Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده که خردادماه‌ سال جاری از سرگرفته شده بود، بار دیگر به دلیل افزایش قیمت خودرو متوقف شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی آخرین وضعیت طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: با آغاز مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از خردادماه سال جاری، ۱۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل متقاضیان شد، اما به دلیل تغییر قیمت خودرو، در حال حاضر این طرح متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از یکسال با این موضوع مواجهیم که شرکت خودروساز افزایش قیمت خودرو را مطرح کرده است و در جلساتی که برگزار شد نظر خودروساز به افزایش ۱۰ میلیونی قیمت بود که در نهایت افزایش قیمتی که بر روی آن پافشاری شد، حدود ۶میلیون تومان است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: تا زمان نهایی شدن قیمت خودرو، این طرح متوقف خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به طرح جایگزینی «خودروهای کارکرده» با «تاکسی‌های فرسوده» اشاره کرد و گفت: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارکرده‌ای که کمتر از ۳ سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند، در ناوگان مورد استفاده قرار گیرند؛ به طوری که مالکان تاکسی‌های فرسوده به ازای اسقاط تاکسی فرسوده، می‌توانند خودروی کارکرده‌ای را با آن مشخصات رنگ کنند و پلاک آن را به "ت" تغییر دهند و وارد ناوگان تاکسیرانی کنند.

ضامنی اذعان کرد: تمام کارهای این طرح در دولت انجام شده و در نوبت ورود به هیات دولت است تا مصوب شود؛ ما نیز منتظر تصویب آن در دولت هستیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تاکسی های فرسوده طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد