزار و ۷۰۰ مرگ ناشی از سرطان در مدت زمان مشابه جلوگیری شده و در مجموع ۲.۸ میلیارد دلار (معادل ۲.۵۵ میلیارد یورو) در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی صرفه‌جویی شده است.

همچنین مشخص شد بیشترین تعداد مرگ‌ومیر ناشی از سرطان جلوگیری‌ شده، مربوط به کبد(چهار هزار و ۵۳۰ مورد)، سرطان پستان پس از یائسگی (سه هزار و ۸۰ مورد)، آندومتر رحم (۲ هزار و ۶۰ مورد)، کلیه (هزار و ۹۸۰ مورد) وپانکراس (هزار و ۲۳۰ مورد) بوده است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که سیاست غذایی اعمال‌شده، توانسته از تعداد زیادی از بیماری‌های قلبی عروقی و موارد دیابت نوع ۲ در میان بزرگسالان آمریکایی جلوگیری کند اما اثرات بهداشتی و اقتصادی آن بر سرطان‌های مرتبط با چاقی بررسی نشده بود.

برای پژوهشگر مهم بود به مصرف‌کنندگان، سیاست‌گذاران و بازار مالی نشان داده شود چگونه تغییرات کوچک می‌تواند منافع بزرگی در پی داشته باشد. اجرای این سیاست در سطح افراد جامعه نشان داد درج این برچسب‌ها می تواند با دستاوردهای بهداشتی قابل توجه و همینطور صرفه‌جویی در هزینه مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با سرطان همراه باشند.
این نکات مثبت می‌تواند از طریق اقدامات متقابل بیشتر در صنعت، نظیر جایگزینی آیتم‌های پرکالری منوی غذایی با گزینه‌های کم‌کالری یا تغییر فرمول‌بندی دستورهای پخت غذا، دو برابر شود. گروهی که بیشترین سود را از این اقدام خواهند برد، جوانان ۲۰ تا ۴۴ ساله اند که اکنون شاهد افزایش بالای سرطان‌های مرتبط با چاقی هستند.

البته هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود تا افراد با سطح سواد سلامت مختلف بتوانند از سیاست برچسب‌گذاری بهره ببرند. افراد دارای تحصیلات عالی یا سطوح درآمدی بالا از اطلاعات موجود در برچسب منوها و نحوه عملکرد آن آگاهند، اما باید برای آموزش جوامع کم‌درآمد، آسیب‌پذیر یا در معرض خطر تلاش کنیم چراکه هنوز شاهد نابرابری‌های زیادی هستیم.

انگلستان از سال ۲۰۲۲ میلادی برچسب‌گذاری کالری را اجباری کرد. این قانون برای مشاغلی با ۲۵۰ کارمند یا بیشتر (شامل کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز پخش غذای آماده) اعمال می‌شود تا مشتریان اطلاعات کالری مواد غذایی و نوشابه‌های بسته‌بندی‌نشده را قبل از مصرف بدانند.

قانون مشابهی در این خصوص در اسکاتلند و ولز در دست بررسی است. در همین حال و در شرایطی که چندین سال است در سراسر اتحادیه اروپا درج ارزش غذایی تغذیه‌جات روی بسته‌بندی اقلام خوراکی اجباری است، اکثر کشورهای اروپایی هنوز شمارش کالری را در منوی رستوران‌ها الزامی نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان پیشگیری می‌کند
  • درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان جلوگیری می‌کند
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • رستوران جنجالی که خواننده زدبازی راه انداخت
  • شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!
  • شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند