Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@08:26:27 GMT

مراجعه 1500 زائر حج به درمانگاه‌های ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۸۶۲

مراجعه 1500 زائر حج به درمانگاه‌های ایران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومي مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر؛  پس از بازدید نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از سه درمانگاه زائران ایرانی در مدینه، محمودرضا فقيهي، مدیر عملیات پزشکی حج 98 در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: روزانه به طور میانگین حدود 130 بیمار به این درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند که عمده آنان از مشکلات عضلانی، کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست و اظهار کرد: در مجموع، می توان گفت زائران مشکل خاصی از نظر بیماری تاکنون نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنان به صورت روان و آرام در حال انجام است.

مدیر عملیات پزشکی حج 98 نیز از ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح خبر داد و گفت: در سطح یک، در تمامی هتل‌ها، پزشکان عمومی برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر هستند، در سطح دوم، درمانگاه‌های تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند و در سطح سوم، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستان‌های سعودی به کمک بیماران ما می‌آیند.

معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت یادآوری کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، براساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستان‌های این کشور دریافت می‌شود.

فقیهی یادآور شد: پزشکان ایرانی عرب‌زبان به عنوان رابط هیئت پزشکی حج ایران با بیمارستان های سعودی، فرایند خدمت‌رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می کنند، همچنین درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما‌ المدینه، ریاض‌المهاجرین و الجادالمدینه مستقر هستند.

یادآوری می‌شود، تاکنون از مجموع 86 هزار و 500 زائر ایرانی حدود 13 هزار زائر وارد مدینه شده‌اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی می‌رسانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سلامت حج 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه آقایان سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق نیمه برخوردار لرستان
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری