Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:13:35 GMT

سامانه شفافیت شهرداری مشهد کاستی های شدیدی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۰۲۹۳

سامانه شفافیت شهرداری مشهد کاستی های شدیدی دارد

محمد حاجیان شهری روز دوشنبه در نطق پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلبافزود: با ادامه روند کنونی این سامانه به پوششی برای عدم پاسخگویی تبدیل خواهد شد و شهرداری باید رویکرد خود را تغییر داده و شفاف باشد.
وی گفت: برای تحقق شهرداری تمام شیشه ای باید اطلاعات مهم مالی شهرداری و نوع درآمدهای شهرداری دراین سامانه بارگذاری شود در حالی که در حال حاضر در این سامانه درآمد و هزینه ها به صورت تجمعی ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: تمام مراحل به کارگیری و تبدیل وضعیت کارکنان، اطلاعات کمیسیون معاملات و املاک شهرداری، ماموریتهای خارجی و دلایل آن، اطلاعات حقوق کارکنان، متن کامل تمامی مزایده ها و مناقصه ها و متن تمامی قرارداهای سرمایه ای مشارکتی با امتیازات واگذار شده نیز دراین سامانه منتشر شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: هیچ مسئول، مدیر و رسانه ای نمی تواند از قانون نظارت عمومی سرپیچی و در مقابل فساد سکوت کند و الگوی جمهوری اسلامی حکومت علوی است لذا باید شفافیت دنبال شود.
حاجیان شهری افزود: شفافیت باید در اولویت مدیریت شهری باشد و برای تحقق پایدارسازی شفافیت باید رویه ها و فرایندهای نادرست اصلاح شود و شورای پنجم پایبندی به شفافیت را به عنوان اهداف اصلاح طلبانه حفظ کند.
وی با بیان اینکه فقدان درآمد پایدار از عوامل زمینه ساز فساد در شهرداری هاست گفت: فاصله زیادی بین منابع درآمد پایدار و ناپایدار در شهرداری وجود دارد و برای کسب درآمد، فروش برخی مجوزهای ساخت و ساز از دیدگاه منافع سازمانی راه حل مطلوبی است اما در میان مدت و بلندمدت آثاری بر شهر خواهد داشت و می تواند در خود فساد داشته باشد لذا باید با سیستمی کردن شفافیت امکان نظارت همگانی بر فرایندهای شهرداری را فراهم کرد.
سامانه شفافیت شهرداری مشهد سال گذشته راه اندازی شد و در این سامانه اطلاعات لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری، پروژه‌های عمرانی و جاری شهر، مناقصه و مزایده‌های شهرداری، قراردادهای شهرداری از سال ۹۴ قابل مشاهده است.
بودجه امسال شهرداری مشهد حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارناوال شادی و عروسکی عید نوروز در بندرانزلی برگزار شد

ایسنا/گیلان به مناسبت سال نو، برنامه کارناوال شادی و عروسکی به‌منظور ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان توسط شهرداری بندرانزلی در شهر به حرکت درآمد.

شامگاه دیروز سه شنبه ۷ فروردین ماه مراسم اختتامیه جشنواره نوروزی شهرداری بندرانزلی در محوطه شهرداری بندرانزلی برگزار شد.

این مراسم در محوطه شهرداری بندرانزلی برگزار شد و با استقبال جمع زیادی از شهروندان و میهمانان نوروزی همراه بود.

 برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از قبیل اجرای عروسک های غول پیکر، نمایش آئینی سنتی گیلان و کنسرت موسیقی فولکلور گروه بین المللی دیلمون به خوانندگی محمودفرضی نژاد، اجرا شد.

جشنواره نوروزی شهرداری بندرانزلی همانند سال‌های گذشته توسط شهرداری بندارنزلی به مدت ۵ روز، از ۲ الی ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محوطه شهرداری بندرانزلی به اجرا درآمد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • کارناوال شادی و عروسکی عید نوروز در بندرانزلی برگزار شد
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد